הנקראות ביותר

ביטוחי אחריות סייבר

למרות שעולם הביטוח מציע כבר למעלה מעשור פוליסות ביטוח לסיכונים שברשת, מרבית האירגוניים והעומדים בראשם לא הפנימו את הסיכון הכלכלי שבאי רכישת כיסוי שכזה

כמעט בכל חברה קיים כיום סוג של חשיפה לסיכוני אינטרנט (CYBER RISKS) אלא שמרביתנו עדיין לא מפנימים את גודל הבעיה . הררי המידע ההולכים וגדלים מיום ליום וסביבת העבודה אשר השתנתה בעשור האחרון מעמידה רבים מאתנו מנהלי העסקים בסיכון שאין ברצוננו לקחת. מסטרקארד וטוויטר TJ Maxx וסוני, חברות בכל הגדלים היו באחרונה "בכותרות" וחלקם אף בבתי משפט כתוצאה מחדירה למאגרי המידע והתקפה של האקרים.

האיום של מתקפות אלה החמיר עד כדי כך שאנשי מקצוע רבים מודים כי זה כמעט בלתי אפשרי למנוע את הסיכון ב100% מהזמן.

על פי דו"ח 2011 של Verizon Data Breach עסקים קטנים עד בינוניים הפכו מטרות עיקריות של האקרים. פשע מאורגן רואה חברות אלו כ"צייד קל" ביותר למול תגמול גבוה. בסקר של סימנטק ב2010 חברות דיווחו כי עלות שנתית ממוצעת של התקפות סייבר עבור ארגונים קטנים ובינוניים הייתה 188,242 $.ולכן חברות מכל הגדלים צריכות להבין שיש סבירות משמעותית כי הרשת שלהם, אתר אינטרנט ומסדי הנתונים יעמוד בזמן זה או אחר בעתיד בפני ניסיונות חדירה זדוניים.לעיתים נראה לנו כי נקטנו בכל אמצעי הזהירות, אך למעשה, אין דבר כזה "אבטחה מושלמת", ורבים מאמינים כי כל עסק נמצא בסיכון השאלה היא רק מתי זה יקרה ועד כמה חמור זה יהיה.

לפני יותר מ15 שנה כשהתחלתי לעסוק בממשק בין ביטוח וטכנולוגיה היה חשבתי לתומי כי תעשיית הביטוח תתמודד במהירות ותבטח את מרבית החברות מפני "סיכוני אינטרנט". הנחת היסוד שלי הייתה שעסקים בעולם "האמיתי" (לא הווירטואלי) לא חושבים לפעול ללא רמה כזו או אחרת של ביטוח וניהול סיכונים מתאים כי בעולם "האמתי" עסקים משיגים אבטחה וביטחון דרך ביטוח. האקלים העסקי השתנה יותר ויותר, אנחנו משתפים אחרים במידע, מרחיבים את הפעילות שלנו ברשת, מאחסנים מסמכים שולחים מסמכים ובקיצור יוצרים קרקע פורייה לגורמים עוינים שרוצים לנצל את הפרצה.

למרות שעולם הביטוח מציע כבר למעלה מעשור פוליסות ביטוח לסיכונים שברשת, מרבית האירגוניים והעומדים בראשם לא הפנימו את הסיכון הכלכלי שבאי רכישת כיסוי שכזה.

פוליסות הביטוח הקיימות מכסות תביעות המוגשות ע"י צדדים שלישיים דהיינו ספקים לקוחות וכו' נזקים שנגרמו ואשר נטען כי נגרמו בעקבות חדירה של האקרים למערכות המחשב, נזקי וירוסים, בעיות של זכויות יוצרים וקניין רוחני, הפרת הפרטיות ועוד. הביטוחים המורחבים יותר מכסים אף נזקים לרוכש הפוליסה (צד ראשון) וכן נזקים הנגרמים במישרין לעסק (כמו אובדן הכנסה כתוצאה מנפילת מערכות המחשב, סחיטה, ניהול משברים והוצאות בהעסקת חברות יחסי ציבור וכדומה).

החדשות הטובות הן כי ביטוח זה שהיה יקר ומורכב ביותר הפך ברבות השניים לידידותי יותר לרוכש וניתן להתאימו בקלות ​​ לצרכים של כל העסק ,בין אם אתה חרד יותר לחדירה לרשת, או מבעיות של הפרת פרטיות, ניהול משברים, טעויות והשמטות ,נושא קניין רוחני וכד, כל עסק שרוכש ביטוח זה יכול בליווי איש המקצוע שלו וחברת הביטוח למצוא תוכנית מקיפה ביותר ובעלויות מפתיעות. עסקים עם מחזור עסקי של עד 10.000.000 $ ישלמו פרמיה הנעה בין 5,000 $ ל3,000 $ בשנה לגבול אחריות של מיליון מליון דולר. מחיר לא גבוה שמאפשר שקט נפשי מפני סיכון מאוד מהותי, ללא ספק.

ביטוחי חבות מעבידים אש ופריצה הפכו זה זמן חלק בלתי נפרד ממערך ההוצאות של כל עסק .הגיע הזמן עכשיו לוודא שגם אותם סיכונים חדשים שנוצרו מקבלים את מקומם הראוי. בטווח הארוך אין לי ספק כי ביטוחי אחריות סייבר יהפכו לנורמה עבור עסקים, יחד עם שאר סוגי הביטוח המקובלים. יותר עד אז המלצתי לכם חברים התחילו לבדוק ברצינות את האופציה הזו שכן כבר אמרנו ביטוח = שקט נפשי.

שי סימקין, מנכ"ל האודן

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא הסיפורים הגדולים של השבוע?
נושאים נוספים בהם תוכל/י להתעדכן
נדל"ן
גלובס טק
נתוני מסחר
שוק ההון
נתח שוק
דין וחשבון
מטבעות דיגיטליים
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
עקבו אחרינו ברשתות