פורסמו מכרזי המיון המוקדם לרכבת הקלה בתל-אביב

מדובר במכרזים שהיקפם הכולל בכמיליארד אירו, שהם כ-40 אחוז מההיקף הכספי הכולל של הפרויקט, שעלותו כ-11 מיליארד שקל

חברות תשתיות, כרייה ומערכת רכבתית מארה"ב, אירופה והמזרח הרחוק, הביעו עניין בשני מרכזי מיון מוקדם (PQ) שפרסמה בסוף השבוע חברת נת"ע-נתיבי תחבורה עירוניים, לכרייה קונבנציונלית NATM ולמערכת הרכבתית (System), לקו האדום של הרכבת הקלה מפ"ת לבת ים. מדובר במכרזים שהיקפם הכולל בכמיליארד אירו, שהם כ-40 אחוז מההיקף הכספי הכולל של הפרויקט, שעלותו כ-11 מיליארד שקל

מדובר במיון המוקדם למכרז ה-System של הפרויקט, אספקה, הקמה, התקנה, אינטגרציה, וכן בדיקות והרצה, של המערכת הרכבתית (מערכות הציוד הנלוות לרכבות עצמן ע"ב), הדיפו (מרכז התחזוקה שיוקם בקרית אריה בפ"ת) והמקטעים הקרקעיים SDAG, לפרויקט הקו האדום של הרכבת הקלה, שינוע מפ"ת לבת ים, לאורך 23 ק"מ, מחציתם מתחת לפני הקרקע.

באמצע החודש יתקיים כנס המיון המוקדם של המכרז הזה, כשמי שיגיע לשם יידרש לעמוד בתנאי המכרז, הכוללים ניסיון בינ"ל בתחום התחבורה הרכבתית לרבות ניסיון בהקמת דיפו ובהנדסה אזרחית. הזוכה במכרז המערכת הרכבתית צפוי להיבחר ברבעון השלישי של השנה הבאה.

שלב המיון המוקדם השני שפורסם אף הוא בסוף השבוע, הוא לכרייה בשיטת NATM הקונוונציונלית (להבדיל מכרייה באמצעות מכונות כרייה TBM ע"ב). היקף העבודות בנדרש בשיטת כרייה זו בפרויקט הקו האדום הוא של זוג מנהרות באורך 3.5 ק"מ כל-אחת עם מעברי בטחון ביניהן וכן שלושה אולמות תת קרקעיים.

כנס המתמודדים יתקיים בסוף חודש זה ובו תבחן נת"ע את עמידת החברות בתנאי הסף, לרבות ניסיון במנהור, והצגת איתנות פיננסית. מי שיעבור את המיון המוקדם יוכל להשתתף במכרזי המנהור, כשהזוכה אמור להיבחר ברבעון השלישי של 2013, והעבודות יחלו בסוף הרבעון הנ"ל.

בקרוב אמורה חברת נת"ע גם לפרסם את מכרזי המנהור באמצעות TBM בשילוב מכרז הקופסאות-המרחבים לבניית התחנות, ולאחר מכן יפרסמו המיון המוקדם והמכרזים לקרונות הרכבת הקלה.

יו"ר נת"ע מיכאל רצון והמנכ"ל יצחק זוכמן ברכו על פרסום המיון המוקדם של המכרזים האלה, ואמרו כי הם צעד נוסף למימוש תוכנית הרכבת הקלה בגוש דן, פרויקט ,שמקבל כעת ביטוי בשטח בשלושת פירי השילוח למכונות הTBM (אם המושבות, גלי גיל ופיר הרצל), בהם נעשים כיום עבודות חסרות תקדים.