יוון תציג את התקציב לשנת 2013 כשהיעד הינו עודף תקציבי

במסגרת טיוטת התקציב שתובא לאישור הפרלמנט היום המדינה מכוונת להשיג עוד תקציבי בסיום שנת 2013 ■ זה יבוא על חשבון משכורות עובדי המגזר הציבורי, הפנסיות ותשלומי הרווחה

לאחר שממשלת ספרד הציגה במהלך סוף השבוע את תקציב המדינה לשנת 2013 מגיע היום תורה של יוון להציג את התקציב שלה. אולם הפעם נראה כי התקציב היווני יהיה מעט שונה משנים שעברו, שכן הוא מציג מספר רב של קיצוצים על מנת שבפעם הראשונה זה מספר שנים, שנת 2013 תסתיים בעודף תקציבי.

בהמשך היום צפוייה הממשלה היוונית להציג את התקציב החדש שלה שאמור לעמוד בתנאים שהוצבו למדינה על המוסדות הבינלאומיים, מנגד הוא יאריך את תקופת הלחצים המופעלים על התושבים המקומיים. בנוסף על כך, הכלכלה המקומית צפויה להמשיך להתכווץ בשנה הבאה עד כ-4% למרות שעל פי התוכניות, השנה הבאה אמורה המדינה לרשום עודף תקציבי.

התקציב החדש כולל קיצוצים נוספים במשכורות של עובדי המגזר הציבורי כמו גם קיצוצים בפנסיות ותשלומי הרווחה. זאת במסגרת חבילת קיצוצים בהיקף של 11.5 מיליארד אירו, שתתפרס על פני שנתיים, ונדרשה על ידי המוסדות הבינלאומיים לבצע אותם כתנאי לקבלת נתח נוסף מחבילת הסיוע שעומד על 31 מיליארד אירו.

"טיוטת התקציב תציג קיצוץ של 7.8 מיליארד אירו בשנת 2013" אמר גורם רשמי יווני בעילום שם לסוכנות הידיעות רויטרס. אותו גורם אמר כי התקציב החדש אמור להוביל לעודף תקציבי של 1.1% מהתמ"ג היווני שאמור להתכווץ ב-2013 בכ-3.8% עד 4%.