ביו-טיים האמריקנית תשקיע 13 מיליון שקל בסלקיור

באמצעות התמורה שתתקבל, סלקיור תפתח את ה-OpRegen - המוצר המוביל שלה המבוסס על תאי גזע אשר גודלו משורות תאים - כטיפול למחלת העיניים AMD

הדסית ביו , חברת אחזקות בתחום מדעי החיים המבוססת על קניין רוחני של בית חולים הדסה, הודיעה היום (א') כי חברת הפורטפוליו סלקיור, המוחזקת על ידי הדסית ביו וטבע, חתמה על הסכם מימון עם חברת ביו-טיים (סימול בוול סטריט: BTX), מבעלות השליטה בסלקיור.

במסגרת ההסכם, ביו-טיים תנפיק לסלקיור מניות סחירות של ביו-טיים בהיקף של 3.5 מיליון דולר תמורת כ-9% ממניות סלקיור ותעלה להחזקה של 62.6% במניות החברה.

באמצעות התמורה שתתקבל, סלקיור תפתח את ה-OpRegen - המוצר המוביל שלה המבוסס על תאי גזע אשר גודלו משורות תאים. התאים גדלים ומתמיינים לתאי רשתית אשר יכולים להיות מושתלים בעיני חולים כמרפא למחלת העיניים AMD - ניוון רשתית תלוי גיל, ובעיקר לגרסה ה"יבשה" של המחלה.

המחלה הינה הגורם המוביל לעיוורון בעולם המערבי ולמרות זאת לא קיים טיפול מאושר ע"י ה-FDA (מינהל המזון והתרופות בארה"ב). במסגרת פיתוח טיפול OpRegen, החברה מתכוונת לפנות לקבלת אישור FDA להתחלת ניסויים קליניים בבני אדם בשנת 2013 ובשלב מאוחר יותר, יפותחו טיפולים נוספים למחלות נוירולוגיות כגון טרשת נפוצה ופרקינסון.

הגיוס מתבצע בדרך של הנפקת מניות סחירות של ביו-טיים. שוויה של סלקיור בגיוס הינו כ-15 מיליון דולר לפני הכסף, ולאחריו מבנה האחזקות בסלקיור יהיה: ביו-טיים 62.6% והדסית ביו כ-21%.