צו מניעה: נמלי ישראל לא תעביר חניון בחיפה לחברת מפעלי ים

זאת עקב עתירה של חברת חניון המסילה, שטענה כי נמלי ישראל פעלה משיקולים זרים כשלקחה מידיה את החניון אחרי 8 שנים בהן היא הפעילה אותו ללא רבב

בית המשפט המחוזי בחיפה הוציא אתמול (ד') צו מניעה זמני האוסר על חברת נמלי ישראל פיתוח ונכסים (חנ"י), להעביר לידי חברת מפעלי ים חניון מכוניות הפועל בסמוך לבית-החולים רמב"ם בחיפה, עד למתן החלטה אחרת.

זאת, בעקבות עתירה שהגישה חברת חניון המסילה, שהפעילה את החניון במשך 8 שנים, שבה נטען כי חברת נמלי ישראל פעלה באופן לא תקין ומשיקולים זרים, כאשר לקחה מידיה את החניון אחרי 8 שנים בהן היא הפעילה אותו ללא רבב.

לדברי חניון המסילה, נמלי ישראל מחויבת על-פי דין לערוך מכרז להפעלת החניון, אך היא בחרה שלא לעשות כן והעבירה את החניון לידי מפעלי ים מטעמים פסולים.

"נציגי חנ"י שמו להם מטרה למנוע מחניון המסילה מלהפעיל את החניון, וזאת על בסיס אישי ולא מטעמים מקצועיים כלל, אלא מטעמים פסולים", נטען בעתירה.

עוד טוענת העותרת, בין היתר, כי חנ"י פעלה בניגוד לכללי המינהל הציבורי, בכך ש"לא ניסתה לאפשר הקצאת מקרקעי החניון באופן שוויוני, לא ניסתה להשיג את המחיר המרבי עבור מקרקעי החניון ולא בדקה אם קיימים מעוניינים נוספים במקרקעי החניון".

חנ"י, מנגד, טענה בין היתר כי לאור העובדה שההתקשרות שבינה לבין מפעלי ים להפעלת החניון היא לתקופה קצרה של שנה בלבד, היא פטורה על-פי חוק מלערוך מכרז במקרה זה.
חניון המסילה הפעילה את החניון באזור מערב נמל חיפה לרווחתם של באי בית-החולים רמב"ם במשך כ-8 שנים, ואף זכתה במכרז שהוצא על-ידי הרשות, בעלת הקרקע.

במהלך חודש מאי, בעקבות מחלוקות שהתגלעו ביניהן, נקטה חנ"י בהליכי פינוי וסילוק יד של חניון המסילה ממקרקעי החניון. בהמשך הועבר החניון לידי מפעלי ים, ובעקבות ההעברה הגישה חניון המסילה את עתירתה לבית המשפט ואת הבקשה להוצאת צו שיימנע את העברת החניון למפעלי ים. (עת"מ 35000-07-12).