מלאנוקס איכזבה: סיפקה תחזית הכנסות נמוכה לרבעון 4

(עדכון) - מלאנוקס חוזה כי תכניס בין 145 ל-150 מיליון דולר ברבעון הרביעי; השוק ציפה ל-157 מיליון דולר הכנסות ■ דיווחה ברבעון השלישי על הכנסות שיא של 156.6 מיליון דולר, מעל התחזיות המוקדמות ■ הרוויחה 60.1 מיליון דולר

במשך הרבעון האחרון הצטבר המתח בשוק ההון לקראת התוצאות הרבעוניות של מלאנוקס . בשני הדיווחים הקודמים של החברה, ברבעון הראשון והשני של 2012, החברה הכתה את ציפיות הצמיחה באופן חריג והמשקיעים הגיבו בריצה למניה, שקפצה בשיעור של 200% מתחילת השנה לשווי של כ-4.08 מיליארד דולר אמש. הדיווח הלילה (ד') על תוצאות הרבעון השלישי אמורות היו לספק דרמה משלה עם המשך תמיכה בצמיחה המדהימה של המניה, או להריץ את המשקיעים לממש, כפי שאכן קרה.

המסחר אמש נפתח עם ציפיות שליליות. המניה ירדה בכ-6% במשך המסחר ועם פרסום התוצאות לאחר המסחר המשיכה המניה וירדה בשיעור של 4% נוספים. החברה, כרגיל, סיפקה תוצאות שמעל לצפי בהיקף המכירות אך בעיקר בשורה התחתונה. החברה דיווחה על מכירות של 156.5 מיליון דולר ברבעון, שמשקפים צמיחה של 17% לעומת הרבעון השני - שהיה כזכור גם הוא גבוה משמעותית לעומת השנה הקודמת, וגידול של 130% לעומת המכירות ברבעון המקביל אשתקד.

מלאנוקס, שמספקת פתרונות לתקשורת נתונים במהירות גבוהה בין תשתיות המחשוב, מדווחת על רווחיות גולמית שעומדת על שיעור גבוה מהמכירות - 70.5%, בנטרול שקלול תשלום במניות כהוצאה וכן מחיקות שונות (Non-GAAP). בשורה התחתונה, דיווחה מלאנוקס על רווח נקי של 48 מיליו דולר, או 1.09 דולר למניה. במונחי Non-GAAP, עמד הרווח הנקי על 60 מיליון דולר או 1.37 דולר למניה, הרבה מעבר לצפי הממוצע בוול סטריט לרווח של 1.11 דולר, וגידול של 300% לעומת הרבעון המקביל.

ההפתעה הפעם, בהתאם לשני הרבעונים הקודמים, הגיעה מהציפיות, אם כי הפעם מהצד השלילי. "אנחנו צופים מכירות של 145-150 מיליון דולר ברבעון הבא", מסר סמנכ"ל הכספים הפורש של החברה, מייקל גריי, והשאיר את המשתתפים בשיחת הועידה עם פה וירטואלי פעור. המניה הגיבה בצניחה מיידית של 18% במסחר לאחר הסגירה מה שמשקף שווי של 3.15 מיליארד דולר, מאחר ומדובר בצפי נמוך באופן ניכר לעומת ציפיות האנליסטים ל-157 מיליון דולר. במונחים שנתיים, החברה מצפה ל-523-528 מיליון דולד מכירות השנה, גידול של כ-100% לעומת אשתקד.

בהתחשב בהלם של המשתתפים בשיחת הועידה, סיפקה מלאנוקס הסבר מעט נרחב יחסית למה שהיא רגילה. "ברבעון הראשון היו לנו עסקאות של 10 מיליון דולר מפלטפורמת ה-Romley של אינטל", פירט איל ולדמן, מנכ"ל החברה, מידע על העסקאות החריגות שהיו לחברה ברבעונים הקודמים, "ברבעון השני קיבלנו 30 מיליון דולר בעקבות עסקה ספציפית ללקוח בתחום חוות השרתים, וברבעון השלישי השגנו 25 מיליון דולר משלושה לקוחות. לעומת זאת, ברבעון 4 לא מתוכננים לקוחות מיוחדים ולכן אנחנו מעריכים קצב של 150 מיליון דולר בלבד".