מצנח הזהב של נגה רחמני באיילון - 5.2 מיליון שקל

‎‎התשלום לבנו של בעל השליטה בקבוצת הביטוח כולל מענקי הסתגלות, ייעול ואי תחרות‏‏ ■ עלות שכרו של נגה בשנים 2007-2011 עמדה על כ-23 מיליון שקל

‎‎נגה רחמני, בנו של בעל השליטה ומייסד קבוצת הביטוח איילון, עוזב את חברת הביטוח שבראשה עמד בשנים האחרונות, עם תשלום כולל של 5.2 מיליון שקל בגין מענקי הסתגלות, ייעול ואי תחרות.

‏‏‏נגה רחמני החל לעבוד בקבוצה המשפחתית ב-1981, ומאז 1987 החל לשמש בה בתפקידים בכירים לצד אביו, לוי רחמני. לאורך השנים נמנו השניים עם צמרת מקבלי השכר בחברות הציבוריות, כאשר עלות שכרו של נגה בשנים 2007-2011 עמדה על כ-23 מיליון שקל.

‏בשנים 2008-2011 כיהן נגה כיו"ר פעיל של איילון חברה לביטוח - הפעילות המרכזית של קבוצת איילון. בסוף השנה שעברה הודיע על כוונתו לפרוש על רקע אי הסכמות בינו לבין אביו. האחרון הביא לאיילון מנכ"ל חדש מטעמו: אמיל וינשל, מנהל ביטוח מקצועי ומוערך. החלפתו של נגה ושינוי הנהלת חברת הביטוח כולה הבהירו את חוסר שביעות רצונו של רחמני האב מתוצאות החברה הבת, ומהאופן שבו נוהלה תחת שרביטו של הבן.

‏‎‎הפסד של 8.4 מיליון שקל ברבעון

‏‎‎‏בחודש שעבר נקבע כי לוי ונגה רחמני ישיבו לקופתה של איילון 22.5 מיליון שקל במסגרת הסדר פשרה בתביעה נגזרת שהוגשה נגדם ונגד דירקטורים באיילון החזקות, בטענה כי הסכמי השכר של השניים אינם חוקיים. בבקשה לאישור התביעה, שעמדה על 103.5 מיליון שקל, נטען כי האב ובנו ניצלו לרעה את כוחם באיילון החזקות כדי למשוך מקופתה את סכומי העתק הללו כמשכורת שלא כדין.

‏‏כעת, עם פרסום הדוחות לרבעון הראשון ב-2012, דיווחה החברה כי דירקטוריון איילון אישר לרחמני הבן תשלום כולל 1.2 מיליון שקל (כ-6 משכורות חודשיות, ובתוספת מע"מ) בעבור שנת 2011, בתנאי שלא יעבוד בכל חברת ביטוח מתחרה בארץ עד תחילת 2013; מענק ייעול וחיסכון של 1 מיליון שקל (בתוספת מע"מ); ותשלום נוסף של כ-3 מיליון שקל בגין מענק הסתגלות בגובה 14 משכורות חודשיות, יחד עם תשלום החזקת רכב (בתוספת מע"מ), וזאת נוסף על תשלום דמי ההודעה המוקדמת ששולמו לו החל בנובמבר אשתקד ועד חודש מאי 2012.

‏באיילון מועסקת גם נחמה רחמני-סברון, בתו של לוי רחמני, ובימים אלה מועסקים בה גם שניים מנכדיו - איילה ודוד רחמני - המועסקים במשרות זוטרות ובשכר לא מהותי.

‏איילון אחזקות דיווחה בסוף השבוע כי הפסידה ברבעון הראשון 8.4 מיליון שקל, לעומת הפסד של 7.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בשקלול רווחי השקעה שנזקפו לקרנות הון, החברה רשמה ברבעון הראשון של השנה רווח כולל של כ-19.5 מיליון שקל, וזאת לעומת הפסד כולל של כ-20.2 מיליון שקל ברבעון המקביל. ‏‎‎‏