האם קובי בראיינט יהיה בעלים של קבוצת כדורסל אירופית?

בראיון ל"יאהו!", כוכב ה-NBA לא שולל שנת פרישה באירופה ("זה יהיה טבעי בשבילי"), ומפנטז גם על רכישת קבוצה ("ארצה להיות מעורב באופן מלא בניהול")

האם שחקנה של לוס אנג'לס לייקרס, קובי בראיינט, יסיים את קריירת המשחק שלו דווקא בכדורסל האירופי? יכול מאוד להיות שכן.

בראיון לאתר יאהו!, אמר כוכב ה-NBA, שנמצא בימים אלו באולימפיאדה בלונדון עם נבחרת הדרים-טים של ארצות הברית, כי "זה יהיה טבעי בשבילי לשחק בשנה האחרונה בקריירה באירופה. גדלתי כאן". כידוע, בראיינט הנער בילה כמה שנים מחייו באיטליה, בזמן שאביו, ג'ו, היה אחד מכוכבי הליגה המקומית.

לגארד, שיחגוג החודש 34, נותרו עוד שנתיים בחוזה שלו בלייקרס, בהם הוא אמור להרוויח 58.302 מיליון דולר. לאחר מכן, הוא יבחן את כל האפשרויות העומדות בפניו. "אני אצטרך לבחון גם את רמת הכדורסל במקום אליו ארצה להגיע", הסביר. "אני מבין שכרגע יש תחרותיות מאד גדולה בליגה הטורקית, שהיא אולי הטובה כיום באירופה. גם ספרד היא אחת הליגות הטובות ביותר כבר תקופה ארוכה".

בראיינט התייחס גם לכדורסל האיטלקי, אליו אמור להיות לו חיבור טבעי: "איטליה היא מקום שאני מאוד אוהב, אבל הרמה שם היא לא מה שהיתה. כשגרתי באיטליה היתה להם את הליגה הטובה ביותר באירופה". בזמן השביתה ב-NBA בקיץ הקודם ניהל בראיינט מגעים, שלא הבשילו לכדי חתימה, עם וירטוס בולוניה.

לקובי, שבאמתחתו חמש טבעות אליפות ב-NBA, יש מאז 2005 אחזקות בקבוצת אולימפיה מילאנו האיטלקית, שמשחקת ביורוליג. על האפשרות שירכוש בעתיד בעלות מלאה על קבוצת כדורסל מאירופה, אמר: "אם אחליט ללכת על הצעד הזה, ארצה להיות מעורב באופן מלא בניהול של הקבוצה. אני לא אשקיע רק כדי לתת למישהו אחר לנהל את הקבוצה בשבילי. ארצה לדעת את כל הפרטים על העסק".