תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

גרטנר: שוק שירותי הענן גדל מהר מהמצופה

באמריקאית אומרים שלענן הזה יש Silverlining, תחתית מוכספת המבטיחה שהסערה חלפה וזורח שחר של יום אביב בהיר ■ בישראל אנו כנראה נמצאים צעד אחד או שניים מאחורי המגמה האמריקאית

שמים קשת בענן / צלם: רויטרס
שמים קשת בענן / צלם: רויטרס

בניגוד לתיסכול שפקד חלק מחלוצי שוק שירותי הענן, קבוצת גרטנר מדווחת שקצב הצמיחה העולמית אפילו גבוה מהמצופה. בדוח שפורסם החודש, האנליסט המוערך אד אנדרסון מצפה לגידול של כמעט 20% השנה, משמעותית יותר מתחזיות קודמות שדיברו על 12 עד 15 אחוז. "שוק שירותי הענן מהווה ללא ספק מוקד צמיחה חזקה בסקטור ה-IT", הוא אומר. הצמיחה האינטנסיבית בולטת על רקע הקיפאון הנמשך בשוק המערכות הארגוניות. הענן מהווה כיום מגזר המוערך ב-109 מיליארד דולר, כאשר יותר משלושה רבעים ממנו מוגדרים כ"שירותי תהליכים עסקיים" (Business Process as a Service, ובקיצור BPaaS).

לעומת זאת, שירותי "תשתית לפי דרישה" (ידועים כ-IaaS), כלומר שירותים המציעים ללקוחות מערכות מוכנות להרצת יישומים בלי לקחת אחריות על ריצת היישום - או על כל מה שקורה מעל לנדבך של מערכת ההפעלה - מציגים את הצמיחה המהירה ביותר. ב-2012 נרשמה בקטע הזה צמיחה של יותר מ-45 אחוז.

מקום שני בקצב הצמיחה תופסים שירותי "תוכנה כשירות", SaaS, המהווים ב-2012 כ- 13.2 אחוז מהשוק. בקצב הצמיחה הנוכחי, שירותי תשתית (IaaS) ישיגו את שירותי התוכנה כבר בשנת 2016. מעניין לציין שכמעט מחצית שירותי התהליכים העסקיים (BPaaS) הם בתחום ההתמחות של פרסום באינטרנט. החברות הבינלאומיות שמספקות שירותי הצגת באנרים, רכישה סיטונאית של שטחי פרסום וירטואליים וניהול קמפיין שיווקי אימצו את מודל הענן ומוכיחות שוב את העוצמה הכלכלית שלו.