מאיר דור עשוי לגרוף 48 מיליון שקל הצעת הרכש לברן

אלכסנדר נסיס שיפר את הצעת הרכש למניות ברן ב-26%, ואם היא תושלם הוא ישלם 184 מיליון שקל ■ בעקבות שיפור ההצעה זינקה המניה ב-17%

מניית חברת הפרויקטים ברן נסחרה בשבוע שעבר בטווח מחירים של 23.5-25 שקל למניה, גבוה מ-23 שקל - המחיר שבו הציעה חברת Garapa לרכוש את כלל מניות החברה מידי הציבור. Garapa נמצאת בשליטתם של איל ההון היהודי-רוסי אלכסנדר נסיס ושותפו יוסי ריגר.

כפי הנראה העריכו המשקיעים כי על-מנת שנסיס יקבל היענות מלאה להצעה, ובכלל זה של מאיר דור, מייסד, יו"ר פעיל ובעל המניות השני בגודלו בחברה (19.2%), הוא יצטרך לשפר את הצעתו.

ואכן, ביום חמישי לאחר המסחר הודיעה Garapa כי היא משפרת ב-26.1% את הצעתה לרכישת יתרת המניות, למחיר של 29 שקל למניה. מחיר זה משקף לברן שווי של כ-248 מיליון שקל, מעט מעל הונה העצמי, כך שאם הצעת הרכש תושלם, Garapa, המחזיקה כיום ב-24.9% מהון המניות של ברן, תשלם לכלל בעלי המניות סך של 184 מיליון שקל.

הצעת הרכש מותנית בהיענות מינימלית של לפחות 69.5% מבעלי המניות של ברן, אשר תעלה את החזקותיה של Garapa בחברה אל יותר מ-95%, ותאפשר רכישה כפויה של יתרת המניות. אם שיעור ההיענות יהיה נמוך יותר מהרף המאפשר רכישה כפויה, לא יירכשו מניות גם ממי שכן נענה להצעה.

אם דור ייענה להצעה, והיא תתקבל, הוא צפוי לגרוף כ-48 מיליון שקל לכיסו, הגם שהוא צפוי להישאר בחברה. על רקע ההצעה המחודשת, שתהיה בתוקף עד 22 ביולי, עלתה היום מניית ברן ב-17% במחזור מסחר גבוה, למחיר של 27.5 שקל למניה.

נכנס בשיא

קבוצת ברן, שהוקמה בשנת 1990 והונפקה בבורסה שנתיים לאחר מכן, עוסקת במגוון פעילויות: שירותי הנדסה, ניהול פרויקטים, תשתיות תקשורת, טכנולוגיה, נדל"ן ושיווק מוצרי מזון לבעלי חיים.

החברה סיימה את הרבעון הראשון של 2012 עם הכנסות של 358 מיליון שקל, זינוק של 61% לעומת הרבעון המקביל. בשורה התחתונה נרשם רווח נקי של 8.3 מיליון שקל, לעומת הפסד של 200 אלף שקל ברבעון המקביל.

החברה מעסיקה כ-1,330 עובדים, ולשיאה הגיעה בשנת 2007, אז נסחרה לפי שווי של 810 מיליון שקל.

באותה שנה נכנס נסיס להשקעה בחברה, כשרכש 12.5% ממניות החברה תמורת 100 מיליון שקל, בשווי הקרוב לשווי השיא. נסיס, בן 49, רכש בהמשך כמות גדולה של מניות, עד ש-Garapa הגיעה להחזקתה הנוכחית, בשיעור של 24.9%.

נסיס עשה את הונו בעיקר בתחום המחצבים, ובהמשך התרחבו עסקיו גם לבניית קרונות רכבת, בנקאות ולוגיסטיקה, וההיכרות שלו עם ברן נוצרה דרך פרויקטים שהיא ביצעה ברוסיה.