לכתבה הקודמתחמשת המ"מים: הסוד הבסיסי ביותר של כתיבת מסמך ענייני לכתבה הבאהטיפים לשיחות ועידה יעילות יותר

בעלי עסקים: האם אתם יודעים איפה אוכלים העובדים שלכם?

אז מה העובדים שלכם אוכלים לארוחת צהרים? ואיך הם משיגים את הארוחה שלהם? מביאים מהבית? מזמינים משלוח? הולכים למסעדה? יוצאים לציד?

17/06/2012, 12:08
צפריר בשן
Cisco בפייבוק
אוכל הודי / צלם: בן יוסטר
אוכל הודי / צלם: בן יוסטר

לכאורה כל אלה לא בעיות שלכם כמנהלי העסק. יש לכם חובה לתת לעובדים זמן להפסקת אוכל: לפחות חצי שעה לעובד שמועסק במשך שש שעות או יותר. אבל אין לכם שום חובה לספק לו פתרונות כמו קייטרינג מוזל, הנחות בעסקים לממכר מזון או מורח סנדוויצ'ים מקצועי. העובדים שלכם הם אנשים מבוגרים: שיסתדרו.

כל זה נכון רק לכאורה. לעסקים יש סיבות של ממש לפתור את בעיית ארוחת הצהריים (או ארוחות אחרות לעובדים במשמרות או בשעות פחות מקובלות): הארוחה הזו דורשת מהעובדים זמן, תכנון ותשומת לב. וכל זה נדרש להם בשעות העבודה. במילים אחרות, עובד שעסוק זמן רב מדי בתכנון ארוחת הצהרים שלו (איפה, עם מי, מה להזמין והאם לאכול עכשיו קינוח), עושה את זה במקום לעסוק בעבודה. במילים אחרות, התפוקה של עובד ללא פתרון לארוחת הצהרים היא פחותה.

זאת ועוד: פתרונות המזון שאתם מספקים לעובדים שלכם, בין אם בהנחות מסודרות מול עסקים ובין אם באמצעות שירות קייטרינג מסובסד, נכנסות למערך השיקולים של מועמדים בעת שהם בוחנים מקומות עבודה. האם העובד יכול לחסוך בהוצאות המזון? האם החברה "דואגת" לו? האם יש לו מענה מסודר לצרכים שלו בקרבת מקום או שהוא צריך להתמודד עם בעיה של ממש מדי יום? האם הוא צריך "לזרוק" שעה בכל יום עבודה על העניין הזה? (כן, אתם אולי מחויבים לתת לו רק חצי שעה, אבל מי שמכיר את העובדים שיוצאים לארוחת צהריים באזורי התעשייה של ההיי-טק בתל אביב, הרצליה וחיפה יודע שחצי השעה הזו מתארכת בקלות לשעה וחצי.)

יש שני סוגי פתרונות בסיסיים לעסקים שנרתמים לסוגיית המזון של עובדיהם. האחד הוא הקייטרינג, למקומות עבודה שבהם יש מקום שניתן להקצות לחדר אוכל. הפתרון השני הוא של חברות מסוג תן ביס, שמאפשרות למקומות עבודה לספק הנחה מרוכזת לעובדים בשלל מסעדות ושירותי משלוחים שונים.

היתרונות של חברות הסעדה ברורים. עסק יכול להשיג מחיר מצוין לארוחה לעובד, בהנחה שהוא שוכר חברת קייטרינג לטווח ארוך. העסק גם יכול לבחור לסבסד חלק מהמחיר (או את כולו), ולייצר פתרון אטרקטיבי מאוד לעובדים.

הבעיה המרכזית של שירות הסעדה בתוך החברה - מעבר לעלות של הקצאת שטח לחדרי אוכל - היא שאי אפשר לרצות את כולם. יתר על כן, לאורך זמן, בדרך כלל אי אפשר לרצות אף אחד. כל חברה בינונית ששכרה שירותי הסעדה מכירה את הקיטורים היומיומיים של העובדים על טיב האוכל. וכך, גם אם החברה עושה כל שביכולתה כדי להשביע את רצונם (ותיאבונם!) של עובדיה, בסופו של דבר אלה רוטנים על "האוכל הגרוע בחברה".

החלופה האטרקטיבית ביותר לקייטרינג היא גופים שמרכזים שירותי משלוחים מבתי עסק רבים בתחום המזון. החברות הללו יכולות לא פעם להציע מחירים מופחתים יחסית לעסקים שמשתמשים בשירותיהן, בזכות כוח הקנייה המרוכז של העובדים. יש גם חברות שמאפשרות לעובדים לבצע את ההזמנות מתוך תוכנה ארגונית, ומתווכות בעצם בין שירותי המשלוח לבין העובדים. כך, נחסכות גם עמלות אשראי רבות שמצטברות לסכומים משמעותיים כשמספר העובדים גדל.

וכמובן, שירותי הזמנות מאפשרים היצע מגוון ביותר של מזון לטעמים השונים של העובדים השונים. שירותים כאלה עוזרים לעסק בפתרון הבעיה המעיקה של הארוחות, אולם חוסכות ממנו את רוב הטענות והתלונות האופייניות לעובדים.

גלובס לחודש היכרות – כל הכתבות, המאמרים וטורי הדעה אצלך מדי ערב >>
 

 
 
 
מהפכה בטכנולוגיית המידע: צפו בסביבת העבודה החדשה
(The New Collaboration Workspace) ■ מהפכה זו מונעת ע"י מספר מגמות כגון גידול אדיר במספר הטלפונים החכמים, מחשבי לוח וטכנולוגיות רבות נהיות פשוטות יותר והמעבר לשירותים מבוססי ענן
טיפים לעסקים: כך תקימו את הרשת הנכונה לעסק שלכם
טיפים לבחירת הרשת הנכונה לעסק שלכם
מגמה חדשה: ליסינג גם לציוד תקשורת
מגמת רכישת הציוד בליסינג מעמיקה בשוק התקשורת בישראל
 
 
המדריך להישרדות בזמן מלחמה
4 טיפים לעסקים קטנים-בינוניים
שאלות ותשובות: זכויות העובדים באזור הלחימה בדרום
על רקע מבצע "עמוד ענן", משרד התמ"ת פרסם מקבץ שאלות ותשובות בנושא זכויות וחובות העובדים ■ האם עובד הנעדר מהעבודה בגלל המלחמה זכאי לפיצוי?
התמ"ת מפעיל מוקד לפניות הציבור בנוגע לזכויות עובדים במצב חירום
המוקד ייתן מידע בנושאים הנוגעים למערך מעונות היום, הנחיות לעובדים במפעלים חיוניים וחובת התייצבות במקומות עבודה, מידע וסיוע לעסקים קטנים ועוד
שלום שמחון חתם על צו לגיוס עובדים במפעלים חיוניים
עקב המצב בדרום, חתם שר התמ"ת על צו המאפשר גיוס עובדים במפעלים למתן שירותים קיומיים באזור שחלה עליו הכרזת שר הביטחון בדבר מצב מיוחד בעורף
 
 
דרושים עובדים בינוניים
" שהמנהלים אינם מבינים כי אתגר השירות אינו למצוא עובד נדיר באיכויותיו, אלא בניית מודל שירות המאפשר לעובד הממוצע לתת שירות מעולה באופן שגרתי"
מבחן המרשמלו של המנכ"ל והדירקטוריון
למרות שמנהלי חברות מבינים את חשיבות השירות ויצירת אמון עם הלקוח, הם אינם עומדים בפיתוי למקסם את הרווחים בטווח הקצר גם במחיר שבירת האמון עם הלקוחות
למי שייך הפטנט- לעובד או למעסיק?
עד לא מזמן התשובה לשאלה זו הייתה ברורה - למעסיק כמובן. אולם, לפני מספר שבועות דן בית המשפט העליון בסוגיה ומתברר כי התשובה לשאלה זו איננה כה ברורה.
תעודת ביטוח למפתחי אפליקציות
אילו אמצעים עומדים בפני מפתח התוכנה כדי להגן על יצירתו?
 
תוכן מקודם