הכלכלה ביוון הורגת גם את הכדורסל

הליגה נפתחה באיחור של שבוע, אחרי ש-12 מ-14 הקבוצות בליגה נאלצו בסוף לחתום על הסכם טלווזייה במסגרתו יקבלו 1.3 מיליון אירו בלבד - ירידה של 40%

המצב הכלכלי ביוון ממשיך להכות גם בספורט המקומי. בסוף השבוע נפתחה הליגה היוונית בכדורסל, שבוע לאחר המועד המתוכנן. מועדוני הכדורסל בליגה הבכירה (A1) החליטו להשבית את הליגה למשך כשבוע בגלל שלא הצליחו לחתום על הסכם טלוויזיה.

את המרד הנהיגו הקבוצות הקטנות בליגה, שנאלצות להספק בפירורים בעוד שתי הקבוצות הגדולות - אולימפיאקוס ופנאתינייקוס - ממשיכות ליהנות מסכומי גבוהים עבור השידורים.

בסוף השבוע נאלצו 12 הקבוצות הקטנות להיכנע וחתמו על הסכם שידורים עם הערוץ הממלכתי ERT, במסגרתו יתחלקו ב-1.3 מיליון אירו בלבד - ירידה של כ-40% בהשוואה להסכם השידורים הקודם. שתי הגדולות, אולימפיאקוס ופנאתינייקוס, מחזיקות בהסכמי טלוויזיה מקומיים נפרדים לשידורי הליגה עבורם הם מקבלות 1.2 מיליון אירו. בנוסף, שתי היווניות גם נהנות מהסכמי הטלווזייה שלהן ביורוליג שבעונה שעברה הכניסו לכל אחת מהן כ-2 מיליון אירו.

יוון היא הליגה הגדולה השנייה באירופה שנקלעה הקיץ לסחרור בשל בעיות עם הסכמי הטלוויזיה. גם בליגה הספרדית שנחשבת לעשירה בישבת נאלצו הקבוצות לחתום על הסכם שידורים עם הזכיין המקומי TVE, לפיו תשודר הליגה בחינם.