וול סטריט: המדדים התאוששו בסיום וננעלו בנטייה לעליות

כ-62% מהחברות שדיווחו בשבוע החולף הצליחו לעקוף את תחזיות הרווח בשורה התחתונה ■ היום דיווחה קטרפילר לפני הפתיחה ויאהו תדווח לאחר המסחר ■ טבע פרסמה הודעה חיובית על לקווינימוד

המסחר בבורסות של ארה"ב ננעל היום (ב') בעליות שערים, לאחר שהתנהל מרבית היום בירידות, ביום ללא נתוני מאקרו ועל רקע המשך עונת הדוחות לרבעון השלישי. המדדים נסחרו היום לאחר הירידות החדות שנרשמו ביום שישי בעקבות אכזבה מדוחות כספיים של חברות מובילות.

"לקראת הבחירות אני לא יודע אם נראה תנועה רצינית למעלה או למטה, כי אנחנו עומדים בפני חוסר ודאות אדיר", אמר מייקל שלדון, אסטרטג שווקים ראשי ב-RDM. "התנודתיות בשוק הייתה נמוכה מאוד בחודשים האחרונים, ועל רקע כל המהמורות בדרך זה הגיוני לנקוט עמדה הגנתית".

המשקיעים המשיכו להגיב היום לדיווחים מסוף השבוע, לפיהם מנהיגי גוש האירו החליטו, בתום דיונים של 10 שעות, על הקמת מנגנון פיקוח בנקאי משותף במטרה להתמודד עם משבר החוב הגואה. מומחים מעריכים כי זהו צעד אחד בכיוון הנכון אך מציינים באותה נשימה כי הוא לא מספיק כדי לפתור את שורש המשבר וכי דרושים צעדים נוספים כגון הידוק ופיקוח פיסקלי, כפי שהציעה קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל.

בשבוע הנוכחי עונת הדוחות נכנסת כאמור לקצב מהיר, כאשר 8 חברות הנכללות במדד הדאו ג'ונס ו-155 חברות ב-S&P 500 צפויות לפרסם את תוצאותיהן, אולם כולם נושאים את עיניהם לעבר תוצאותיה של ענקית הטכנולוגיה אפל.

אז האם עונת הדוחות באמת כל כך גרועה? לפי הנתונים הסטטיסטים, "רק" 38% מהחברות ב-S&P 500 שדיווחו בשבוע החולף עקפו את תחזיות האנליסטים בשורת ההכנסות, בהשוואה ל-41% מאדז החלה עונת הדוחות, והרבה מתחת ל-62%, הממוצע הכללי. עם זאת, בשורת הרווח הנתונים קצת חיוביים יותר. כ-62% מהחברות שדיווחו בשבוע החולף הצליחו לעקוף את תחזיות הרווח בשורה התחתונה, בהתאם לממוצע הכללי. זאת, לעומת 60.3% מאז תחילת עונת הדוחות.

היום לא התפרסמו נתוני מאקרו.

עוד שבוע עמוס בדוחות

היום דיווחה ענקית ייצור המיכון הכבד קטרפילר על רווח של 2.26 דולר למניה ברבעון האחרון לעומת צפי אנליסטים ל-2.22 דולר. ואולם, הנהלת החברה חתכה את תחזיות הרווח ל-2012 ל-9 עד 9.25 דולר למניה לעומת כ-9.6 דולר למניה בתחזית הקודמת.

יאהו תדווח לאחר המסחר וצפויה לרשום רווח של 26 סנט למניה.

לאחר שהשילה מערכה 13.4% מאז שיא כל הזמנים שכבשה בשלהי ספטמבר, רבים שואלים האם מניית אפל תצליח להתאושש. ביל שופ, אנליסט בגולדמן זאקס, סבור שהמימושים היו מוגזמים ועדיין ממליץ לקנות את המניה. שופ סבור שהיא תצליח להגביר את הייצור ולעמוד בביקושים העצומים לאייפון 5. נזכיר, מחר אפל תשיק את המיני אייפד וביום חמישי תפרסם את דוחותיה הכספיים.

ביום שלישי לפני פתיחת המסחר תדווח חברת הענק 3M Company וצפויה לרשום רווח של 1.65 דולרים למניה. גולת הכותרת מחר תהיה פייסבוק , שתדווח לפני המסחר וצפויה לרשום רווח של 11 סנט למניה.

ביום חמישי האחרון פרסמה גוגל את הדוחות הכספיים הרבעוניים שלה והציגה תוצאות נמוכות מתחזיות האנליסטים. באופן חריג החברה פרסמה את הדוחות במהלך יום המסחר ולא המתינה לסגירה. לאחר תום הפסקת מסחר קצובה, נפתח מחדש המסחר במניה והיא הגיבה בירידות חדות. גוגל נפלה ב-9.8% ביומיים, אך מסתבר שמבכירי החברה נחסך חלק מהנפילה הכואבת. האתר "Insider Monkey" דיווח כי המנכ"ל לארי פייג' והמייסד סרגיי ברין מכרו מניות שבועות לפני פרסום הדוחות, כמו גם היו"ר אריק שמידט.

בריטיש פטרוליום הודיעה היום כי תמכור 50% מחברת TNK-BP לרוזנפט שתשלם כ-17.1 מיליארד דולר במזומן ו-12.84% במניות.

טבע ושותפתה לפיתוח תרופת לקווינימוד, אקטיב ביוטק, הודיעו היום על הצגת נתונים קליניים חיוביים משלב IIa של המחקר בתרופה, בטיפול אצל חולי קרוהן (דלקת המעי).

מלאנוקס הודיעה היום על הקמת Mellanox Federal Systems, חברה בת בבעלות מלאה, שתרכז את פעילותה של מלאנוקס , כולל פיתוח עסקי' מול גופי ממשל ואינטגרטורים בארה"ב.

אלווריון דיווחה היום על חוזה חדש בדרום אפריקה. אלווריון, המספקת פתרונות תקשורת אלחוטית בפס רחב, נבחרה על ידי המועצה האיזורית נאמה-קוי שבדרום-אפריקה לחבר בין 6 משרדי מועצה מרוחקים, לשם העברת מידע ונתונים חיוניים בזמן אמיתי, והקמת תשתית שתתמוך בשירותים נוספים בעתיד.

אלביט מערכות דיווחה אתמול על חוזה חדש בהיקף 17.5 מיליון דולר עם יצרנית המטוסים בואינג ל-5 השנים הקרובות. ההזמנה היא לתכנון מחדש ולשדרוג של מחשב המשימה של מסוקי האפאצ'י מסוג לונגבואו (AH-64D בלוק III).