גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

סקר TGI: "מעריב" עולה בחשיפה לראשונה מזה שנים

במחצית הראשונה של 2012 עלה "מעריב" לשיעור חשיפה של 11.9%, לעומת 10.7% במחצית הקודמת ■ "ישראל היום" ממשיך להוביל בשיעור החשיפה

זו רק חשיפה

נפתח בשורה התחתונה: לא באמת טוב בעיתונות המודפסת בישראל. בניגוד לנתונים היציבים והוורדרדים שמספק סקר TGI החצי-שנתי שמפרסמת היום (ד') חברת קנטאר, מדובר עדיין בתעשייה מדממת השרויה באחת התקופות הקשות ביותר שלה.

כך לדוגמה, העיתון "מעריב" מצוי בסכנת סגירה מוחשית. גל פיטורים חריף, שינויים מבניים וקיצוצים מקיר לקיר עדיין לא משפרים באמת את מצבו.

ועדיין, מי שמביט בסקר עשוי לחשוב כי מצבו של העיתון טוב משהיה אי-פעם. בחצי השנה האחרונה עלה "מעריב", לראשונה זה שנים. שיעור החשיפה שלו עומד על 11.9%, לעומת 10.7% בחצי השנה שלפני. עדיין, מדובר בנתון נמוך מעט יותר מהתקופה המקבילה אשתקד (ינואר-יוני 2011), אז עמד הנתון על 12.1%.

גם מהדורת סוף השבוע של "מעריב" עלתה באופן דרמטי - מ-11.5% בתקופה שבין יולי לדצמבר 2011, ל-14.1% במחצית הראשונה של השנה הנוכחית.

אז איך זה קורה? הרי הציבור הישראלי לא בהכרח קורא או קונה יותר, ודאי לא בשיעורים כאלה, את העיתון של נוחי דנקנר. אבל, הגב של איש העסקים מוכיח את עצמו בעיקר בסקר כזה כמו ה-TGI, שהוא סקר חשיפה. הוא אינו בוחן השפעה, הצלחה או רווחה כלכלית, אלא את רוחב החשיפה של הציבור אל המותג, ברמה כזו או אחרת.

המאמצים השיווקיים, החלוקה המוגברת של "מעריב", שילובו במבצעים שונים הקשורים בחלקים אחרים של מערך עסקיו של דנקנר, נתנו רוח גבית לעיתון ורוממו את תוצאותיו. כעת יהיה על העיתון לשכנע את המפרסמים בחשיבותו של הסקר.

סופ"ש: "ידיעות" עדיין העיתון של המדינה

סקר TGI אינו מצוי בקונצנזוס, אבל כמו ברייטינג בטלוויזיה, "זה מה יש", ועם זה גופי המדיה נאלצים להתקיים בפעילות המסחרית שלהם בבואם להביא מפרסמים - שהם מקור הפרנסה העיקרי שלהם כיום.

נזכיר כי מאז מחאת הקיץ של 2011, תקציבי הפרסום ירדו והשפיעו על כל גופי המדיה שזו להם פרנסתם הראשונית - הטלוויזיה והעיתונות המודפסת בראשם. וכמו בטלוויזיה, אין קורלציה בין מידת האהדה והחשיפה של הציבור למוצר לבין הצלחתו הכלכלית. ועד כמה שאפשר לשאוב נחת מהעובדה שהישראלים קוראים עיתונים, נחשפים ומתעניינים בהם - עדיין התעשייה הזו לא מצליחה לממש זאת עד תום.

כאמור, בסך-הכול שומרת העיתונות המודפסת על יציבות בהשוואה לסקר הקודם, שנערך במחצית השנייה של 2011.

"ישראל היום", גם על-פי סקר זה, הוא העיתון בעל החשיפה הגדולה בישראל. העיתון המחולק בעיקר בחינם רושם עלייה מ-37.3% בסוף השנה שעברה, ל-38.7% חשיפה. גם הוא למד היטב את משחק ה-TGI והעלה בחודשים האחרונים את תפוצתו, יצא בקמפיין חוצות ומינן מחדש את חלוקתו באזורים השונים, על מנת לשפר את עמדתו בסקר. אין בכך בכדי להמעיט כמובן גם בעובדה שהעיתון הולך ומשתקע במציאות הישראלית התקשורתית, ולמרות היותו שנוי במחלוקת, ההתייחסות אליו הולכת וגדלה.

יריבו המר, "ידיעות אחרונות" לא נותר מאחור, יצא בקמפיין בטלוויזיה ורושם את העלייה המשמעותית ביותר ועולה לנתון חשיפה של 37.6% בין ינואר ליוני 2012, לעומת 34.8% במחצית השנייה של 2011.

למעשה, "ידיעות אחרונות" ממשיך לצמצם את הפער מול "ישראל היום". במבט כללי של התקופה יולי 2011-יוני 2012 עומד "ידיעות" על ממוצע של 36.1%, לעומת 38.1% של "ישראל היום".

בסוף השבוע "ידיעות אחרונות" ממשיך להיות באופן מובהק העיתון של המדינה עם 43.4% חשיפה (עלייה קלה) יציבים. גם "ישראל היום" שומר על יציבות בסוף השבוע, למרות ירידה קלה ל-31.3%.

אחרי זינוק גדול של "הארץ" במחצית הקודמת, העיתון מבית שוקן רושם ירידה קלה בין ינואר ליוני השנה ומתייצב על 7% חשיפה (לעומת 7.4% במחצית השנייה של 2011). בסוף השבוע הארץ שומר גם כן על יציבות עם ירידה קלה בלבד מ-7.9% ל-7.6%. גם "ישראל פוסט" שומר על יציבות נאה וממשיך לטפס אט ל-8.4% בחציון האחרון.

חשיפה מוגברת לעיתונות הכלכלית

הנושא הכלכלי לא יורד מסדר היום הציבורי, וניתן לראות זאת בבירור בהמשך החשיפה המוגברת בעיתונות הכלכלית ששומרת על יציבות מרשימה.

העיתון "גלובס" שומר על נתון של 4.5% במחצית הראשונה של השנה (לעומת 4.6%). בשנה האחרונה שמר העיתון על ממוצע של 4.5% חשיפה - עלייה קלה לעומת התקופה המקבילה אשתקד (4.3%).

גם "כלכליסט" ו"דה מרקר" שומרים על יציבות. "כלכליסט", העיתון מבית "ידיעות אחרונות", מתייצב אחרי העלייה שליוותה את כניסתו למדידה ועומד על 12.3% במהלך שני החציונים האחרונים; ואילו "דה מרקר", העיתון הכלכלי מבית שוקן, עומד על 7.7%.

יש לציין, עם זאת, כי נתוני שני העיתונים הללו משוקללים גם עם היותם מוספים המחולקים עם העיתונים היומיים.

שיעורי החשיפה

רדיו: ומה עם קרן נויבך?

זירה מעניינת ביותר באחרונה ברדיו היא תוכניות הבוקר. והנה התשובה לשאלת מיליון הדולר, מה קורה עם קרן נויבך, המואזנת ומאוזנת בימים אלה ברשת.

ובכן, מדובר בסך-הכול בתוכנית די יציבה. בסקר ההאזנה הקודם שלה עמדה השעה הראשונה של "סדר יום" על חשיפה של 281 אלף וירדה ל-257 אלף מאזינים, ואילו בשעה השנייה עלתה מ-217 אלף מאזינים ל-235 אלף.

"הבוקר הזה" (המשודר מ-6 בבוקר) של אריה גולן ברשת ב' זוכה בין 7:00 ל-8:00 להאזנה מרשימה של 340 אלף מאזינים.

באותה שעה מאזינים לגלי צה"ל 314 אלף איש. תוכניתו של ניב רסקין מיד אחר-כך שומרת על יציבות ו-279 אלף מאזינים, ואילו רזי ברקאי ספגה ירידה של למעלה מ-60 אלף צופים בשעה הראשונה ל-204 אלף מאזינים במקום 267 אלף.

תוכנית הבוקר המואזנת ברדיו האזורי היא של טל ברמן ואביעד קיסוס ברדיו 99FM, אשר זוכה לחשיפה של 149 אלף מאזינים. אחריה התוכנית של שי ודרור ברדיו ללא הפסקה 103FM, שזינקה מ-89 אלף מאזינים ל-140 אלף בחצי שנה.

סלוצקי ודומינגז ברדיו תל-אביב ירדו משמעותית ל-104 אלף מאזינים. באזור גוש דן, תוכנית הספורט של רדיו ללא הפסקה עומדת על 87 אלף מאזינים (עלייה), לעומת 38 אלף בלבד של רדיו תל-אביב עם אופירה אסייג ואיל ברקוביץ'. ואולם, משקלול של כל תחנות הרדיו בהן משודרות שתי התוכניות ברחבי הארץ, עולה כי התוכנית של רדיו תל-אביב בהגשת אופירה אסייג היא המואזנת ביותר ברצועה זו עם 121 אלף מאזינים.

תחנות קול ישראל חוות יחד את העלייה הגדולה ביותר ל-39.1% מ-37.5%, תחנות הרדיו האזוריות עולות קלות, ואילו תחנות גלי צה"ל חובות ירידה מזערית מ-42.8% ל-42.2%. רשת ג' היא הרשת שהתקדמה יותר מכל ל-11.2% מ-10.5%, וגם גלגלצ עולה מעט ל-27.7%.

באופן כללי, מבין תחנות הרדיו האזוריות ניתן לראות כמה שממשיכות בעלייה, בהן רדיו ללא הפסקה, שהיא תחנת הרדיו האזורית המואזנת בישראל (גם מעבר לאזור הזיכיון שלה). בגילאי 18 ומעלה היא זוכה לחשיפה של 9.2% במחצית השנה האחרונה - ב-8% יותר במחצית השנייה הקודמת.

עלייה מרשימה ביותר רושם רדיו חיפה ב-29%. התחנה ניצבת על 3.6% חשיפה ברמה הארצית.

גם תחנות קבוצת רדיוס יוצאות נשכרות מסקר ה-TGI. רדיוס, המשדרת לאזור השרון, עולה ב-16%, והיא התחנה האזורית השנייה בישראל עם 6.5% חשיפה.

תחנת לב המדינה עולה ב-8%, וגם רדיו אמצע הדרך רושם עלייה טובה בשיעורי החשיפה - ב-21%.

התחנות שיורדות הן רדיו תל-אביב, שיורדת משמעותית ב-19% בחשיפה ורושמת ירידה של 35% בקרב הקהל הנחשק של בני 18-44; רדיו דרום, שיורדת 15%; ורדיו קול חי, שיורדת ב-14%. רדיו 99 שומר על יציבות ושיעור האזנה ארצי של 5.4%.


שיעורי החשיפה

עוד כתבות

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: שלומי יוסף

העליון מגדיר מחדש את גבולות שכר הטרחה לעורכי דין בתביעות ייצוגיות

פסק דין שאישר פשרה עם סופרגז ואמישראגז קבע תקדימים בעניין שכר טרחת עורכי דין בתביעות ייצוגיות ● בין השאר נקבע כי שר הטרחה יוגבל לפי מדרגות מקסימליות, ודרך היישום לתשלום הובהרה ● בשוק יש שמברכים על ההסדרה, ואולם אחרים מזהירים: תפגע בתמריץ להשיג פיצוי מרבי

ניסאן X-TRAIL / צילום: יח''צ

המכונית של ניסן שמוכיחה: שוק הבנזין עדיין חי ובועט

ניסאן X-TRAIL, הטורבו-בנזין החדשה של ניסאן, מוכיחה שגרסאות הבנזין לא אמרו את המילה האחרונה: היא זריזה, נוחה ומרווחת

מרכז תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

בעל דירה סירב לחתום על פרויקט תמ"א וזכה ב־320 אלף שקל נוספים

בעל דירה בפרויקט תמ"א 38 בת"א, שהוא גם בעלים של חלק מהחצר, ביקש פיצוי של 1.2 מיליון שקל ● המפקחת על המקרקעין קבעה בהסכמת הצדדים כי אכן מגיע לו פיצוי תמורת חתימתו

דם אברמוב בקמפיין בנק הפועלים / צילום: צילום מסך

בלי אסקפיזם ועם לוחם בשיקום, הפרסומת של בנק הפועלים היא הזכורה ביותר

פרסומת הבנק, שבה מככב הלוחם הפצוע אדם אברמוב, היא גם המושקעת ביותר עם כ–1.6 מיליון שקל ● מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה עולה כי השבוע התברגו שתי פרסומות חדשות: מנורה מבטחים וטאצ' ● הפרסומת של ביטוח 9 היא האהודה ביותר גם השבוע

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP, דוברות הכנסת, שאטרסטוק

הדרך לאספקת הפגזים האמריקאיים לישראל עוברת בטורקיה

היחסים בין נשיא טורקיה, רג'פ ארדואן ונשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, מתהדקים למרות היחסים המעורערים שהיו בין השניים לאורך השנים ● מדיווח בלומברג, מתברר כי ארה"ב מנהלת מו"מ עם טורקיה לצורך רכישת פגזים וחומרי נפץ, שיאפשרו לה להאיץ את קצב הייצור שלה ולשלוח את חלקם לישראל

סם בנקמן-פריד / צילום: ap, Bebeto Matthews

סם בנקמן-פריד, מייסד בורסת הקריפטו FTX, נידון ל-25 שנות מאסר

בנובמבר האחרון חבר מושבעים בארה"ב מצא את סם בנקמן-פריד אשם ● היום, השופט בתיק קבע כי הוא ירצה 25 שנות מאסר ● "אני הייתי המנכ"ל ולכן האחריות היא עלי", אמר בנקמן-פריד עם מתן גזר הדין

קבינט המלחמה. ללא נשים במוקד קבלת ההחלטות / צילום: קובי גדעון-לע''מ

המלחמה חושפת את אוכלוסיית הנשים לסיכונים חריגים. איך אפשר להתמודד איתם?

מדור "המוניטור" של גלובס והמרכז להעצמת האזרח עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות ● הפעם, בשיתוף שדולת הנשים, על האתגרים שמציבה המלחמה בפני נשים ● נשים סובלות יותר מהיעדר ביטחון אישי וכלכלי - ובכל זאת הן לא נמצאות במוקד קבלת ההחלטות

ייצור השבבים / צילום: Shutterstock, Golubovy

חברות השבבים הישראליות שמשלמות על הקשחת הכללים

ביטול רכישת חברת שבבים ישראלים על ידי הענקית האמריקאית קוואלקום מתווספת לנסיגת אינטל מרכישת טאואר אשתקד ● לפי מומחים, מדובר במגמה מתעצמת של הקשחת העמדות מצד רגולטורים בעולם ● "חברות צריכות להתחיל לחשוב מראש על אלטרנטיבות", הם אומרים

המדינה החדשה שמצטרפת להליך נגד ישראל בהאג

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: רוב האמריקאים מתנגדים להמשך המלחמה, הממשלה הצרפתית מצהירה שלא סיפקה נשק לישראל מאז ה-7 באוקטובר, ואירלנד מצטרפת לתביעה נגד ישראל בהאג ● כותרות העיתונים בעולם 

הסכם אינו נדרש כתנאי עבור זוגות במערכות יחסים כאלה ואחרות / צילום: Shutterstock, Viacheslav Lopatin

זוג הקפיא עוברים ואז נפרד. האם האישה תוכל להשתמש בהם?

כשלושה עשורים לאחר פרשת נחמני, בתי המשפט עדיין נאלצים לדון בתביעות בלתי אפשריות לגבי גורלם של עוברים מוקפאים ● מן הראוי היה לחייב כל זוג שפונה לבצע הפריה חוץ-גופית, לחתום על הסכם שמתייחס לאפשרות הריאלית של פרידה במהלך הזמן שחולף בין יצירת העוברים המוקפאים לבין השימוש בהם

בנק ההשקעות ג'יי. פי מורגן / צילום: Reuters, Mike Segar

האסטרטג של הבנק הגדול בעולם: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו"

בבנק ג'יי פי מורגן שוב מזהירים מפני ירידות בשווקים, למרות שהתחזיות שלהם לא פוגעות כבר שנתיים וחצי ● האם הפעם התחזיות שלהם יתממשו? ומה הם ממליצים למשקיעים?

מבצע לתשלום חלקי על דירה על הנייר / צילום: דרור מרמור

מספר הדירות שנרכשות רק עולה, אז למה נתוני המשכנתאות נמוכים?

נתוני המשכנתאות החדשות שניטלו ממשיכים לדשדש כבר כמה חודשים, למרות העלייה ברכישת דירות ● האם מבצעי הקבלנים המאפשרים לשלם רק 10% בתשלום הראשון ואת היתר במסירה, יתבטאו במשכנתאות בעוד שנתיים־שלוש?

דובר צה''ל, תא''ל דניאל הגרי / צילום: דובר צה''ל

דובר צה"ל: בכיר בחמאס חוסל בביה"ח שיפא

נזק נגרם לחצר בית בשלומי אחרי רצף אזעקות בגליל המערבי • דיווח: ישראל תקפה אזור פעילות של חיזבאללה בדמשק, 2 נפצעו • בית הדין בהאג הורה לישראל להכניס סיוע לעזה ללא הגבלה • מוקדם יותר: פצוע בינוני בפיגוע ירי בכביש 90 מצפון ליריחו • עדכונים שוטפים

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי / אילוסטרציה: Shutterstock

הטבת המס הגדולה שהבטיחה הממשלה נכנסה לתוקף. מה יקרה לנטו שלכם?

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי, אשר תגדיל להם את ההכנסה הפנויה ● ואולם, מומחים טוענים כי הטבת המס לא תשפיע על מי שבאמת זקוק לה

משה ארבל, שר הפנים / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

בעקבות חשיפת גלובס: השר ארבל קורא לנתניהו לאפשר כניסת פועלי בניין פלסטינים לישראל

שר הפנים מציין במכתבו: "גוברות ההערכות כי אלפי פועלים פלסטיניים מיהודה ושומרון מועסקים שלא כדין בענף" ● הוא קורא לראש הממשלה לבחון הסדרה של הכנסת הפועלים לישראל, בין היתר על ידי בחינה פרטנית של כל פועל והגבלת גיל

צילום: ap, AP23024601572019_e5rllq

וול סטריט סגרה את הרבעון הראשון הטוב ביותר מאז 2019; מדד S&P 500 שבר שיא חדש

שיא חדש גם לדאו ג'ונס ● סיכום הרבעון הראשון באירופה: השווקים עלו בכ-7% ● בלומברג: "שוק הקקאו קורס", וולס פארגו: "עליית המחיר תגולגל אל הצרכנים" ● מייסד בורסת הקריפטו FTX נידון ל-25 שנות מאסר ● הצמיחה בארה"ב עמדה על 3.4%, יותר מהצפוי ● ג'יי.פי מורגן: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו" ● מחר "יום שישי הטוב" אין מסחר בוול סטריט ובמדינות רבות אחרות

פרויקט תמ''א 38 בחיפה / צילום: פאול אורלייב

משרד המשפטים יוזם: יזמי התחדשות עירונית יתחייבו מראש על מועד מסירת הדירות

שורת תקנות שיזם משרד המשפטים, שיידונו בקרוב בוועדת הפנים של הכנסת, יחייבו יזמי התחדשות עירונית במתן מועדי מקסימום לאישור תוכנית הפרויקטים שלהם ואכלוס הדירות שהם מקימים ● תקנות בולטות נוספות הן חשיפת ערבויות מחייבות, גילוי ניגוד אינטרסים של היזמים, וידוא שהדיירים מבינים את ההסכם ועוד

חיילים צרפתים מפטרלים בפריז / צילום: Reuters, Benoit Tessier

באירופה מתכוננים לאירוויזיון ואולימפיאדה תחת חשש כבד מחטיפות ופיגועים

אירוויזיון במאלמו, אליפות היורו בגרמניה ואולימפיאדה בפריז: שורת האירועים ההמוניים באירופה הקיץ, במקביל למלחמה בעזה והסיכון הגבוה לטרור איסלמי, מעלים את הכוננות בה לשיאים חדשים ● האמצעים שעל הפרק: שימוש ברחפנים והחזרת הנוכחות המשטרתית בגבולות

אסדת קידוח ''לוויתן'' / צילום: אלבטרוס

במשרד האנרגיה בוחנים: הקמת מתקן להנזלת גז בהשקעה של 7 מיליארד דולר

חלק משמעותי מיצוא הגז של ישראל תלוי היום במצרים, ומתקן הנזלה יאפשר יצוא לרחבי העולם כדי לבזר את הסיכונים ● מי יממן את עלויות ההקמה האדירות?

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

ביום האחרון לפני הפקיעה: מנכ"ל הפניקס אייל בן סימון מכר מניות

מנכ"ל הפניקס וסמנכ"ל הכספים שלו מימשו יחד 170 אלף אופציות במחיר של 37.48 שקל למניה ● המימוש בוצע יום לאחר שהחברה דיווחה על תוצאותיה הכספיות לשנת 2023, רווח של 1.1 מיליארד שקל המשקף תשואה להון של 10.5%