יש כסף: מרקסטון תשלם 15 מ' ש' למחזיקי האג"ח

בתחילת החודש הודיעה החברה הבת פנומנל על דחייה של 30 יום בתשלום

קרן מרקסטון תעביר בימים הקרובים 15 מיליון שקל לטובת תשלום למחזיקי האג"ח של החברה הבת, פנומנל החזקות. כך נודע ל"גלובס". באמצעות פנומנל מחזיקה מרקסטון ב-24% ממניות בית ההשקעות פסגות, והיא הייתה אמורה לשלם סכום זה למחזיקי האג"ח שלה עד סוף חודש יולי.

אולם בתחילת אוגוסט דיווחה פנומנל כי התשלום לא ישולם במועד, אלא יידחה ב-30 ימים. במרקסטון הסבירו אז כי "מדובר בעיכוב טכני". מקור הכסף היה אמור להיות דיבידנד מפסגות, או עסקה למכירת חלק או כל החזקותיה של מרקסטון בתחום הפיננסים (שאריות של בית ההשקעות פריזמה שקרס). כאשר אלה לא התממשו בזמן, החליטו מנהלי הקרן, רון לובש ואמיר קס, להזרים את הכסף ממקורותיה של הקרן. מרקסטון מחזיקה כיום בחברת AMFIC, המחזיקה ב-24% במניות פסגות (דרך פנומנל) ו-45% מקרנות הנאמנות של אקסלנס.

ממרקסטון נמסר היום כי החברה "הודיעה לנאמן כי תבצע את התשלום בימים הקרובים, כפי שהתחייבה. העיכוב בתשלום היה טכני במהותו וכעת הוא מתאפשר. יודגש כי ההסכם עם המחזיקים מאפשר לקרן להעביר התשלום עד ה-31 באוגוסט, כך שמרקסטון לא חרגה ממנו".

פועלת למימוש נכסים

את בית ההשקעות פריזמה הקימה קרן מרקסטון בשנת 2006, על בסיס רכישת קופות הגמל וקרנות הנאמנות מבנק הפועלים ולאומי. לצד הלוואות בנקאיות למימון הרכישות, פריזמה גם גייסה בשנת 2007 את האג"ח בסך כולל של כ-107 מיליון שקל.

מדובר באג"ח פרטיות (למספר מצומצם של מוסדיים, ובהם חברת הביטוח מנורה-מבטחים), שגויסו ללא ביטחונות, ושמשלמות שני תשלומי ריבית בשנה בגובה 6.5%. הקרן אמורה להיות משולמת ב-13 תשלומים. הראשון, שחל בסוף יולי, בגובה שביעית מהסכום והשאר ב-12 תשלומים בין השנים 2013-2018.

קרן מרקסטון פועלת כיום למימוש נכסיה. שלושה מהם כבר מומשו בהצלחה - דפי זהב, זרעים גדרה ונטפים - ואילו השקעות אחרות שלה - ובהן סטימצקי, אלרן נדל"ן, תומקאר ופריזמה - היו הרבה פחות מוצלחות.