חשד: עובד בנתב"ג ניסה להבריח כ-400 פאקטים של סיגריות

בודק המכס עקב אחר החשוד יגאל סקורופה, שהוציא שתי מזוודות לשטח האווירי - ולפתע חזר על עקבותיו והחזיר את המזוודות לאולם הנוסעים למקום ממנו נלקחו

רשות המסים עצרה עובד חברת שירותי קרקע בנתב"ג בחשד לניסיון הברחה של כ-400 פאקטים של סיגריות, תוך התחמקות מתשלום מסי יבוא. החשוד, יגאל סקורופה, צעיר בן 26 מראשון-לציון, שוחרר ממעצרו בשבוע שעבר על-ידי בית משפט השלום בתל-אביב.

מהבקשה לשחרור החשוד ממעצר עולה כי בשבוע שעבר, זמן קצר לאחר חצות, הבחין בודק מכס באולם הנוסעים בעובד חברת שירותי קרקע לוקח שתי מזוודות מאזור מסוע המטענים החריגים באולם הנוסעים בטרמינל 3 בנתב"ג, והולך עמן לכיוון השטח האווירי בשער המכונה שער "העגלות".

בודק המכס עקב אחר החשוד, שהוציא את שתי המזוודות לשטח האווירי ולפתע חזר על עקבותיו והחזיר את המזוודות לאולם הנוסעים לאותו מקום ממנו נלקחו, יצא חזרה לשטח האווירי ועזב ברכב חברה את המקום.

בבדיקת המזוודות עלה כי הן מלאות בסיגריות, וכי הגיעו בטיסה ממינסק בחברת התעופה ABREVIA.

כעבור זמן מה אותר החשוד בטרקלין "מצדה" בנתב"ג, ונעשה חיפוש ברכבו. בדיקה נוספת העלתה כי החשוד נחקר בעבר בתיק הברחת סיגריות בהיקף של כ-600 פאקטים, בחשד כי היה מעורב בסיוע לאדם אחר בהברחת הסיגריות דרך טרקלין "מצדה".

החשוד נלקח לחקירה ומסר כי הוא עובד חברת שירותי הקרקע "לאופר", וסיפר כי בעת שהמתין להמשך משימותיו באולם הנכנסים בטרמינל 3, פנה אליו אדם, שהוא מכיר מהעבר ושאת שמו אינו זוכר, וביקש ממנו להעביר שתי מזוודות אשר עליהן יש תוויות עם שמות אותך מסר לחשוד בעל-פה, וביקש כי יעבירן לנהגו הממתין בטרקלין "מצדה".

מהחקירה עולה כי החשוד, כנגד תגמול כספי שהובטח לו, הגיע לאולם הנכנסים, זיהה את שתי המזוודות והחליט להוציאן לרכב חברת שירותי הקרקע "לאופר", אותו החנה בסמוך לשער העגלות בשטח האווירי.

עם יציאתו, לטענתו, נמלך בדעתו בשל חשש לגבי תכולת המזוודות, ולכן חזר על עקבותיו והשיב את המזוודות למקומך באולם הנכנסים ועזב את המקום.

מבדיקה שנערכה עלה כי לחשוד לא היו משימות במסגרת לוח המשימות של חברת "לאופר" הנוגעות למזוודות אלה כלל. הוא אף הודה בחקירתו כי התכוון להבריחן מחוץ לנמל דרך הטרקלין, ללא הצהרה למכס על תכולתו.