דנקנר במכתב לעובדים: "משקיעים ראויים יכנסו בקרוב"

יו"ר קבוצת אי.די.בי אחזקות פנה לעובדי החברה והבטיח כי לחברה קופת מזומנים שתספיק לתשלום החובות לתקופה של שנה ■ "האתגר שבפנינו הינו להמשיך ולהגדיל את היתרות הנזילות של IDB אחזקות באופן משמעותי"

לאחר שאמש (ו') פורסמו הדוחות הכספיים של קבוצת אי.די.בי אחזקות , מהם עולה כי חברת האחזקות בשליטתו של נוחי דנקנר רשמה הפסדים כבדים שהסתכמו בכ-1.3 מיליארד שקל ואזהרת "עסק חי", היום פונה דנקנר במכתב נרגש לעובדים, בו הוא מבטיח כי יעשה הכל כדי להגן על החברה וכי קופת המזומנים של החברה מספיקה לכיסוי חובותיה.

"אנו עוברים בעת הזאת ימים קשים. לכולנו לא קל. אולם אני מאמין ובטוח שנצא מהמצב המשברי מחוזקים כשפנינו קדימה", כותב דנקנר. "ל-IDB אחזקות יתרות מזומנים המספיקות לתשלום חוב לתקופה של קרוב לשנה. האתגר שבפנינו הינו להמשיך ולהגדיל את היתרות הנזילות של IDB אחזקות באופן משמעותי. בתקופה האחרונה אנו פועלים בדבקות להשגת מטרה זו, ואני בוטח ביכולתנו לעמוד בה".

"אני מתכוון להמשיך לפעול ולנקוט בכל דרך אפשרית על מנת להגן על כספו של כל מי שהשקיע בחברות הקבוצה, לשמור על זכויותיהם של כל בעלי החוב ושל כל בעלי המניות. על כך אני נאבק ואמשיך להיאבק עד להתייצבות. אנו עובדים יומם ולילה, איננו נרתעים מביצוע כל הצעדים הנדרשים: נפעל להזרמת כספים, נמכור נכסים, נמשיך בצעדי התייעלות וקיצוצים בהוצאות - נעשה כל מה שיידרש".

לאחר מכן דנקנר עובר לפרט את הצעדים שבהם נקטה החברה כדי להתאושש ולמלא את קופת המזומנים שלה. בין היתר, דנקנר מתייחס לעסקת המיזוג של מכתשים אגן עם כמצ'יינה, מכירת מספר חברות, ביניהן: פאנדטק, המ-לט ומקסימה; וכן למהלכים של גיוס הון ומכירה של חלק מנכסי כלל ביטוח שאינם בישראל. "מכרנו את השליטה באחת הזרועות המרכזיות של הקבוצה, כלל תעשיות, דבר שהגדיל משמעותית את יתרות המזומנים של IDB פיתוח", כותב דנקנר.

בהמשך המכתב דנקנר התייחס לרצונו להכניס משקיעים שיזרימו הון לחברה ויעלו את רמת את הנזילות שלה. "אני ממשיך להוביל מהלכים אשר ייצרו רמת נזילות גבוהה בכל חברות הקבוצה ובמיוחד ב-IDB אחזקות. לשם כך אנו מתמקדים בימים אלה במגעים לצירוף משקיעים לקבוצת IDB ואני מתרשם ומאמין ששותפים ראויים יצטרפו בזמן הקרוב".

לסיום דנקנר ניסה לרומם את רוחם של עובדי ומשקיעי החברה: "לכולנו - עובדים, מנהלים, בעלי עניין שונים, בעלי חוב ובעלי מניות, יש עניין משותף - לייצר סביבת עבודה של רצון טוב בה החברה תמשיך לפעול ובמרץ על-מנת לצלוח את המשבר הנוכחי. בעבר ידענו להתמודד עם משברים בנחישות, בדבקות, ותוך הקרבה. כך נעשה גם הפעם".

רבעון הבלהות של IDB

כאמור, אמש פרסמה החברה את תוצאותיה לרבעון השני, כאשר בשורה התחתונה היא רשמה הפסדי עתק של 1.27 מיליארד שקל, בהשוואה להפסד בסך 883 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. אי.די.בי. פיתוח, החברה הבת, דיווחה על הפסד נקי ברבעון השני של 1.25 מיליארד שקל, בהשוואה להפסד של 821 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

אולם, מה "גולת הכותרת" בדוחות המאכזבים של החברות בקבוצה הייתה הערת "עסק חי", שהוצמדה להן. משמעות הערת "עסק חי" היא כי יש ספק בדבר יכולתה של אי.די.בי אחזקות לפרוע חובותיה בשנתיים הקרובות. כעת יכולים מחזיקי האג"ח של החברה לדרוש פירעון מיידי של החוב, או לכל הפחות לדרוש מהחברה להציג בפניהם את תוכניתה להעמדת מקורות לתשלום החוב. (לסיפור המלא)