לכתבה הקודמתיזמות עיסקית צעדים ראשונים לכתבה הבאהכשסימן מסחרי פוגע בתחרות הוגנת- "Design Center" אינו זכאי להגנה כסימן מסחר

מכשיר חכם לכל כיס? על הרפורמה בייבוא מכשירים סלולריים לישראל

וועדת הכלכלה של הכנסת אישרה את הרפורמה בדבר יבוא מכשירים סלולריים לישראל, מהלך, אשר אמור, בסופו של יום, להוזיל עד מאוד את עלות המכשירים בעבור הצרכן הסופי.

03/09/2012, 08:53
Cisco בפייבוק
הייטק סלולר סמארטפונים  /  צלם יח"צ
הייטק סלולר סמארטפונים / צלם יח"צ

עו"ד גיל נדל, גלעד פז

לאחרונה, בתאריך 2.8.12, נפל דבר בענף הסלולר בישראל. וועדת הכלכלה של הכנסת אישרה את הרפורמה בדבר יבוא מכשירים סלולריים לישראל, שתכליתה היא לפשט עד כמה שניתן את הליך יבוא טלפונים סלולריים לישראל, על מנת לפתוח את שוק המכשירים (בנוסף לשוק השיחות) לתחרות, מהלך, אשר אמור, בסופו של יום, להוזיל עד מאוד את עלות המכשירים בעבור הצרכן הסופי.

עד למועד כניסתה של הרפורמה לתוקף, נאלץ הצרכן הישראלי לרכוש את המכשיר הסלולרי מאחת מארבעת חברות הסלולר אשר פעלו בארץ, ומהן נאלץ לרכוש ממילא גם את הקו, ולהן שילם בעבור השיחות.

עובדה זאת יצרה בישראל שוק סלולר בלתי תחרותי בעליל, הן בגזרת עלויות השיחות והן בגזרת עלויות המכשירים עצמם. בקשר לעלויות המכשירים, הרי שערב כניסתה של הרפורמה לתוקף, נמכרו בישראל מכשירים סלולריים מתקדמים, כדוגמת סמארטפונים, במחיר כפול מהמחיר בו נמכרו מכשירים זהים בחו"ל.

זה המקום לציין, כי גם על פי המצב החוקי אשר שרר בארץ טרם כניסתה של הרפורמה לתוקף יכולים היו, באופן תאורטי, גם יבואנים קטנים לפעול ולייבא מכשירי סלולר לישראל במקביל לחברות הסלולר הגדולות. אולם, תהליך ייבוא של מכשירים סלולריים לישראל טרם כניסתה של הרפורמה לתוקף חייב את היבואנים לנווט את דרכם במסגרתו של סבך בירוקרטי סבוך ועבות ולקבל אישורים ורישיונות שונים ממשרד התקשורת לטובת העניין.

טרם כניסתה של הרפורמה לתוקף, נאלץ יבואן אשר ביקש לייבא מכשירי סלולר לישראל, לפנות למשרד התקשורת ולקבל שני רישיונות שונים, האחד-רישיון סחר, אשר התיר ליבואן, באופן כללי, לייבא מכשירי טלפון סלולריים לישראל, והוצאת רישיון כזה חייבה את היבואן להחזיק מערך שלם ויקר כדוגמת מעבדת שירות לתיקון טלפונים סלולריים והתחייבות לשריין במלאי 7% מן הציוד החדש אותו הוא מתעתד למכור וזאת על מנת שיוכל להחליף ציוד פגום על חשבונו, במידת הצורך.

לאחר הנפקתו של רישיון הסחר, נדרש היבואן לקבל אישור סוג, המיועד כאישור לטובת יבואם של אותם דגמים ספציפיים של טלפונים סלולריים אותם היבואן מעוניין לייבא. בקשר לאישור סוג, הרי שטרם כניסתה של הרפורמה לתוקף, היה היבואן מחוייב בהוצאתו של אישור זה לצורך יבואם של טלפונים סלולריים לישראל, בלי קשר לעובדה האם מכשיר הסלולר מותר לשיווק בחו"ל, האם לאו.

במסגרת הרפורמה אשר נכנסה זה עתה לתוקף, יהיו היבואנים פטורים הן מהנפקתו של רישיון סחר והן מהנפקתו של אישור סוג, במקרים מסויימים. פטור זה מותנה בכך שהדגמים של המכשירים אותם מתכוונים לייבא, כבר אושרו לשיווק בארה"ב או באיחוד האירופי, שהמכשירים פועלים בטכנולוגיית GSM או UMTS ושבמידה ומותקנת במכשיר סוללת ליתיום, עומדת הסוללה בתקן UL-1642.

יות והרפורמה מקלה מאוד על יבואם של מכשירים סלולריים לישראל, אנו מעריכים כי בקרוב ייכנסו שחקנים חדשים רבים לשוק יבואני הסלולר בישראל, עובדה אשר עתידה לגרום לירידת מחירים דרסטית בענף.

[צו התקשורת (בזק ושידורים)(פטור מאישור סוג ופטור מרישיון סחר), התשע"ב-2012, אושר בוועדת הכלכלה של הכנסת במסגרת דיון בתאריך 2.8.12].

משרד עו"ד גיל נדל מתמחה בדיני יבוא, יצוא וסחר בינלאומי

גלובס לחודש היכרות – כל הכתבות, המאמרים וטורי הדעה אצלך מדי ערב >>
 

 
 
 
מהפכה בטכנולוגיית המידע: צפו בסביבת העבודה החדשה
(The New Collaboration Workspace) ■ מהפכה זו מונעת ע"י מספר מגמות כגון גידול אדיר במספר הטלפונים החכמים, מחשבי לוח וטכנולוגיות רבות נהיות פשוטות יותר והמעבר לשירותים מבוססי ענן
טיפים לעסקים: כך תקימו את הרשת הנכונה לעסק שלכם
טיפים לבחירת הרשת הנכונה לעסק שלכם
מגמה חדשה: ליסינג גם לציוד תקשורת
מגמת רכישת הציוד בליסינג מעמיקה בשוק התקשורת בישראל
 
 
המדריך להישרדות בזמן מלחמה
4 טיפים לעסקים קטנים-בינוניים
שאלות ותשובות: זכויות העובדים באזור הלחימה בדרום
על רקע מבצע "עמוד ענן", משרד התמ"ת פרסם מקבץ שאלות ותשובות בנושא זכויות וחובות העובדים ■ האם עובד הנעדר מהעבודה בגלל המלחמה זכאי לפיצוי?
התמ"ת מפעיל מוקד לפניות הציבור בנוגע לזכויות עובדים במצב חירום
המוקד ייתן מידע בנושאים הנוגעים למערך מעונות היום, הנחיות לעובדים במפעלים חיוניים וחובת התייצבות במקומות עבודה, מידע וסיוע לעסקים קטנים ועוד
שלום שמחון חתם על צו לגיוס עובדים במפעלים חיוניים
עקב המצב בדרום, חתם שר התמ"ת על צו המאפשר גיוס עובדים במפעלים למתן שירותים קיומיים באזור שחלה עליו הכרזת שר הביטחון בדבר מצב מיוחד בעורף
 
 
דרושים עובדים בינוניים
" שהמנהלים אינם מבינים כי אתגר השירות אינו למצוא עובד נדיר באיכויותיו, אלא בניית מודל שירות המאפשר לעובד הממוצע לתת שירות מעולה באופן שגרתי"
מבחן המרשמלו של המנכ"ל והדירקטוריון
למרות שמנהלי חברות מבינים את חשיבות השירות ויצירת אמון עם הלקוח, הם אינם עומדים בפיתוי למקסם את הרווחים בטווח הקצר גם במחיר שבירת האמון עם הלקוחות
למי שייך הפטנט- לעובד או למעסיק?
עד לא מזמן התשובה לשאלה זו הייתה ברורה - למעסיק כמובן. אולם, לפני מספר שבועות דן בית המשפט העליון בסוגיה ומתברר כי התשובה לשאלה זו איננה כה ברורה.
תעודת ביטוח למפתחי אפליקציות
אילו אמצעים עומדים בפני מפתח התוכנה כדי להגן על יצירתו?
 
תוכן מקודם