אושר: בקרוב טיסות ישירות לגרנובל בצרפת ומאלמו בשבדיה

שר התחבורה ישראל כץ אישר את בקשות אל-על וארקיע להפעיל טיסות סדירות מנתב"ג לוייטנאם, צרפת ושבדיה ■ תוך 3 שנים יקודם הסכם תעופה חדש עם הודו

קווים חדשים לוייטנאם, צרפת ושבדיה: שר התחבורה, ישראל כץ, אישר היום (ב') את בקשות אל-על וארקיע להפעיל טיסות סדירות מנתב"ג ליעדים נוספים אלה.

לאל-על אושר לשמש כמוביל נקוב בקו תל-אביב-הנוי ותל-אביב-סייגון שבוייטנאם וכן בין תל-אביב-גרנובל שבצרפת. מינויה של אל-על כמוביל נקוב לשני היעדים בוייטנאם התאפשר בעקבות הסכם תעופה שנחתם בין ישראל לבין ממשלת וייטנאם בשנת 2006, המאפשר לשתי המדינות להפעיל טיסות נוספות ביניהן. יצוין כי בשלב זה אל-על לא יכולה לטוס ישירות ליעדים האמורים אלא באמצעות הסכמי קוד שייר שלה עם חברת תעופה וייטנאמית.

בנוסף לכך, אושרה בקשתה של ארקיע להפעיל טיסות סדירות בין תל-אביב למאלמו שבשבדיה. מינויה של ארקיע כמוביל נקוב בקו התאפשר בעקבות הסכם תעופה שנחתם עם שבדיה בשנת 1977.

לדברי כץ, מתן האישורים לאל-על ולארקיע להפעיל טיסות ליעדים חדשים בעולם מבוצע במסגרת יישום תהליך הליברליזציה בענף ההובלה האווירית שמשרד התחבורה מקדם, אשר הביא לגידול במספר הטיסות והנוסעים לישראל וממנה.

בתוך כך, כץ ושר התיירות ההודי המבקר בימים אלה בישראל סיכמו היום לקדם תוך 3 שנים הסכם תעופה חדש בין ישראל והודו, שיאפשר לראשונה להפעיל טיסות שכר (צ'רטר) ויחליף את ההסכם הקיים שנתחם בשנת 1994, לפיו רק אל-על תוכל לטוס בכל כיוון בקו ישראל-הודו. הסכם זה, אם וכאשר ייחתם, יביא להכפלת מספר הטיסות בין שתי המדינות מ-3 ל-6 טיסות שבועיות וכאמור לכניסתן של טיסות צ'רטר.