תשובה בהצעת רכש נוספת: ינסה למחוק דלק אנרגיה מהמסחר

קבוצת דלק הגישה הבוקר הצעת רכש חליפית למניות דלק אנרגיה בנוסף נוסף למחוק אותה מהמסחר בבורסה ■ היקף ההצעה - כ-837 מיליון שקל ■ הקבוצה מחזיקה בכ-88% ממניות החברה

קבוצת דלק אשר בשליטתו של יצחק תשובה יוצאת היום (א') בהצעת רכש חליפית למניות דלק אנרגיה בניסיון נוסף למחוק את החברה מהמסחר בבורסת ת"א. היקף ההצעה מסתכם בכ-837 מיליון שקל, אשר ישולמו ברובם ביחידות השתתפות של דלק קידוחים ואבנר וחלקם במזומן.

כיום, מחזיקה קבוצת דלק בכ-88% ממניות דלק אנרגיה.

ע"פ המפרט שפרסמה קבוצת דלק, והמתבסס על שערי הסגירה בבורסה ביום חמישי האחרון, מציעה הקבוצה לבעלי המניות של דלק אנרגיה את התמורה הבאה עבור מניה אחת של החברה: 431 יחידות השתתפות של אבנר (שער סגירה של 2.16 שקל ליחידה ביום חמישי), 28 יחידות השתתפות של דלק קידוחים (שער סגירה של 11.8 שקל ליחידה), וכן כ-70.4 שקל במזומן.

ערן יונגר, אנליסט האנרגיה של מגדל שוקי הון מסביר שבהצעת הרכש הנוכחית מציעה קבוצת דלק מתווה משולב של יחידת השתתפות ומזומן, זאת לעומת הצעת הרכש הקודמת בה הציעה החברה יחידות השתתפות בלבד.

לדבריו, "חברת דלק אנרגיה הנה חברת החזקות אשר לאחר מכירת הפעילויות בחו"ל כל פעילותה העסקית מתבצעת דרך השותפויות הסחירות ועל כן אנו סבורים כי אין מניעה להיענות להצעת הרכש"

"הצעת הרכש הקודמת הוכרזה בטרם קיבלו השותפויות את ההיתר להחזיק ברישיונות בקפריסין ועל כן הבענו אז את החשש כי בהינתן תרחיש בו לא תותר ההחזקה ברישיונות קפריסין לשותפויות יתכן הבדל משמעותי בין דלק אנרגיה לשותפויות", מסביר יונגר.

לדבריו, "כעת, לאחר מתן ההיתרים לשותפויות הבנות להחזיק ברישיון אפרודיטה ולהשתתף במכרז על רישיונות נוספים בקפריסין אנו סבורים כי ההבדל היחיד בין החזקה בדלק אנרגיה להחזקה בשותפויות הנו בהיבט המיסוי בלבד".