ליברמן: "לקצץ בתקציבים ולהעלות מסים זו התאבדות"

שר החוץ דיבר בכנס השנתי ה-30 של לשכת רוה"ח באילת ■ אמר בהקשר לחוק טל: "אני לא מקבל שום תירוץ למה בחור חרדי לא יכול לעשות שירות לאומי"

‎‎‏"העלאת מסים זה דבר שפוגע בצמיחה, פוגע בהשקעות ובהבאת משקיעים לארץ. נצטרך לעשות כל מיני תיקונים כאלה ואחרים בתחום המיסוי, אבל העיקר הוא להעביר את הכסף מכיוון הקצבאות לכיוון השקעה בתשתיות. זה מה שהיה ב-2003. לא צריך להמציא את הגלגל. זה עבד מצוין אז".

כך אמר הבוקר (ב') שר החוץ ויו"ר "ישראל ביתנו", אביגדור ליברמן, במושב הפתיחה של הכנס השנתי ה-30 של לשכת רואי החשבון, המתקיים השבוע באילת. ‏

לדברי ליברמן, "בלי לשחרר תקציב נוסף לפעילות למען פיתוח אין טעם לשום מהלך כלכלי אמיתי. בלי קיצוץ בתקציבים שונים לא יהיה שינוי. מדובר בקיצוץ לא פשוט וגדול מאוד בקצבאות הילדים ובקצבאות אחרות. לקצץ בתקציבי הפיתוח ולהעלות מסים זה לטעמנו התאבדות, ואני לא חושב שמישהו מאמין שזו הגישה הנכונה". ‏

ליברמן הזהיר כי "המשבר הכלכלי העולמי צריך להדאיג אותנו יותר מכל. גם בלי להבין בכלכלה, כשאני מסתכל על המשק המדשדש בעולם ורואה את אי-היכולת של המדינות להתמודד עם האתגרים הכלכליים, אנחנו מבינים שאנחנו עלולים להיקלע למשבר איתן".

בהקשר לחוק טל אמר ליברמן: "אני לא מקבל שום תירוץ למה בחור חרדי לא יכול לעשות שירות לאומי".

‏בד-בבד, בעקבות הפרסומים בכלי התקשורת על קיצוץ בקצבאות, אמר שר הרווחה, משה כחלון (ליכוד), כי "אני מתנגד לכל קיצוץ בקצבאות הזקנה, וכפי שהודעתי בעבר, פועל במטרה להגדילם".