אלשיך על פרשת הפרוטוקול המשופץ: "התבררה כעורבא פרח"

סגנית נשיאת המחוזי בת"א דחתה בקשה לפסול את עצמה מלדון בתיק שמייצג בו עו"ד איתן ארז, שחתם על מכתב התמיכה בה בעיצומה של הפרשה ■ "לא אני ביקשתי את כתיבת המכתב, ואני דוחה בשאט-נפש את הרמיזות בעניין זה"

"ההאשמה החמורה ב'זיוף פרוטוקול', שעמדה בליבת התלונה נגדי, בוודאי בדרך בה פורשה בידי גורמים בעלי עניין, נדחתה והתבררה כ'עורבא פרח' - אין לה זכר בהחלטת נציב התלונות על שופטים, והיא נדחית בשתי ידיים בהחלטתו המפורטת של כבוד הנשיא ד"ר אשר גרוניס" - כך כתבה היום (ב') סגנית נשיאת בית המשפט המחוזי בתל-אביב, השופטת ורדה אלשיך, בהתבטאות פומבית ראשונה בנוגע לפרשת "הפרוטוקול המשופץ".

אלשיך כתבה את הדברים במסגרת החלטה שנתנה בבקשה כי תפסול את עצמה מלדון בתיק פשיטת-רגל שמתנהל אצלה, שהסתמכה, בין היתר, על החלטתו של נציב תלונות הציבור על שופטים, אליעזר גולדברג, בעניינה בפרשת הפרוטוקול.

המבקשת, החייבת בתיק, רחל סופר, טענה כי אלשיך אינה יכולה לדון בתיק, עקב קשריה עם המנהל של נכסיה, עו"ד איתן ארז, שגם חתם על עצומת תמיכה פומבית באלשיך שכתבו עורכי דין רבים בעיצומה של פרשת "הפרוטוקול המשופץ". לחילופין טענה סופר כי יש להעביר את ארז מתפקידו, עקב קשריו עם אלשיך.

אלשיך דחתה את בקשותיה של סופר וציינה כי במכתב התמיכה של עורכי הדין בה לא היה דבר פרט לגילוי הערכה בתחום המקצועי.

"עניין לנו בניסיון להיאחז במכתב תמיכה, שעניינו מנותק לחלוטין מתיק פשיטת הרגל שלה, והלכה למעשה חתומים עליו עורכי דין, לרבות אחד מבעלי כוחה לשעבר", כתבה אלשיך.

לדבריה, "לא אני ביקשתי את כתיבת המכתב, ואני דוחה בשאט-נפש את הרמיזות בעניין זה, וודאי את החשש שאני עלולה לזכור מי חתם על המכתב ומי לא".

אלשיך ציינה כי עורכי הדין שחתמו על המכתב לא ביקשו לקבוע מסמרות בנוגע לתלונה נגדה, אלא "לצאת כנגד אווירה כללית של התלהמות וחריצת דין מראש".

"למיטב ידיעתי והבנתי, אין בו (במכתב התמיכה של עוה"ד. ח', מ') אלא גילוי הערכה בתחום המקצועי, תחום בו הייתה ונותרה ההיכרות ביני לבין חותמי המכתב. חזקה על אותם פרקליטים, אשר הופיעו לפני לא אחת, לעתים זכו בתיקיהם ולעתים יצאו כשידם על התחתונה - כי, למיטב הבנתי, אין הם מצפים למאומה אשר יחרוג מדרך התנהלות זו", כתבה אלשיך.

אלשיך גם לא חסכה ביקורת מכלי התקשורת וכתבה כי לצערה חלק מהטענות שהעלתה נגדה סופר, בעיקר בדבר קשר אישי בין אלשיך לבין עו"ד ארז, מתבססות על "כתבות עיתונאיות כאלה ואחרות, בעיקר כאלה אשר נכתבו בידי מי שאינו חף מאינטרסים בעייתיים".

עוד כתבה אלשיך כי "למרבה הצער, בחרה החייבת להעלות את טענת הפסלות נגדה באיחור רב, למרות שהן היו ידועות לה מזה חודשים ארוכים".

כזכור, בשבוע שעבר החליט נשיא בית המשפט העליון, אשר גרוניס, שלא להביא להדחתה של אלשיך מכס השיפוט, למרות הביקורת שהעביר נציב הקבילות על שופטים, אליעזר גולדברג, על התנהלותה של אלשיך בפרשת "הפרוטוקול המשופץ".

גרוניס החליט להסתפק בכך שהבהיר לאלשיך כי הוא "רואה בחומרה" את המקרה, להזהירה מפני הישנות מקרים כאלה בעתיד ולתייק את מכתבו בעניינה בתיקה האישי.