קרן יורקוויל מארה"ב תשקיע 5 מיליון דולר בגלטן הישראלית

היו"ר דורון לוי: "הסכם ההשקעה מהווה עבורנו קפיצת מדרגה ומאפשר לנו להאיץ את פעילות ייצור הביו-דיזל"

חברת גלטן ביו-דיזל , הפועלת בשוק הבינלאומי של תחום הביו-דיזל ומתמחה בגידול והפקה של שמן מצמח הג'אטורפה עבור התעשייה, הודיעה היום (ד') כי חתמה על הסכם השקעה של 5 מיליון דולר מקרן יורקוויל.

"אנו גאים על חתימה ההסכם בתקופה בה כמעט ולא ניתן לגייס בשווקים הפיננסים דבר זה מעיד על אטרקטיביות והפוטנציאל של תחום הביו-דיזל", אמר דורון לוי, יו"ר גלטן. "הסכם ההשקעה מהווה עבורנו קפיצת מדרגה ומאפשר לנו להאיץ את פעילות ייצור הביו-דיזל וכפועל יוצא לממש את הפוטנציאל העסקי של החברה. באמצעות המימון אנו יכולים כעת להרחיב את שטחי הגידול של צמח הג'אטרופה ולהגיע לייצור מסחרי".

התמיכה רגולטורית שמקבל התחום בעולם הניבה עד כה השקעות הולכות וגדלות בתעשייה בשל האטרקטיביות של הביו-דיזל על פני שימוש בדלקים מסורתיים. כך, למשל, אירופה אימצה את פרוטוקול קיוטו והפכה אותו לדירקטיבה מחייבת אשר בקצב עולה עד שנת 2020 ישתמשו בדלקים צמחיים ב-20% מסך הדלקים. שוק זה נאמד היום בכ-7 מיליארד דולר וחזוי לעלות ב-2020 לכ-60 מיליארד דולר.

לאחרונה דיווחה גלטן על ניהול מו"מ עם חברת WRATISLAVIA-BIO במטרה לחתום על הסכם אסטרטגי ארוך טווח במסגרתו תרכוש החברה הפולנית מידי חודש כ-1,200 טון לחודש של שמן ביו דיזל. ההסכם הינו עם פוטנציאל שנתי של עד 12 מיליון דולר.