לכתבה הקודמתהיתרונות והחסרונות בפוליסה קבוצתית לכתבה הבאהיעילות איך לעשות שיווק שעובד בגדול גם בתקציב של עסק קטן

האתר בבנייה: מה חשוב לדעת לפני שמקימים אתר?

הקמת אתר אינטרנט מלווה בשאלות רבות וצמתי החלטה שונים. כמו כל החלטה שיווקית אחרת, מדובר במארג שלם של שיקולים שצריכים לספק לכם מענה רלוונטי ומידתי.

24/05/2012, 09:35
Cisco בפייבוק
תומר פילין / צילום: יחצ

ברכות על ההחלטה להקים אתר חדש. אם זהו אתר שיחליף אתר קיים אתם וודאי מכירים את התהליך, אך וודאי תגלו שהשינויים הטכנולוגיים פותחים בפניכם אופציות חדשות ומעניינות. עבור אלו שעומדים להקים את האתר הראשון שלהם - המדריך נועד לספק ארגז שאלות עקרוניות, שהופכות אתרים ליעילים יותר.

הקמת אתר אינטרנט מלווה בשאלות רבות וצמתי החלטה שונים. כמו כל החלטה שיווקית אחרת, מדובר במארג שלם של שיקולים שצריכים לספק לכם מענה רלוונטי ומידתי. לכן,חשוב לזכור שאתר אינטרנט לא בהכרח נמדד במונחי "טוב" או "רע", אלא במידת התאמתו לדרישה השיווקית ולתקציב. לפני שקופצים למים, כדאי לדעת שהם כלל לא עמוקים, רק פשוט צריך לדעת לשחות.

מילון מונחים ומפת שיקולים:

CMS: מערכת לניהול תוכן האתר. המערכת מאפשרת הוספה של טקסטים, תמונות ודפי אתר באופן עצמאי ולעדכן תכנים קיימים. מערכות ניהול תוכן נחלקות לשני סוגים עיקריים: מערכות קוד פתוח - wordpress ו-joomla הן הנפוצות שבהן; ומערכות ניהול תוכן אשר פותחו על ידי חברות אינטרנט לשימוש לקוחותיהן.

SEO וקידום: אופטימיזציית האתר (SEO) וקידומו במנועי חיפוש תחת ביטויים נבחרים מושפע ממרכיבים רבים, ביניהם כמות ואיכות התוכן באתר, מידת הקישורים הנכנסים, תקינות הקוד, והתנהגות הגולשים. אם החלטתם מראש כי האתר יקודם במנועי חיפוש, כדאי להיערך מראש, לבחור את הביטויים לקידום, ולהכניס זאת כדרישות בסיס מספקי התוכן והתכנות. אם מחליפים אתר קיים חשוב להקפיד על העברה נכונה של דפי האתר הישן, כדי לשמור על הוותק והדירוג שצברתם במנועי החיפוש.

התאמות רזולוציה: ריבוי המסכים שבהם אנחנו צופים באתרים (מחשבים ניידם בגדלים שונים, מסכים שולחניים, טלוויזיות, מכשירים ניידים ועוד) מצריך התאמת האתר לרזולוציות מסך שונות. פיתוח אתרים מותאמים כמובן שאינו הכרחי, אך הופך למומלץ בעיקר לנוכח הזינוק בגלישה דרך טאבלטים וטלפונים חכמים.

אחסון: אתר אינטרנט למעשה מתארח על גבי שרתי אינטרנט. עתירות השרתים בסביבת האחסון, מהירותם ומיקומם הפיזי, משפיעים מאוד על זמינות האתר ועל משך טעינת הדפים. אלה, פרמטרים חשובים לקידום האתר במנועי חיפוש. לכן, חשוב לוודא כי האחסון מצוי בישראל, וכי הוא נעשה בחוות שרתים מוכרת. חברות האינטרנט מציעות לרוב את אחסון האתר כחלק מהצעת המחיר ובהסכם שנתי. השירות הזה נוח ואין איתו בעיה, אך חשוב לוודא כי בכל שלב תוכלו לאחסן את האתר באופן עצמאי.

שפות: העובדה שעברית נכתבת מימין לשמאל, הפוך מרוב השפות האחרות בעולם, מעמיסה על העלויות בבניית אתר דו לשוני. אם אתר דו לשוני היא חובה, אחת הדרכים הנפוצות לחסוך בעלויות היא להפוך את הדפים באנגלית לסטאטיים. כלומר, הדפים לא יהיו מקושרים למערכת ניהול ולא תוכלו לערוך אותם באופן עצמאי, אלא על ידי מי שפיתח עבורכם את האתר. בדפי תדמית שלא באמת משתנים לאורך זמן - זאת יכולה להיות אופציה בכלל לא רעה...

תבניות עיצוב: סוגי האתרים הקיימים היום נעים מאתרי תבנית, בתוכם אף כאלה חינמיים לחלוטין, לבין אתרים המתואמים אישית עבורכם בכל היבט. הקמת אתר תבניתי דומה במידה רבה לרכישת דירה בבניין, ואילו הקמת אתר מותאם אישית מקבילה להקמת בית פרטי עם תכנון אדריכלי פרטני. באתר תבנית, תוכלו לבחור ולרכוש את תבנית הדפים באתרים קטלוגיים ייעודיים. התבנית קובעת למעשה את מבנה דף הבית ואזורי התוכן שבו, מיקום תפריטי הניווט, תצורת הדפים הפנימיים וכולי. התבנית מאפשרת להטמיע באנרים התואמים את תדמית העסק ולשחק עם הצבעוניות הכללית באותה רוח. חשוב לדעת כי עבור תבנית שרכשתם בשפה האנגלית תידרש המרה לעברית (שוב, בגלל כיווני שפה), זאת לפני שהמתכנת ייגש לפיתוח מערכת הניהול. שינויים והתאמות פונקציונאליות וגרפיות על התבנית שנבחרה אפשריים, אך כרוכים בעלויות פיתוח נוספות.

האפשרות המקצועית והמעמיקה יותר, היא בניית אתר בהתאמה מלאה לתדמית שלכם ולצרכים השיווקיים והעסקיים שלכם. ככל שמטרות האתר מגוונות יותר והצורך ביצירת פנייה לקהלי יעד שונים מתעורר (עוד בנושא במאמר הבא) - כך יתבהר לכם כי רק אתר מותאם אישית הוא הפתרון עבורכם.

עיצוב ופיתוח אתר מבוסס תבנית יכול לנוע מ-2,000 ועד 4,000 ש"ח וזאת בהשוואה ל-10,000 ש"ח וצפונה עבור אתר מותאם אישית בשפה אחת. אמנם מדובר בפערים משמעותיים, אך חברות ועסקים רבים יגלו עד מהרה כי לחיסכון שבבחירת אתר תבניתי מחיר יקר בכל הנוגע לפיתוח תדמית רצינית ומתקדמת ובחשיפה מזמינה של הגולש לתכנים השונים.

** בפרק הבא במדריך - כיצד מאפיינים אתרים.

תומר פילין הוא קופירייטר ואיש קריאייטיב למדיה הדיגיטלית והפיזית. פרטים נוספים באתר

גלובס לחודש היכרות – כל הכתבות, המאמרים וטורי הדעה אצלך מדי ערב >>
 

 
 
 
מהפכה בטכנולוגיית המידע: צפו בסביבת העבודה החדשה
(The New Collaboration Workspace) ■ מהפכה זו מונעת ע"י מספר מגמות כגון גידול אדיר במספר הטלפונים החכמים, מחשבי לוח וטכנולוגיות רבות נהיות פשוטות יותר והמעבר לשירותים מבוססי ענן
טיפים לעסקים: כך תקימו את הרשת הנכונה לעסק שלכם
טיפים לבחירת הרשת הנכונה לעסק שלכם
מגמה חדשה: ליסינג גם לציוד תקשורת
מגמת רכישת הציוד בליסינג מעמיקה בשוק התקשורת בישראל
 
 
המדריך להישרדות בזמן מלחמה
4 טיפים לעסקים קטנים-בינוניים
שאלות ותשובות: זכויות העובדים באזור הלחימה בדרום
על רקע מבצע "עמוד ענן", משרד התמ"ת פרסם מקבץ שאלות ותשובות בנושא זכויות וחובות העובדים ■ האם עובד הנעדר מהעבודה בגלל המלחמה זכאי לפיצוי?
התמ"ת מפעיל מוקד לפניות הציבור בנוגע לזכויות עובדים במצב חירום
המוקד ייתן מידע בנושאים הנוגעים למערך מעונות היום, הנחיות לעובדים במפעלים חיוניים וחובת התייצבות במקומות עבודה, מידע וסיוע לעסקים קטנים ועוד
שלום שמחון חתם על צו לגיוס עובדים במפעלים חיוניים
עקב המצב בדרום, חתם שר התמ"ת על צו המאפשר גיוס עובדים במפעלים למתן שירותים קיומיים באזור שחלה עליו הכרזת שר הביטחון בדבר מצב מיוחד בעורף
 
 
דרושים עובדים בינוניים
" שהמנהלים אינם מבינים כי אתגר השירות אינו למצוא עובד נדיר באיכויותיו, אלא בניית מודל שירות המאפשר לעובד הממוצע לתת שירות מעולה באופן שגרתי"
מבחן המרשמלו של המנכ"ל והדירקטוריון
למרות שמנהלי חברות מבינים את חשיבות השירות ויצירת אמון עם הלקוח, הם אינם עומדים בפיתוי למקסם את הרווחים בטווח הקצר גם במחיר שבירת האמון עם הלקוחות
למי שייך הפטנט- לעובד או למעסיק?
עד לא מזמן התשובה לשאלה זו הייתה ברורה - למעסיק כמובן. אולם, לפני מספר שבועות דן בית המשפט העליון בסוגיה ומתברר כי התשובה לשאלה זו איננה כה ברורה.
תעודת ביטוח למפתחי אפליקציות
אילו אמצעים עומדים בפני מפתח התוכנה כדי להגן על יצירתו?
 
תוכן מקודם