על קו הזינוק: Real Match מנסה לפשט את תהליך גיוס העובדים

הטכנולוגיה של Real Match מאפשרת לקרוא קורות-חיים ומודעות דרושים ולבצע ניתוח סמנטי כדי להבין מה כתוב בהם ■ מציגה את המשרות המתאימות עבור המועמד לפי העדפותיו ■ מאפשרת להציג את קורות-החיים הרלוונטיים למעסיקים

גיוס עובדים הוא מטלה לא פשוטה. דורשי העבודה נאלצים לתור אחר עבודות ומודעות בכל מקום ואתר. הם מבזבזים זמן בשליחת קורות חיים, מילוי שאלונים ואם יתמזל מזלם יעברו לשלב מבחני המיון והראיונות ואולי יגיעו לסוף המיוחל. המעסיקים, מצדם, מפרסמים את המשרות הפנויות היכן שרק אפשר ונאלצים לאחר מכן להתמודד עם ערימות של קורות חיים.

חברת Real Match, שהוקמה על-ידי היזם הסדרתי גל אלמוג ב-2007, מנסה להכניס חדשנות לתחום של מודעות דרושים וגיוס עובדים. לדברי אלמוג, בשוק האמריקני יש שיעור אבטלה של 8.2% לצד 4.7 מיליון משרות פנויות שמתפרסמות מדי חודש. "הטכנולוגיות שמשתמשים בהן להפגיש בין הביקוש להיצע הן ארכאיות. אתה הולך לאתר, מקיש מילות מפתח ומקבל מאות ואף אלפי תוצאות".

הפתרון של Real Match מורכב משני ממדים: הראשון הוא טכנולוגיה שמאפשרת לקרוא קורות חיים ומודעות דרושים ולבצע ניתוח סמנטי כדי להבין מה כתוב בהם. לאחר מכן התוכנה שואלת את המועמד מספר שאלות על העדפותיו למשרה ומציגה את המשרות המתאימות ביותר עבורו. במקביל, היא מאפשרת להציג את קורות החיים הרלוונטיים למעסיקים, כשכל התהליך נעשה באופן אוטומטי. "אנחנו עושים שידוך אונליין", מסביר אלמוג בפשטות את הרעיון.

להגדיל את התפוצה

הממד השני הוא התפוצה של המודעות. החברה הישראלית מציעה בחינם מנוע שיוטמע ביותר מ-600 אתרים של חברות מדיה כמו עיתונים, תחנות רדיו, טלוויזיה ומגזינים, ויאפשר חשיפה נרחבת של מודעות הדרושים. זאת, לצד פרסום המודעות גם באלפי אתרים נוספים מחוץ לרשת. "אנחנו מגיעים לפוטנציאל של 37 מיליון מחפשי עבודה (גולשים שונים) וכמה מאות אלפי משרות", אומר אלמוג.

היקף תעשיית הפרסום למודעות דרושים בארה"ב עומד על 6 מיליארד דולר בשנה - 16% מכלל הפרסום באינטרנט בארה"ב. לדברי אלמוג, "אין בעיה היום להגיע לכל עבודה ולכל מועמד כי לרבים מהם יש פרופיל בלינקדאין או בפייסבוק אבל שיטות הפרסום לא יעילות. בשונה מפרסום באנרים, למשל, שבו אתה משלם לפי חשיפה או לפי מספר הקלקות, בעולם התעסוקה אתה משלם פר מודעה שאתה מפרסם. כך, אתה משלם את אותו המחיר אם אתה מחפש רופא או מזכירה", אומר אלמוג.

עבור אלמוג זו אינה החברה הראשונה שהוא מקים, ובעבר עמד מאחורי מיזמים שונים כמו חברת Ornetix. כיו"ר Real Match משמש אלן שונברג, מי שעומד מאחורי הקמת חברת ההשמה הגדולה בעולם MRI Network.

- מה המודל הכלכלי?

מבוסס על חלוקת רווחים לשירותי פרימיום למודעות הדרושים של המעסיקים. המעסיקים יכולים לפרסם רק באתר אחד או על פני כל רשת האתרים של החברה תמורת סכום נוסף. סכום זה מחולק בין החברה לבין כל מי שהביא מועמדים למשרה מהאתרים השונים שלהם ברשת.

- מה משמעות שם החברה?

פירוש השם בעברית הוא שידוך אמיתי ולדברי אלמוג זו מהות החברה: ג'וב דייטינג.