למרות ההתנגדויות: יועלו התגמולים ליו"ר טבע

באסיפה שהתכנסה היום נכחו כמה עשרות משקיעים, שרבים מהם הביעו התנגדות נחרצת להצעות שעל סדר היום

שכרם של הדירקטורים בטבע יעלה, והחזר הנסיעות של היו"ר ד"ר פיליפ פרוסט גדל - כך אושר היום באסיפת בעלי המניות של טבע . ל"גלובס" נודע כי באסיפה שהתכנסה היום נכחו כמה עשרות משקיעים, שרבים מהם הביעו התנגדות נחרצת להצעות שעל סדר היום. אולם לטבע היה את הרוב הנדרש לאישור ההצעות, בעיקר מצד משקיעים שמרביתם לא מישראל, אשר לא נכחו באסיפה ושלחו מראש את טפסי ההצבעה. למרות ההתנגדויות, הדיון בין נציגי דירקטוריון החברה לבין המשקיעים לא נגרר לצעקות או להתלהמות. בטבע סרבו לבקשות הנוכחים להסיר את ההצעות מסדר היום.

נזכיר, שדירקטוריון טבע ביקש להעלות את שכר הדירקטורים מרמה ממוצעת של כ-76 אלף דולר בשנה ל-190 אלף דולר (16 אלף דולר בחודש); זאת בנוסף ל-2,000 דולר עבור כל פגישת דירקטוריון - ללא שינוי ביחס לשנים קודמות. במקביל, התבקשו המשקיעים לאשר העלאה של שכר היו"ר מ-517 אלף דולר ב-2011 ל-900 אלף דולר. פרוסט זכאי להחזרי נסיעות בסך 700 אלף דולר בשימוש במטוסו הפרטי, ובעלי המניות מתבקשים לאשר לו הוצאות נוספות בסך 298 אלף דולר, עבור נסיעות ב-2011 - סך-הכול כמיליון דולר בשנה.

בשבוע שעבר פורסם ב"גלובס" כי גדי הבר, מנכ"ל חברת פלטינום לניהול תיקי השקעות, שלח לדירקטוריון מכתב ובו התנגדות להצעות החברה ובקשה להסיר את ההצעות מסדר היום. "יש טעם לפגם בהצעה להעלות בשיעור כה משמעותי את הגמול לדירקטורים, כפי שיש טעם לפגם בהצעה להכפלת הגמול ליו"ר הדירקטוריון, ובהצעה לאשר הוצאות נסיעה בסך של 700 אלף דולר לשנה ליו"ר במטוסו הפרטי", כתב הבר במכתבו.

בטבע הסבירו אז כי תגמול הדירקטורים מעודכן ביחס ישיר להגדלת נפח פעילותה והתרחבותה הגלובלית. עוד ציינו בטבע כי גובה התגמול המומלץ אינו שונה מהמקובל בקרב חברות גלובליות בעלות היקפי פעילות ומחזורים דומים לאלו של טבע. ואולם היום באסיפה הובעה אי שביעות רצון מכך שבניגוד לחברות דומות בגודלן ובפעילותן לטבע, הרי שתשואת הדיבידנד של טבע נמוכה יותר ומנייתה "תקועה".

טבע, בניהולו של ד"ר ג'רמי לוין, נסחרת בבורסת ניו יורק ובת"א בשווי 34.9 מיליארד דולר.

מטבע נמסר כי "בעלי המניות של טבע אישרו היום ברוב הנדרש את כל ההצעות שהונחו לפתחם על ידי הדירקטוריון, ובכלל זה את מינויים מחדש של ד"ר פיליפ פרוסט, רוג׳ר אברבנל וארז ויגודמן לדירקטוריון החברה ומינויים של פרופ׳ ריצ׳רד אלן לרנר והגב׳ גליה מאור כדירקטורים בחברה. מעל ל-82 אחוזים ממניות החברה זכו לייצוג באסיפה השנתית - אם באמצעות כתבי הצבעה ואם באמצעות השתתפות פעילה באסיפה. טבע מברכת את בעלי התפקידים החדשים ומודה לבעלי מניותיה ולבאי האסיפה על השתתפותם החשובה בהליך".