תשואת האג"ח של המשביר ב-53% והמחזיקים רוצים הסבר

אסיפת מחזיקי האג"ח מתוכננת לחודש הבא ■ למשביר של רמי שביט שתי סדרות בהיקף של 100 מיליון שקל

רף החששות של מחזיקי האג"ח של המשביר לצרכן לגבי יכולת החברה להתמודד עם התחייבויותיה, בא לידי ביטוי בעלייה בתשואות שתי הסדרות הנסחרות שלה בחודשים האחרונים, המגיעות כבר ל-53%. המחזיקים החליטו לזמן אסיפה בחודש הבא, כדי לנסות להבין כיצד מתכנן בעל השליטה בקבוצה, רמי שביט, להתמודד עם התחייבויותיה. למשביר שתי סדרות אג"ח, בהיקף של כ-100 מיליון שקל, הנסחרות בתשואות של 25%-53%.

התחייבויות של מיליארד שקל

בתחילת השבוע החליט צחי פישביין, מנכ"ל החברה הבת אופיס דיפו, להתפטר מניהולה. מהלך זה עלול לעכב את תוכנית המשביר להיפרד מרשת הציוד המשרדי המפסידה. בהתפטרותו רמז פישביין לכך שאופיס דיפו אינה מתפקדת כראוי, כשברקע לדברים עומדת תביעה של הרשת העולמית נגד הפעילות בארץ. באוגוסט האחרון חתם פישביין על מזכר עקרונות להעברת הבעלות באופיס דיפו אליו ללא תמורה.

מאז נרכשה אופיס דיפו על-ידי המשביר לצרכן בסוף 2010, היא מעיבה על מצבה הפיננסי וכבר מחקה את כל ההשקעה שלה - כ-70 מיליון שקל.

הרשת נרכשה על-ידי המשביר לפי שווי של כ-180 מיליון שקל (כולל החובות לבנקים).

למשביר הון עצמי של כ-45 מיליון שקל בלבד. בקופתה מזומנים בהיקף של כ-40 מיליון שקל, מול התחייבויות שוטפות בהיקף של כ-1 מיליארד שקל (מתוכן 282 מיליון שקל של אופיס דיפו וחברות נוספות שהיא מתכננת למכור).

מהמשביר נמסר כי "אסיפת מחזיקי האג"ח המתוכננת היא אסיפה שגרתית לעדכון בעלי האג"ח. קבוצת המשביר נמצאת בתהליכים למציאת פתרון לאופיס דיפו, הן מול האמריקנים והן מול קבוצת הרכישה בראשותו של צחי פישביין".

גם מחזיקי האג"ח של החברה הבת, מועדון 365, טרודים ממצב הקבוצה, ואלה זימנו כבר בתחילת החודש אסיפה שתתכנס מחר, ובה יקבלו עדכון לגבי מצבה. היקף החוב של מועדון 365, שפעילותה תלויה בחברה האם, עומד על כ-85 מיליון שקל, ותשואת האג"ח על סדרת האג"ח שלה עומדת על 40%.