ביהמ"ש: חברת ההשמה פילת תימכר להי קפיטל ב-3.5 מיליון שקל

השופטת ורדה אלשיך קבעה כי חברת ההשמה והמיון פילת תימכר לחברת הי קפיטל מקבוצת מגדל, למרות שהחברה חזרה בה מהצעת הרכישה

בית המשפט המחוזי בתל-אביב הכריע: חברת ההשמה והמיון פילת תימכר לחברת הי קפיטל מקבוצת מגדל, למרות שהחברה חזרה בה מהצעת הרכישה.

סגנית נשיאת בית המשפט המחוזי בתל-אביב, השופטת ורדה אלשיך, דחתה את בקשתה של הי קפיטל לסגת בה מהצעת הרכישה שהציעה וחייבה את החברה לשלם את המחיר המקורי שהציעה לרכישת חברת ההשמה, סך של 3.5 מיליון שקל.

כידוע, ההחלטה על מינוי מפרקת זמנית לפילת, החברה הגדולה בארץ בתחום ההשמה והמיון, התקבלה לאחר שהחברה נקלעה לקשיים משמעותיים, ו-34 מעובדיה הגישו בקשה לפירוקה. באוגוסט האחרון מינתה אלשיך את עו"ד מיכל רוזנבוים לתפקיד מפרקת זמנית לחברה, והחל הליך התמחרות למכירתה.

חברת הי קפיטל הצטרפה למשא-ומתן לרכישת פילת רק לאחר סגירת מועד ההצעות המקורי.

בנוסף למחיר שהוצע, התחייבה הי קפיטל להמשיך ולהעסיק 40 עובדים מקרב 75 עובדי פילת. החברה היחידה שהגישה הצעת רכישה קודם לכך היא חברת אדם מילא, שהצעתה המשופרת עמדה על 2 מיליון שקל בלבד, ולכן עו"ד רוזנבוים המליצה לבית המשפט לאשר את מכירת פילת לחברת הי קפיטל.

ואולם, לאחר שהונחו שתי הצעות הרכש על השולחן, הורתה השופטת אלשיך על פתיחת הליך ההתמחרות מחדש על מנת שההליך יהיה מסודר, ולאחר שנשמעו טענות מטעם אדם מילא כי קבלת ההצעה המאוחרת מקפחת את זכויותיה.

בהמשך, בשלב ההתמחות השנייה חזרה בה חברת הי קפיטל מהצעתה והודיעה למפרקת כי "הצעתה בטלה ומבוטלת", וכי אם תרכוש את החברה ב"התמחרות החדשה", תעשה זאת לפי הצעה חדשה ונמוכה בהרבה מקודמתה.

בתגובה הגישה רוזנבוים לבית המשפט בקשה לחייב את הי קפיטל לרכוש את פילת במחיר המקורי שהציעה.

השופטת אלשיך קיבלה את בקשתה של המפרקת וקבעה כי להי קפיטל לא הייתה זכות לחזור בה מהצעת הרכש שלה, שהייתה הצעה מוגמרת וחתומה, שאלמלא ההתנגדות מצד אדם מילא אישורה בידי בית המשפט היה כמעט מובטח כבר בשלב הראשון.

"במלוא הכבוד הראוי, הרי שהיציאה להתמחרות שנייה לא הייתה בשום פנים ואופן בגדר 'גחמה' של בית המשפט או של המפרקת, מטעם של ניסיון הימור על הצעות כדי לאלץ את המציעים להעשיר את הקופה", כתבה אלשיך, והוסיפה כי ההתמחרות השנייה הייתה "במידה רבה הכרח משפטי שנבע בין היתר מהפגמים בהתנהלות הי קפיטל עצמה בשלב הראשון, כאשר הציעה הצעה שהייתה אמנם גבוהה במידה רבה, אולם הוגשה באיחור מה".

אלשיך הוסיפה כי הצעתה של הי קפיטל היוותה את הבסיס להתמחרות השנייה, וכי קביעה לפיה הי קפיטל משוחררת מהצעתה תהיה במידה רבה "פתח למצב שבו 'המעוול משכר מעוולתו'; ועם זאת אין להשלים".

השופטת אף חייבה את חברת הי קפיטל לשאת בהוצאות המפרקת ושכר-טרחת עורך דין לטובת הפירוק בסך של 35,000 שקל.

עו"ד אופיר רונן, בא-כוחם של 53 מעובדי החברה שביקשו את פירוקה, מסר כי הוא "מברך על ההחלטה של בית המשפט למכור את החברה, והעובדים מקווים שהחברה תיכנס לדרך חדשה וטובה".