גרוס: "הדוד סם מכור לסמים קשים ואני חושש לגבי השווקים"

מנכ"ל קרן פימקו ומי שמוכנה "מלך האג"ח פרסם את הסקירה החודשית שלו ■ כהרגלו, הוא מתנגד למדיניות המוניטרית של ארה"ב ומביע חשש לגבי השווקים הפיננסים בשל מדיניות זו

ביל גרוס, מנכ"ל קרן פימקו ומי שמכונה "מלך האג"ח", פרסם את המזכר החודשי שלו, בו הוא ממשיך להתנגד למדיניות המוניטרית של הבנקים המרכזיים באירופה וארה"ב ומביע חשש לגבי השווקים הפיננסים. כהרגלו, הוא עושה זאת באמצעות מטאפורות ותיאורים ציוריים. הפעם הוא בחר להשתמש בדימוי של סמים קשים.

בתחילת המזכר גרוס פותח בכל הדברים החיוביים בכלכלת ארה"ב. "מצבה של ארה"ב הוא אינו כל כך גרוע", הוא מציין. "בייחוד לנוכח העובדה שהיא מתנהלת עם יחס חוב תוצר של פחות מ-100%, ובעלת דירוג אשראי מצויין של Aaa/AA+".

גרוס מציין לטובה גם את העובדה שבארה"ב קיימים שיעורי ריבית נמוכים יותר מאשר מדינות בעלות דירוג אשראי זהה, זאת בשל היותה של ארה"ב אחת המדינות עם רזרבות המטבע הגדולות. במהלך המזכר גרוס משבח את רמת האוניברסיטאות של ארה"ב ואת כוח העבודה הנייד שלה, כמו גם את חברות הענק המפתחות טכנולוגיות מתקדמות.

לאחר מכן, גרוס עובר לפרט את הדברים השליליים בכל הנוגע לכלכלת ארה"ב ומתייחס גם לדוחות ומסמכים שפרסמו בנושא גם מוסדות כלכליים א-פוליטיים כגון קרן המטבע העולמית (IMF) ומשרד התקציב של הקונגרס (CBO).

"מה שהם (המוסדות הבינ"ל) אומרים, בכל הנוגע לחובות ולהשלכות העתידיות שלהם, זה שארה"ב היא אינה 'טלית שכולה תכלת', והיא למעשה פוגענית סדרתית ומכורה לסמים קשים שהם מעבר לחשיש או קוקאין", דברי גרוס. "ארה"ב מענגת את עצמה עם קריסטל-מת' (סוג של סם קשה) תקציבי (הצעדים המרחיבים) והדוד סם טוען כי אלו פעולות מכובדות".