שטייניץ חושש מכחלון? "תופעה לא בריאה של פיצולים"

שר האוצר בכנס של מרכז השלטון המקומי: "מפלגות חדשות צצות כפטריות אחרי הגשם. חלק מהן שורדות קדנציה או שתיים. אחרות גם זה לא"

"אנחנו עדים לתופעה שאינה בריאה. פיצולי פיצולים. מפלגות חדשות שצצות כפטריות אחרי הגשם. חלק מהן שורדות קדנציה או שתיים. אחרות גם זה לא". את הדברים האלה אמר היום (ה') שר האוצר יובל שטייניץ בנאום מרכז בוועידת מרכז השלטון המקומי ה-3 במרכז הבינתחומי הרצליה.

דבריו של שטייניץ נאמרים על רקע פרישת משה כחלון מהליכוד והדיבורים על האפשרות שיקים מפלגה חדשה, אולי עם ציפי לבני, בשל האכזבה שלו לכאורה מהמדיניות הכלכלית-חברתית של הליכוד.

סקר שהוזמן עבור כחלון הראה כי מפלגה בראשותו, עם לבני כמספר 2 שלו, תשיג 27 מנדטים בבחירות, בעוד הליכוד ישיג 30 מנדטים. (לסיפור המלא)

סגן רה"מ ושר הפנים אלי ישי השתתף גם הוא בוועידה היום וערץ את כחלון: "אנחנו עדים בימים האחרונים למצעד הזמר המזרחי הפוליטי. פתאום כולם רוצים להיות מזרחיים וחברתיים. כולם מחפשים את החברתי הנודד. זו הצלחה שלנו ששמנו את החברתי בסדר היום. אני מקווה שהמזרחיים והחברתיים החדשים ידעו להיות כאלה לא רק בקמפיין אלא גם לאחר מכן ולא ישכחו את הנושא החברתי שיגיעו לממשלה. אם יראו לחברותיים תקציב קשה שלא יאשרו אותו".