פיץ': הבחירות ביוון הסירו הסיכון להורדת דירוג לגוש האירו

פיץ': "לא נציב את כל מדינות גוש האירו תחת תחזית דירוג שלילית, כפי שאותתנו שנעשה במקרה שיציאה של יוון מגוש האירו תהיה סבירה בטווח הקרוב"

סוכנות הדירוג פיץ' הודיעה היום (ב') כי לאחר נצחונה בבחירות של מפלגת "הדמוקרטיה החדשה" התומכת בחילוץ, הוסר הסיכון המיידי להורדת דירוג לשאר מדינות גוש האירו.

"פיץ' לא תציב את כל מדינות גוש האירו תחת תחזית דירוג שלילית, כפי שאותתה שתעשה במקרה שיציאה של יוון מגוש האירו תהיה סבירה בטווח הקרוב", כך הודיעה סוכנות הדירוג.

עם זאת, בפיץ' אמרו כי המשבר ביוון ובגוש האירו עדיין חמור, וכי "צעדי צנע ורפורמות כואבות יחד עם אופוזיציה חזקה בהנהגת מפלגת 'סיריצה' - משמעם שהממשלה היוונית החדשה ככל הנראה תהיה שבירה".

מפלגת "הדמוקרטיה החדשה" זכתה לכ-29.7% מהקולות בבחירות. מפלגת השמאל "סריצה", הידועה בהתנגדותה לצנע וברצונה לדון מחדש על תנאי החילוץ של יוון, זכתה לכ-26.9% מהקולות. מפלגת "פאסוק", מפלגתו של ר"מ היווני לשעבר גיאורג פפנדריאו, זכתה לכ-12.3% מהקולות. לפיכך, יכולות שתי המפלגות ("הדמוקרטיה החדשה" ו"פאסוק") להרכיב קואליציה יציבה בהיקף של 162 מהמושבים בפרלמנט (מתוך 300 בסך-הכל), להמשיך במדיניות הצנע, ולפעול לפירעון חובותיה של הממשלה היוונית מול נושיה.