מרקל מציעה פתרון ליוון: הורדת ריבית והרחבת קרן הייצוב

שרי האוצר, יחד עם נציגי קרן המטבע הבינלאומית, דנו בדרכים לגשר על פער המימון בסך 15 מיליארד אירו שנוצר ביוון ■ ז'אן קלוד יונקר, ראש קבוצת שרי האוצר, אמר כי מדובר ב"בעיה טכנית, אין חילוקי דיעות משמעותיים"

קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, אמרה היום (ד') בפגישה שערכה בברלין עם חברי פרלמנט כי הורדת שיעורי הריבית והרחבת קרן הייצוב האירופית (EFSF) עשויים למלא את החסר במימון ליוון. כך מדווח רויטרס.

מרקל אמרה כי ניתן להרחיב את הקרן בקלות בעוד 10 מיליארד אירו, וכי גרמניה תיקח בכך חלק.

את הדברים אמרה מרקל לאחר ששרי האוצר של גוש האירו נכשלו היום במאמציהם להשיג הסכמה לגבי התנאים לשחרור הנתח הבא של חבילת הסיוע ליוון, ויפגשו שוב ביום שני להמשיך הדיונים. ז'אן קלוד יונקר, ראש קבוצת שרי האוצר, אמר כי מדובר ב"בעיה טכנית, אין חילוקי דיעות משמעותיים".

שרי האוצר, יחד עם נציגי קרן המטבע הבינלאומית, דנו ארוכות בדרכים לגשר על פער המימון בסך 15 מיליארד אירו שנוצר ביוון. על הממשלה היוונית לפרוע תשלומי אג"ח ואין לה מספיק כסף לעשות זאת. בפגישתם בשבוע שעבר העניקו שרי האוצר של אירופה ליוון ארכה של שנתיים להגיע ליעד הפחתת הגירעון שלה.

בשבוע שעבר אמר גורם בממשלה הגרמנית כי נבחנת האפשרות שהסכום שיועבר ליוון בעתיד הקרוב יהיה 44 מיליארד אירו ולא 31.5 מיליארד, כפי שהיה אמור להיות. על פי המתווה שאותו מקור מציג, מדינות אירופה שוקלים להעביר ליוון שלושה נתחים של חבילת החילוץ בתשלום אחד.

על פי התנאים של חבילת הסיוע, יוון היתה אמורה לקבל 31.2 מיליארד אירו בסוף יוני, 5 מיליארד אירו בסוף ספטמבר ו-7.2 מיליארד אירו בסוף השנה הנוכחית.