"מתנת הגירושים" של אתי דודאי: BMW X6 ב-1.2 מיליון שקל

דודאי נדרשת להחזיר את מכונית היוקרה לנאמן על נכסי גרושה המנוח ■ הנאמן, עו"ד ארז חבר, רומז כי ב"מתנת הגירושים" ניסה דוד דודאי להבריח נכסים מנושיו

גירושים ידידותיים במיוחד: דוד דודאי המנוח - הגרוש של אתי דודאי, כוכבת סדרת הטלוויזיה הפופולרית "מעושרות" ששודרה אשתקד בערוץ 10 - העניק לגרושתו "מתנת גירושים" נדיבה במיוחד. כשנה לאחר שהזוג התגרש, רכש עבורה דוד דודאי רכב מסוג BMW מדגם X6 בעלות של 1.2 מיליון שקל.

כך הצהירה אתי דודאי במסגרת הצהרת ההון שהגישה למס הכנסה ובחקירתה בפני מנהל העיזבון של גרושה המנוח.

כעת דורש הנאמן לנכסי העיזבון, עו"ד ארז חבר, את החזרת הכספים ששימשו להענקת "מתנת הגירושים" לעיזבונו של המנוח, אשר היה מצוי בחובות-עתק בעת הענקת המתנה לכאורה.

בבקשה שהגיש לבית המשפט המחוזי בתל-אביב מבקש עו"ד חבר להורות על ביטול הענקת ה-BMW היוקרתית מדוד דודאי לאתי דודאי, לאחר שהמכונית נרשמה על שמה של אתי דודאי בלבד. לטענתו, במועד הענקת המתנה, שנת 2008, היה דוד דודאי חדל פירעון, ולכן הכסף ששימש לרכישת הרכב שייך לנושים ולא לו.

לדברי הנאמן על נכסי העיזבון, "למרות שאין זה נהוג במחוזותינו להעניק 'מתנת גירושים', הרי שבכך בלבד אין כל פסול. אלא מאי, שעה שהעניק המנוח למשיבה (אתי דודאי, א' ל"ו) את מתנת הגירושים, היה המנוח שרוי כבר בחובות של עשרות מיליוני שקלים, כאשר את מחייתו מימן המנוח באמצעות הלוואות מנושים שונים. במצב כזה, הרי שברור כי דינם של המשאבים, אשר שימשו את המנוח לצורך הענקת ה'מתנה' למשיבה, לשמש את נושי העיזבון שכנגדו הוגשו תביעות חוב בסך של למעלה מ-140 מיליון שקל".

החוב: 143 מיליון שקל ל-10 נושים

אתי ודוד דודאי, הורים לשניים, נפרדו בדצמבר 2007. לפי הסכם הממון והגירושים, חולק הרכוש שצברו בחלקים שווים בין שניהם, למעט החובות של דוד דודאי, שלגביהם נקבע כי הם יהיו באחריותו הבלעדית. בנוסף, התחייב דודאי המנוח לכסות את יתרת החובה, בסך כ-4 מיליון שקל, שנצברה בחשבונה של אסתר דודאי.

בקשת מנהל העיזבון הוגשה במסגרת הדיון בתיק פשיטת-הרגל שהגישה רשות המסים נגד עיזבון דוד דודאי, שהתמוטט ומת לפני חודשים מספר במהלך דיון בבית המשפט המחוזי בתל-אביב.

מאז מותו הטרגי של דוד דודאי, הוציא בית המשפט צווים האוסרים על אתי דודאי למכור, להעביר או לעשות כל שינוי בעלות בנכסים שהעביר לה דוד דודאי בחייו. זאת, מחשש כי העברת הנכסים נעשתה כדי להבריחם לכאורה מהרשויות, ולהתחמק מתשלום חובות מס עצומים, של 80 מיליון שקל.

הנאמן אף רומז בבקשתו כי "מתנת הגירושים" הייתה דרך נוספת של דוד דודאי המנוח להברחת נכסים מנושיו לגרושתו. לדבריו, "הענקה זו מעלה סימני שאלה רבים לגבי התנהלותם של המנוח והמשיבה, בין היתר לאור העובדה כי בשנה זו (2008), שבה היה המנוח בעיצומה של קריסה כלכלית, העניק המנוח מלבד הרכב המדובר, נכסים רבים למשיבה. סימני התהייה אך גוברים נוכח העובדה כי אין זה נהוג שאדם מעניק לגרושתו נכסים במיליוני שקלים".

במסגרת דוח שהגיש עו"ד חבר לבית המשפט נחשפו לאחרונה חובות העיזבון, המגיעים לכ-143 מיליון שקל ל-10 נושים שונים. בין היתר, קיימים חובות של כ-14 מיליון שקל לחברת פארקר הולדינג; כ-21 מיליון שקל לאיש העסקים שלי (שלמה) נרקיס; כ-2 מיליון שקל לאהרון אבו-חצירא; כ-1.4 מיליון שקל ליוסף טרוים; כ-12 מיליון שקל לחברת ודוזי; וכ-1.7 מיליון שקל לעו"ד יחזקאל ביניש (שייצג את בני-הזוג דודאי בעבר), בעלה של הנשיאה הקודמת של בית המשפט העליון, דורית ביניש.

בנוסף, הוגשה נגד העיזבון תביעת חוב על-ידי משרד עורכי הדין שיבולת בגין חוב שכר-טרחה, שעמד נכון לאוגוסט 2008 על כ-320 אלף דולר. נגד המנוח נפתחו בנוסף מספר תיקי הוצאה לפועל, בסך כולל של יותר מ-2 מיליון שקל, חלקם משנת 2003.

"רק לשלם פער"

חרף העובדה כי מרבית החובות נצברו טרם הגירושים של בני-הזוג דודאי, מכונית ה-BMW היוקרתית נרכשה כשנה לאחר החתימה על הסכם הממון, וכ-8 חודשים לאחר אישורו בבית המשפט. כאשר אתי דודאי נשאלה על כך במסגרת חקירתה בפני עו"ד חבר, היא אישרה כי המנוח הוא שרכש עבורה את הרכב, אך לטענתה הוא שילם רק את הפער בין הרכב החדש לרכב הקודם שהיה לה.

לדברי דודאי: "מה זה רכש עבורי? היה לי אוטו, זה רק לשלם איזה פער. כל הזמן היה לי BMW, כל הזמן החלפתי. עשינו trade in. תמיד יש איזשהו פער לשלם. זה לא לרכוש אוטו שלם, זה להוסיף איזשהו פער... אז כמובן, בסדר, נעזרתי בו. לא היה לי מאיפה. לי אין כסף ממקורות משלי".

לשאלת עו"ד חבר, "למה הוא קונה לך רכב שנה אחרי שאתם מתגרשים", השיבה דודאי: "כמחווה, כמתנת גירושים..."