אבנר קופל הודיע על עזיבת המינהלת

בתום 10 שנים החליט היו"ר לסיים את תפקידו; שיטת הפיינל-פור בוטלה, במקומה יתקיימו בעונה הבאה סדרות בחצי הגמר, ומשחק גמר בודד על האליפות

בתום שש שנים החליטה מינהלת הליגה בכדורסל על ביטולו של הפיינל-פור. זוהי הבשורה הגדולה שיצאה היום (ב') מישיבת הדירקטוריון של המינהלת. הבשורה הגדולה השנייה היא הודעתו של יו"ר המינהלת, אבנר קופל, על סיום תפקידו בתום 10 שנים של פעילות והחלטתו להתמקד מעתה בתפקידו באיגוד הכדורסל שם הוא ממתין לבחירתו לתפקיד היו"ר.

דירקטוריון המינהלת החליט כי כבר בעונת 2012/13 תבוטל שיטת הפיינל-פור. שלב רבע גמר הפלייאוף וחצי הגמר ייערכו בשיטה של סדרות של הטוב מחמישה משחקים. האלופה תיקבע במשחק גמר בודד. בשתי העונותשלאחר מכן (2013/14 ו-2014/15) ייערך הגמר בשיטה של שני משחקים - בית וחוץ.

דיון מהותי נוסף עסק בסוגיית מספר הזרים בליגה והחוק הרוסי. המינהלת קבעה כי כל קבוצה תצטרך להודיע עד שבוע לפני תחילת העונה באיזו אופציה מהשתיים היא בוחרת: האפשרות הראשונה היא רישום חמישה זרים בסגל לכל משחק, אבל בנוסף שני ישראלים על הפרקט בכל רגע נתון (חוק רוסי). אפשרות שנייה שתתאפשר לקבוצות היא להמשיך את השיטה שהיתה קיימת בעונה החולפת - רישום של ארבעה זרים בטופס המשחק, אבל ללא מחויבות לכמות ישראלים על הפרקט.

המינהלת תפעל כעת גם לחיפוש אחר מחליף לקופל, שיסיים קדנציה בת 10 שנים - תפקיד בו הוא החזיק מיום הקמת המינהלת. בהודעה אישית שהקריא לחברי הדירקטוריון, אמר קופל: "בחלוף 10 שנים פחות 19 יום כיו"ר המינהלת אשר פעל מתוך אהבה ורוח התנדבותית אמיתית, ללא כל תמורה או תגמול אישי כלשהו ומתוך הערכה, כבוד וחברות אמיתית עם כולכם חברי הדירקטוריון, חושבני שזה הזמן הנכון להעביר את השרביט ליו"ר הבא. ברשותכם, אשמש בתפקיד עד 31.7.2012 או מוקדם יותר באם ימצא אחר".