קשה למצוא סמארטפונים עמידים לשריטות, נפילות ומים, כאשר הדגמים הבודדים שיודעים להתמודד עם הסכנות האלו, הם מסדרת ה-Defy של מוטורולה. סוני מובייל רוצה לפנות גם היא לקהל שמחפש טלפון חכם שיודע לשרוד נפילות לשלולית.

עמידות: סוני הצליחה לבנות סמארטפון עמיד, בעובי דק של 9.8 מ"מ ומשקל קל של 110 גרם. במבט ראשון, קשה להאמין שהוא ישרוד נפילות ופציעות. ניסינו לשרוט את המסך במפתחות, הפלנו אותו מספר פעמים על הרצפה וטבלנו אותו במים. הגו שרד כמעט את כל הבדיקות שלנו, אולם לאחר כ-10 נפילות, המסך שלו נסדק.

ממשק: הגו מגיע עם מערכת ההפעלה הישנה של גוגל אנדרואיד בגרסת ג'נג'רביירד (2.3.7), כאשר לאחרונה החל היבואן המקומי להציע עדכון גרסה לאייס קרים סנדוויץ' (4.0.4), מה שהופך את המכשיר ליותר עדכני. הממשק כולל מעליו את המעטפת של סוני, המציעה יכולות תוכנה שונות, כמו ווידג'טים (מיני יישומים) של אנשי קשר, מזג האוויר, יכולת חיסכון בסוללה, המנטרלת תכונות של המכשיר בשעות מסוימות ו-TimeScape המציג על עמודי הבית, סטטוסים מרשתות חברתיות שונות. הממשק של סוני אינו הטוב בשוק, אבל עושה את העבודה.

חומרה: מסך בגודל 3.5 אינץ' באיכות נמוכה, מעבד כפול ליבה במהירות 1 ג'יגה הרץ וזיכרון פנימי של 8 ג'יגה (4 ג'יגה זמינים למשתמש) עם אופציה להרחבה באמצעות כרטיס וסוללה חלשה מאוד של 1,305 מילי אמפר, שבקושי תחזיק עד שעות הערב.

מצלמה: 5 מגה פיקסל עם מיקוד אוטומטי ופלאש. איכות התמונה לא רעה בכלל. לגו יש גם אופציה לצילום מהיר של תמונה בודדת, ישר מעמוד הנעילה, אבל אין כאן כפתור פיזי לצילום. הווידיאו מגיע בתקן 720p ב-30 פריימים לשנייה והתוצאות יכולות לספק לצילום קליפים במקרה הצורך, אבל לא מעבר לזה.

בשורה התחתונה: האקספריה גו הוא סמארטפון מאוד בינוני ביכולות החומרה שלו, אבל עצם זה שהוא מאפשר עמידות יותר טובה ממכשירים אחרים בשוק לנפילות וגם מיגון מפני מים, הופכים אותו לפתרון טוב, למי שמחפש מוצר מהסוג הזה.

מחיר: 1,700 שקל.

ציון: 7.5.