לכתבה הקודמתהדרך לניצחון במכירות: פשטות לכתבה הבאהחמשת המ"מים: הסוד הבסיסי ביותר של כתיבת מסמך ענייני

בוס, אל תפריע

כשאנחנו רואים ראיון טלוויזיוני או הרצאה של בכיר בחברה גדולה או בינונית שאינו המנכ"ל, אנחנו נוטים לתהות לא פעם מדוע המנכ"ל אינו לוקח את השרביט בעצמו. מדוע הוא שולח את המשנה או את אחד מסגניו לענות על שאלות קשות?

17/06/2012, 12:08
Cisco בפייבוק
קריירה עבודה ניהול מנהל הייטק יזמות / צלם: thinkstock

כשאנחנו רואים ראיון טלוויזיוני או הרצאה של בכיר בחברה גדולה או בינונית שאינו המנכ"ל, אנחנו נוטים לתהות לא פעם מדוע המנכ"ל אינו לוקח את השרביט בעצמו. מדוע הוא שולח את המשנה או את אחד מסגניו לענות על שאלות קשות? מדוע הוא שולח נציג להציג חדשות דרמטיות או פיתוחים חדשניים?

התגובה האוטומטית שלנו למופע מהסוג הזה הוא לבדוק מה לא בסדר. אולי המנכ"ל לא רוצה לספוג את האש. ואולי הוא לא מתמצה בחומר. אולי, חלילה, הוא בכלל בדרך החוצה, והדירקטוריון שלח לחזית מישהו אחר, שהנאמנות שלו עדיין שייכת לארגון.

אבל יש גם הצעה אחרת. אולי המנכ"ל שאתם לא רואים עכשיו פשוט בחר לא להפריע.

מנהלים טובים יודעים פשוט לזוז הצידה ברגע הנכון, ולתת לאדם המתאים ביותר לנהל תהליך נתון. זה לא חייב להיות ראיון או נאום. זה מתחיל בבחירת קייטרינג ומסתיים בהחלטות אסטרטגיות. מנכ"ל חכם יודע שהוא לא יודע הכל, ומתבסס על אנשים שמבינים יותר ממנו, איש איש בתחומו.

זה לא סוד שכדי להגיע לצוות מנצח מוטב לאגד אנשים בעלי תחומי מומחיות שונים. צוותים שכאלה מאפשרים למנהל לנהל, בעוד כל אחד מה"כוכבים" שלו - בין אם מדבר באנשי מכירות, שיווק, רכש, כספים, קשרי ממשל, יחסי ציבור או כל תחום אחר בארגון - לנהל את התחום שלו כראות עיניו.

מנהל טוב מתמצא אמנם בפרטים ובעשיה של כל אחד מהאגפים בארגון שלו, ודורש דיווח תקופתי מדויק מכל אחד ואחד מהם, אבל הוא לא יכול להיות ביותר ממקום אחד באותו זמן, ואפילו אם יש אי אלו תחומים שבהם יש לו יכולת עודפת על אחד מהכפיפים שלו, ברגע שהוא מנהל תהליך פרטני, הוא חסר בניהול הארגון.

לפיכך, מנהל אמיתי הוא אדם שזז הצידה בכל הזדמנות. ממילא הקרדיט על הצלחת הארגון מתנקז אליו. הוא הבוס. ההצלחות הן שלו והכשלונות הם שלו. מוטב לו לתת לכל אדם לעשות את מה שהוא יודע טוב מכל אחד אחר, ולנצח על המקהלה הזאת בעיקר באמצעים של הכוונה, חזון, הצבת יעדים ובקרה שהיעדים האלה אכן מושגים.

גלובס לחודש היכרות – כל הכתבות, המאמרים וטורי הדעה אצלך מדי ערב >>
 

 
 
 
מהפכה בטכנולוגיית המידע: צפו בסביבת העבודה החדשה
(The New Collaboration Workspace) ■ מהפכה זו מונעת ע"י מספר מגמות כגון גידול אדיר במספר הטלפונים החכמים, מחשבי לוח וטכנולוגיות רבות נהיות פשוטות יותר והמעבר לשירותים מבוססי ענן
טיפים לעסקים: כך תקימו את הרשת הנכונה לעסק שלכם
טיפים לבחירת הרשת הנכונה לעסק שלכם
מגמה חדשה: ליסינג גם לציוד תקשורת
מגמת רכישת הציוד בליסינג מעמיקה בשוק התקשורת בישראל
 
 
המדריך להישרדות בזמן מלחמה
4 טיפים לעסקים קטנים-בינוניים
שאלות ותשובות: זכויות העובדים באזור הלחימה בדרום
על רקע מבצע "עמוד ענן", משרד התמ"ת פרסם מקבץ שאלות ותשובות בנושא זכויות וחובות העובדים ■ האם עובד הנעדר מהעבודה בגלל המלחמה זכאי לפיצוי?
התמ"ת מפעיל מוקד לפניות הציבור בנוגע לזכויות עובדים במצב חירום
המוקד ייתן מידע בנושאים הנוגעים למערך מעונות היום, הנחיות לעובדים במפעלים חיוניים וחובת התייצבות במקומות עבודה, מידע וסיוע לעסקים קטנים ועוד
שלום שמחון חתם על צו לגיוס עובדים במפעלים חיוניים
עקב המצב בדרום, חתם שר התמ"ת על צו המאפשר גיוס עובדים במפעלים למתן שירותים קיומיים באזור שחלה עליו הכרזת שר הביטחון בדבר מצב מיוחד בעורף
 
 
דרושים עובדים בינוניים
" שהמנהלים אינם מבינים כי אתגר השירות אינו למצוא עובד נדיר באיכויותיו, אלא בניית מודל שירות המאפשר לעובד הממוצע לתת שירות מעולה באופן שגרתי"
מבחן המרשמלו של המנכ"ל והדירקטוריון
למרות שמנהלי חברות מבינים את חשיבות השירות ויצירת אמון עם הלקוח, הם אינם עומדים בפיתוי למקסם את הרווחים בטווח הקצר גם במחיר שבירת האמון עם הלקוחות
למי שייך הפטנט- לעובד או למעסיק?
עד לא מזמן התשובה לשאלה זו הייתה ברורה - למעסיק כמובן. אולם, לפני מספר שבועות דן בית המשפט העליון בסוגיה ומתברר כי התשובה לשאלה זו איננה כה ברורה.
תעודת ביטוח למפתחי אפליקציות
אילו אמצעים עומדים בפני מפתח התוכנה כדי להגן על יצירתו?
 
תוכן מקודם