שוק המט"ח: הדולר התחזק ב-0.25%, האירו ב-0.15%

הצמיחה ברבעון השני - 3.2% ■ מדד המחירים לצרכן לחודש יולי עלה אתמול בכ-0.1%

המסחר בזירת המט"ח ממשיך להתנהל היום (ה') בהיחלשות של השקל מול המטבעות המרכזיים בעולם. הדולר היציג התחזק מול המטבע הישראלי בכ-0.25% ל-4.043 שקלים, ואילו האירו התחזק בכ-0.15% לרמה של 4.96 שקלים. מול האירו נסחר הדולר סביב 1.23 דולר לאירו, ואילו מול הין נסחר השטר הירוק סביב 79.31 ין לדולר.

חזי ינושבסקי ראש מחלקת המחקר ב-ATRADE, מציין כי "הסנטימנט השלילי בשווקים והספקולציות בעניין האפשרות לכך שבנק ישראל יוריד שוב את הריבית בחודש הבא, תומכים בשטר הירוק. הצמד צפוי להמשיך לבסס את מעמדו מעל אזור ה-4 שקלים לדולר, אך לא נראה שתתרחש פריצה של אזור ה-4.1 שקלים לדולר. אנו מעריכים כי הצמד ימשיך לנוע בכבדות בין 4-4.10 שקלים לדולר. שבירה של אזור ה-4 שקלים לדולר עשויה להוביל למהלך ירידות אל עבר אזור 3.95 שקלים".

החדשות מסין, תחילה. ראש ממשלת סין, וון ג'יבאו, ציין כי התמתנות האינפלציה המקומית פותחת פתח להקלות מוניטאריות נוספות ביבשת, ומנגד - הבהיר כי הוא צופה שיפור בנתוני הצמיחה בסין, מחודש יולי האחרון ואילך. "התנאים מתאימים ויש לנו את היכולת המתאימה, ולכן תהיו בטוחים שנגיע למטרותינו הכלכליות והחברתיות השנה", אמר ג'יבאו במהלך סיור במחוז זג'יאנג - כך לפי דיווח סוכנות הידיעות הסינית, בבעלות ממשלתית, Xinhua. "הסיכוי לפעולות מוניטאריות נוספות - גדל".

ובישראל, הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום את נתוני החשבונות הלאומיים ובהם נתונים מפתיעים - הצמיחה במשק עמדה ברבעון השני של השנה על 3.2%, זאת לעומת צפי של 2.5% (במחירים קבועים ולאחר ניכוי השפעת העונתיות), וגבוה בהרבה לעומת שיעור הצמיחה ברבעון הראשון של השנה - 2.8% ו-3.1% ברבע האחרון של שנת 2011.

כמו כן, הדיווחים בדבר תקיפה ישראלית אפשרית באיראן מתגברים. שגריר ישראל בארה"ב מייקל אורן, אמר אתמול כי "ישראל מוכנה לתקוף את מתקני הגרעין של איראן, אפילו אם זה רק ידחה את יכולתה לייצר נשק גרעיני בכמה שנים". זאת, לאחר שהבלוגר האמריקני ריצ'רד סילברסטיין פרסם גם הוא מסמך אשר לטענתו, מתאר את המתקפה הישראלית המתוכננת על אתרי הגרעין באיראן.

מדד המחירים לצרכן לחודש יולי עלה אתמול ב-0.1%, בהתאם לציפיות בשוק ההון. הנתון המדאיג ביותר במדד הוא הזינוק החד בשירותי דיור בבעלות הדיירים, המשקף את מחירי השכירות, אשר עלה ביותר מ-1%. מהלמ"ס נמסר כי האינפלציה מתחילת השנה (ינואר-יולי) עומדת על 1.1%, והאינפלציה ב-12 החודשים האחרונים עומדת על 1.4% - הרחק מאמצע היעד הממשלתי (1%-3%), דבר אשר תומך באפשרות של הורדת ריבית נוספת על ידי בנק ישראל. (לסיפור המלא)

בתוך כך, פורסמה עדות נוספת ל"התחממות" של שוק הנדל"ן המקומי: מחירי הדירות רשמו עלייה קלה של 0.8% ברבעון השני לעומת הרבעון הראשון של השנה, כך עולה מסקר דירות בבעלות הדיירים שפרסמה הלמ"ס, במקביל למדד המחירים. על פי הנתונים, מחיר ממוצע של דירה בישראל עמד ברבעון זה על 1.118 מיליון שקל, לעומת 1.109 ברבעון הקודם.

[לאתר המט"ח][לטבלת שערי חליפין][לפורטל הפיננסי]