אינסייטק מוסיפה משקיעים לגיוס; אלביט מדיקל תחזיק 48%

ג'נרל אלקטריק משקיעה בסבב 27.5 מ' ד', ותחזיק 35% מהחברה ■ בעלי מניות אחרים ישקיעו 3.9 מ' ד'

אלביט מדיקל טכנולוג'י הודיעה היום, כי לסבב השקעה בהובלת ג'נרל אלקטריק (GE), שנערך בחברה הבת אינסייטק, יתווספו משקיעים נוספים. GE משקיעה בסבב 27.5 מיליון דולר, ובעלי המניות האחרים ישקיעו 3.9 מיליון דולר נוספים, כך שהסבב כולו יעמוד על היקף של 31.4 מיליון דולר. בעקבות ההודעה עלתה מניית אלביט מדיקל היום ב-6.3%, והחברה נסחרת לפי שווי של 94 מיליון שקל.

בהודעת החברה מהיום נכתב, כי לסבב ההשקעה הצטרפו משקיעים קיימים של אינסייטק, ואלו הם כנראה קרן Meditech Advisors, חברת ייעוץ והשקעות של יוצאי GE, שהשקיעה בחברה החל מסבבי הגיוס הראשונים שלה. ככל הנראה, השקעה נוספת של GE כוללת זכות הצטרפות של מדיטק.

הסבב נערך פי שווי של 102.5 מיליון דולר אחרי הכסף. לכשיושלם הסבב, יעמוד חלקה של אלביט מדיקל על 48% מהחברה, וזאת במקרה שכל ההלוואות ההמירות שהעמידה אלביט מדיקל לאינסייטק לאורך השנים, יוסבו למניות.

גוברת ההערכה: GE תשתלט על החברה

GE השקיעה באינסייטק בתחילת השנה כ-40 מיליון דולר בשני סבבים תוך מספר חודשים, לאחר שנים רבות שבהן לא השקיעה בחברה. היא עשתה זאת דרך התאגיד עצמו, ולא דרך קרן הון הסיכון שלה, כפי שנעשה עד היום. ההשקעה מתרחשת בהמשך לחתימה על הסכם, שלפיו GE תפיץ את המוצר של אינסייטק. בעקבות הצעדים הללו עלתה ההערכה, כי GE בוחנת אפשרות להשתלט על החברה. לאחר השקעותיה השנה, היא תחזיק מעל 35% בחברה.

ההשקעה של GE והמשקיעים הנוספים צפויה לאפשר לאינסייטק להשלים ניסויים קליניים לפחות בחלק מהאינדיקציות שהיא בוחנת: טיפול בסרטן הערמונית, מניעת רעד לא-פרקינסוני וצריבת גידולים סרטניים בעצמות.

במקביל, אלביט מדיקל הודיעה השבוע על מהלכים למניעת העברתה לרשימת השימור, עקב אי-פיזור מספיק של מניותיה לציבור. החזקות בעלי העניין באלביט מדיקל עומדות היום על כמעט 90%. לכן הוגשה טיוטת תשקיף לגיוס הון, למרות שאין לחברה כרגע צורך במימון מיידי לחברות הקיימות שלה - אינסייטק ממומנת כעת היטב על ידי ההשקעות של GE, ואילו החברה הבת גמידה סל השלימה באחרונה גיוס של 10 מיליון דולר.

אם גמידה סל תקבל את אישור השיווק למוצר שלה בתחילת 2013, היא תחפש כנראה הסכם שיווק עם חברת פארמה גדולה, שתיקח עליה את עלויות שיווק המוצר, אך עדיין תצטרך מימון לייצור המוצר.