הרשות להגנת הצרכן: "הדיאטה של ד"ר סימונס לא הוכחה"

החברה המשווקת את הדיאטה, המכונה גם "דיאטת HCG", נדרשה להסיר מיידית את הפרסומים בחשד להטעיה

הבטחות להרזיה מהירה הן מלכודת קלה - אבל לא בהכרח אמינה: הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן הורתה לחברת L.T POWER TECHNOLOGIES, המשווקת את שיטת ההרזיה של ד"ר סימונס (דיאטת HCG), להסיר מיידית את פרסומיה אודות הדיאטה בחשד להטעיה.

בפרסומים באתר אינטרנט ייעודי נכתב: "HCG היא דיאטה מהירה מאוד המביאה לירידה גדולה במשקל. הדיאטה בריאה, מפרקת את השומן המיותר בגוף אך לא פוגעת בשרירי הגוף, ובניגוד לדיאטות אחרות - לא מזיקה לגוף".

על-פי גרסת משרד הבריאות, טענות אלה לא הוכחו בפניו כנדרש - והורמון ה-HCG אינו מאושר על-ידי משרד הבריאות לצורכי הרזיה.

הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן הורתה, לפיכך, להנהלת החברה להעביר אליה את כל התימוכין המדעיים למידע המופיע בפרסום ולהסיר את הפרסום מיידית מכל מקום בו הוא מופיע, עד שייבדק כנדרש.

לדברי הממונה על הרשות להגנת הצרכן, עו"ד תמר פינקוס, "כל פרסום שלא הוכח מדעית, אם על-פי דרישת הממונה ואם ישירות על-פי דרישת משרד הבריאות - תראה בכך הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן פרסום מטעה ותדרוש את הסרת הפרסום עד הוכחת מלוא המידע שמופיע בו".

מחברת L.T. Power Technologies נמסר בתגובה: "חברת L.T. Power Technologies, המשווקת היחידה של דיאטת ה-HCG הרשמית בארץ, המיוצרת במפעל בעל אישור משרד הבריאות, מעוניינת להבהיר כי הדיאטה המדוברת מורכבת מתוסף תזונה המופק מאצות, המדמה את פעילות הורמון ה-HCG, ולא מדובר בהורמון עצמו. כפי שצוין בכתבה, לדיאטה יש הצלחות מסחררות בקרב לקוחותינו".