דוח אמון
2019
הנקראות ביותר

מעוניינים בקריירה ב-IT? גרטנר ממליצים על הג'ובים החמים

חושבים על קריירה בטווח של 3-7 שנים? תחשבו Big Data ■ זו המסקנה התעסוקתית מניתוח הכנס של חברת המחקר Gartner בנוגע למגמות המרכזיות בעולם ה-IT הארגונים

פטר סונדרגארד / צלם: יחצ
פטר סונדרגארד / צלם: יחצ

כנס IT Expo של קבוצת גרטנר, הפך בשנים האחרונות לפורום המרכזי בו אנליסטים ומנהלי IT נפגשים כדי לתאם ציפיות לגבי התפתחויות טכנולוגיות בעתיד הקרוב והבינוני. השנה יצאה מהכנס באורלנדו, פלורידה, גם תחזית מעניינת מבחינת התלמידים ובתי הספר למקצועות התוכנה אודות הנושאים שיובילו את הצמיחה ב-3 השנים הבאות.

התחום הלוהט ביותר, כך על פי פיטר סונדרגארד, סגן נשיא בכיר למחקר גלובלי, הוא Big Data. "עד שנת 2015 ייווצרו בעולם לא פחות מ-4.4 מיליון משרות בתחום הזה", הוא אומר ביחס לשוק התוכניתנים.

"על כל עובד שייקלט בתחום הטכני עצמו יהיו עוד שלושה שיעסקו במקצועות משיקים, כמו שיווק ומכירות". באופן כללי, האנליסטים של גרטנר מצפים לתזוזה משמעותית של מרכז הכובד, ממערכות תוכנה ארגוניות מסורתיות לארבעה ראשי צמיחה חדשים יחסית: מחשוב ענן, תמיכה בניידות, רשתות חברתיות וכמובן, Big Data.

סונדרגארד מדבר על "Nexus of Forces" ("התנחשלות הכוחות", בתרגום מאוד לא מילולי) כאשר הוא מתאר איך ארבעת הווקטורים האלה מחוללים בפגישתם שינוי פרדיגמה היסטורי בעולם מערכות המידע.

"הענן הוא יותר מפתרון אטרקטיבי לצורך בהורדת עלויות הוניות", הוא אומר. "הענן הוא הפלטפורמה החדשה לשרתים והארגונים צריכים ללמוד איך להשתמש בו כדי לממש יעדים עסקיים קלאסיים, כמו זריזות, נגישות, ניידות וגמישות.

בצד הלקוח המגמה המרכזית כיום היא גישה באמצעות אבזרים ניידים, ולא רק טלפונים חכמים ומחשבי לוח. גם הדור החדש של מחשבים ניידים במתווה Ultrabook מחזק את המגמה לצאת מהמשרד ולנטוש את תחנת העבודה השולחנית לטובת כלי עבודה שמלווים את העובד בכל מקום ובכל זמן. בשנת 2014 למעלה ממחצית היישומים הארגוניים ירוצו על 3 פלטפורמות ניידות - iOS, אנדרואיד או Windows 8 - ומנהלי ה-IT צריכים לחשוב כבר היום איך הם מתמודדים עם השינויים האלה".

דגש על יישומים שיווקיים

רשתות חברתיות ממשיכות למשוך את תשומת הלב של מנהלי השיווק הודות לשקיפות שהן מספקות להבנת המשאלות, הדחפים, הקשיים והסיפוקים של ציבור לקוחות הולך ומתרחב.

מאות מיליוני לקוחות בפוטנציה חושפים את מאווייהם ותסכוליהם ברשתות אלה, ומניתוח הדברים אפשר להפיק תובנות חדות לניהול השיווק - כמו גם משוב בזמן אמת לצורך תיקון שגיאות. וכמובן, Big Data הוא המתודה לממש את תהליך הסקת התובנות כאשר כמות המידע הזמין לניתוח גדלה מהר יותר מהיכולת של מוצרי BI מסורתיים לעכל את הנתונים.

"הנתח של השקעות ב-IT שנשלט על ידי מנהל השיווק הולך וגדל", אומר סונדרגארד. "עד כה הם הצליחו להשתלט על כרבע מהתקציב שהיה בעבר מופקד בידי המנמ"ר. עד סוף 2017 המשקל שלהם יהיה גדול אף יותר מזה של המנמ"ר והם ידרשו למקד את הפיתוח בתחומים שנוגעים ישירות למשימותיהם. ובראש הרשימה, Big Data ורשתות חברתיות.

הגידול בתחומים אלה, שיאפיל על הגידול בסך 3.8% הצפוי לכל מגזר ה-IT בשנה הקרובה, יחולל רעידת אדמה בתפיסת הקריירה, השכר והזדמנויות העבודה של צעירים המעוניינים להיכנס למקצוע.

"המעבר למחשוב ענן ישחרר הרבה משאבים לפיתוח הקונספציות החדשות", אומר שלא לציטוט אנליסט בכיר שנכח בכנס. "זאת אומרת שיהיו פחות משרות בנושאי תחזוקה וניהול תשתיות, ויותר משרות בפיתוח ממשקים לתמיכה במשתמשים ניידים. פחות DBA-ים קלאסיים, יותר "מדעני נתונים" שמסוגלים לממש את הפוטנציאל של Big Data. צעירים שמתכננים קריירה ב-IT צריכים לדעת זאת, אך גם מוסדות הלימוד, החל באוניברסיטאות ומכללות וכלה בקורסים פרטיים, צריכים להיערך בהתאם.

הם צריכים לצאת מ"מתחם הנוחות" האקדמי, בו המורים מלמדים את מה שהם למדו לפני עשור או שניים, ולרוץ על "שפת ההתקפה" של הטכנולוגיה. רק כך הם יעשו את הדבר הנכון מבחינת התלמידים".

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא הסיפורים הגדולים של השבוע?
נושאים נוספים בהם תוכל/י להתעדכן
הסיפורים הגדולים של היום
נדל"ן
גלובס טק
נתוני מסחר
שוק ההון
נתח שוק
דין וחשבון
מטבעות דיגיטליים
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
עקבו אחרינו ברשתות