מי תנצח בהישרדות?

זה הזמן לשלוף את גלאי המניות ולאתר אותן ■ אלביט הדמיה: מי שמסתכל על הגרף יכול לראות פוטנציאל טכני ■ בוול סטריט כדאי לשקול רכישה של GE

תל אביב 25 ממשיך להתנהל התנהלות קיץ מוכת שרב וגם הקפיצה שלו ביום חמישי היא תוצאה של מניה בודדת ואינה משנה את הכיוון הכללי. הגדרת המגמה נשארת מגמת ירידה ונעדכן כשנחשוב אחרת.

אלא מה, כאשר חוסר העניין בולט והכותרות השליליות מתחילות להיות מועצמות מלל של טרמפיסטים (מומחים שמסבירים למה רע ולמה יהיה יותר רע ולמה זה היה ברור שזה יקרה, אותה בהירות שבדיעבד שיש מי שחושבים שאפשר להתפרנס ממנה), מתחילות להיווצר מציאות. ולכן, כדאי לשלוף את גלאי המניות ולאתר אותן. לא תמצאו אותן בכותרות וזה הכיף שבעניין, הפוטנציאל וגם הסיבה שנדרשת סבלנות רבה.

למשל, אלביט הדמיה . הסתכלתי קצת על הטוקבקים כאשר פורסם שמוטי זיסר הגיע להסדר עם בנק הפועלים. רובם היו שליליים, ציניים ובעיני מעוררי מחשבה על הסביבה העסקית - תקשורתית שיצרנו לעצמנו. מי שבוחר להתעלם מזה, בכיף מה שנקרא, יכול להסתכל על הגרף. שם ניתן לראות פוטנציאל טכני. המניה, שאומנם עלתה אחוזים לא מעטים מהשפל ההיסטורי, עדיין נמצאת נמוך מאוד בהשוואה לרמות השיא. מהלך העליה האחרון מלמד על סיכוי לשינוי מגמה. פריצה של הממוצע ל-21 יום, פריצה של הממוצע ל-200 יום, התקרבות של הממוצע ל-21 יום לממוצע של ה-200 יום לקראת חציה אפשרית ומה שנראה כתמיכה המתגבשת מעל הממוצע ל-200 יום. מכיוון שהמניה לא עלתה מעל הממוצע ל-200 יום מאז שהשער שלה היה באזור ה-9,000, מדובר פה באור ירוק טכני.

נמשיך לעקוב אחרי הזדמנויות ישראליות ככל שהדכדוך בתל אביב יעמיק.

צפי לשבוע משמעותי

בוול סטריט בינתיים רגוע, על פני השטח. קצת עולה, קצת יורדת, דו"ח טוב, דו"ח פחות טוב. נראה ש-1,360 ו-1,380 מתגבשות להיות רמות מבחן משמעותיות ל-S&P500 כך שבשבוע הבא צפויה תזוזה משמעותית בכיוון הפריצה. אני מעריך, בתמיכת תרשים ה-X ו-O שמאז התמחיתי בשימוש בו, לפני שנים רבות, אני נותן לו משקל רב, שהכיוון הוא עדיין כלפי מעלה. הגנות ניתן להתחיל לקחת בחשבון מתחת ל-1,360.

מניה אמריקאית סולידית יחסית שכדאי לשקול את רכישתה היא GE. נראה שהמניה בשלה לפריצת השיא ב-21 דולר ולהוכיח שהיא עדיין מנצחת ההישרדות VIP של הבלוצ'יפס.

זיו סגל, שותף-מייסד ואסטרטג השקעות ראשי בחברת Green Ocean. MBA, MTA, NLP Master Practitioner. אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.