עיריית פתח-תקווה תובעת 15 מיליון שקל ממקסימדיה

טוענת כי חברת שילוט החוצות לא עמדה בתנאי הזיכיון שלה שנחתם מול העירייה

עיריית פתח-תקווה תובעת את חברת שילוט החוצות מקסימדיה בסכום של כ-15 מיליון שקל בגין אי-עמידה בהתחייבויות - כך נודע ל"גלובס".

התביעה, שהוגשה באמצעות עורך הדין יחזקאל ריינהרץ ממשרד פריש, שפרבר, ריינהרץ ושות', מתארת מערכת יחסים מסחרית עכורה, שתחילתה כמעט מרגע זכיית מקסימדיה בזיכיון לפרסום בעיר ב-2002.

הזיכיון שבו זכתה מקסימדיה היה ל-7 שנים וכלל את הזכות לשווק פרסום על גבי תחנות אוטובוסים, מכוונים ומתקני מפות. מקסימדיה התחייבה לשלם כ-3,000 שקל לכל צד פרסום, את אגרת השילוט של העירייה וכן להחליף את כל המתקנים הקיימים במתקנים חדשים.

לאחר שבין העירייה למקסימדיה נתגלעו מספר מחלוקות, נחתם בהמשך הסכם נוסף שקבע כי מקסימדיה תחליף 100 מתקני פרסום בתוך חצי שנה.

לטענת התביעה, החברה התקינה 3 מתקנים בלבד ולא את המתקנים להם התחייבה במכרז, אלא מתקנים אחרים שהוגדרו על-ידה כ"עומדים בסטנדרט הבינלאומי", וזאת באישור העירייה.

על-פי התביעה, מאחר שהחוזה המקורי מול מקסימדיה כלל ממילא התחייבות לסטנדרט בטיחות של המתקנים, הרי שבעירייה לא ראו בעיה בשינוי המתקנים המקוריים. אך כשהותקנו 3 המתקנים החדשים הם נמצאו על-ידי מהנדס הבטיחות של העירייה כבעלי ליקויים בטיחותיים. את שאר המתקנים מתוך ה-100 שאליהם התחייבה מקסימדיה, היא נמנעה מלבנות.

על רקע חילוקי הדעות ואי-עמידת מקסימדיה בהסכמים, הודיעה לה עיריית פתח-תקווה ב-2008 על ביטול ההסכמים, מתוך כוונה לצאת למכרז חדש. מאז התקיים משא-ומתן בין הצדדים כדי להסדיר את המחלוקות, אך הוא לא הבשיל לכדי סיכומים.

עתה מבקשת העירייה לחייב את מקסימדיה עבור דמי הזיכיון בסך של כ-10 מיליון שקל שלא שולמו לה מאז יולי 2006, וכן להפעיל את סעיף הקנס שמופיע בחוזה על כל יום איחור בהצבת המתקנים.

תגובת מקסימדיה לא התקבלה עד לפרסום הידיעה.