בלווטניק מנסה למכור את רשת כיתן: במו"מ עם רוכש פוטנציאלי

שוויה של כיתן עמד במחצית הראשונה של השנה על 33 מיליון שקל, ונראה כי הרכישה, אם תצא לפועל, תתבצע לפי שווי דומה ■ גולף סיכמה את רבעון הפעילות הראשון תחת שליטת בלווטניק עם צניחה של 40% ברווח הנקי ל-7.6 מיליון שקל

קבוצת כלל תעשיות של לן בלווטניק מממשיכה בניסיונות למכור את רשת כיתן, וכעת רוכש פוטנציאלי נוסף נמצא על הפרק ומנהל מולה מגעים לרכישה.

בדוחות מחצית השנה של כלל תעשיות שוויה של כיתן עמד על 33 מיליון שקל, ונראה כי הרכישה המדוברת, אם תצא לפועל, תתבצע לפי שווי דומה.

בסיכום 2011 הסבה כיתן הפסד של 18 מיליון שקל לכלל תעשיות, אחרי הפסד של 16 מיליון שקל ב-2010.

כיתן מייצרת מוצרי טקסטיל לבית מאז 1958, ובשנים האחרונות, כמו חברות טקטסיל ישראליות נוספות, היא מתקשה להתמודד עם עלויות הייצור ועם התחרות מול שווקים זולים יותר.

צניחה ברווחי גולף

בינתיים נמשכת החולשה בפעילות החברה-האחות, רשת האופנה גולף, גם היא בשליטת כלל תעשיות. גולף סיכמה הבוקר (ג') את הרבעון השלישי של השנה - רבעון הפעילות הראשון תחת שליטתו של בלווטניק, עם צניחה של 40% ברווח הנקי שלה, שהסתכם ב-7.6 מיליון שקל. ב-9 החודשים הראשונים של 2012 ירדו רווחי גולף ב-26%, ל-32.9 מיליון שקל.

למרות שיפור קל בפעילות השוטפת, גולף ממשיכה לסבול מהתחרות המתנהלת בענף האופנה המקומי, שגוררת אותה להוריד מחירים ולשחיקת השורה התחתונה.

בדוחות, גולף מייחסת את הירידה ברווחיות בעיקר להגדלת שיעורי ההנחות שהיא העניקה ללקוחותיה, וכן מציינת כי נפגעה מעלייה בשער הדולר.

תחת גולף פועלות 6 רשתות אופנה: גולף, פולגת, אינטימה, מקס מורטי, בלו בירד וספרינט, וכן הרשתות גולף אנד קו וגולף קידס בתחום אופנת הבית.

היקף ההכנסות של גולף צמח ברבעון בכ-4% לרמה של כ-175 מיליון שקל, כשעיקר השיפור הגיע ממכירות מגזר אופנת הבית.

במגזר ההלבשה, הנתון הבולט המעיד על ההרעה בתנאי השוק הוא שיעור רווח תפעולי זעום של כ-0.6% מסך המכירות - רווח תפעולי של כ-500 אלף שקל על מחזור מכירות של 86.7 מיליון שקל. ברבעון המקביל הרווח התפעולי ממגזר האופנה עמד על 4% מהמכירות.

בסך-הכול, שיעור הרווח התפעולי של גולף ירד מ-9.2% ל-6.1% מהמכירות, והיקפו נחלש ב-31% לרמה של 10.6 מיליון שקל.

גולף, שרכישת השליטה בה הושלמה על-ידי בלווטניק ביולי האחרון תמורת 1.27 מיליארד שקל, מצטרפת במגמה השלילית בפעילותה לחברה-האחות נייר חדרה, גם היא מקבוצת כלל תעשיות, שהציגה אתמול (ב') הפסד של 6.1 מיליון שקל לרבעון השלישי.

תוצאות גולף
 תוצאות גולף