לכתבה הבאהשאלות ותשובות: זכויות העובדים באזור הלחימה בדרום

המדריך להישרדות בזמן מלחמה

4 טיפים לעסקים קטנים-בינוניים

04/12/2012, 09:32
Cisco בפייבוק

מלחמה היא לא רק עניין מכוער היא גם עניין יקר. בתום מבצע "עמוד ענן" מדווחת מחלקת המחקר של התאחדות התעשיינים על נזק של 200 מיליון שקל למפעלי הדרום, ואילו עלות הנזק הכולל למשק כולו עשויה להסתכם ב- 1.1 מיליארד שקלים. כמדינה למודת מלחמות, דיווחים על המחיר הכלכלי שמשלמים עסקים בגלל מצב בטחוני, אינם זרים לנו.

בתחום העסקי קיימים נוהלי חירום מחייבים בעיקר בארגונים גדולים המספקים שירותים חיוניים (כגון: בנקאות ותקשורת). גם בתחום המוסדי וברשויות מקומיות מיישמים נוהלי חירום של משרד הפנים (מל"ח - משק לשעת חירום) שמאפשרים לגופים ציבוריים להמשיך בפעילות בכל מצב. כתוצאה מכך רשויות מקומיות רבות מקימות חדר פיקוד (חדר מוגן) שממשיך לספק מידע חיוני בכל תחומי החיים.

גם עסקים קטנים-בינוניים רוצים לשרוד

עסקים קטנים-בינוניים בדרך כלל לא מנסחים מדיניות חירום מסוג זה ופשוט מנסים לשרוד כמיטב יכולתם. כך קורה שכאשר האזור מותקף עסקים רבים מפסידים.

יחד עם זאת קיימים גם עסקים שנוהגים אחרת- בעזרת נוהלי עבודה וטכנולוגיה מתאימה הם מצליחים "לפזר סיכונים" בכל הקשור לשמירה ולגישה אל הידע. עסקים אלה מוכיחים שניתן לעקוף את הקשיים ולמזער נזקים. הנה מספר בעיות נפוצות וטיפים לפתרונות:

  1. היו זמינים לעבודה מרחוק - ברגע שהעובד או בעל העסק נאלצים להישאר בממ"ד או במקלט, אין להם נגישות למידע העסקי והם נאלצים להשבית את עבודתם. לעומתם עסקים שעובדים לפי התפיסה של "משרד ללא נייר" נוקטים בגישה של עבודה עם מינימום ניירת ומקסימום קבצים דיגיטאליים. גישה זו מיושמת באמצעות תוכנת ניהול ידע ומסמכים שמהווה תשתית ארגונית משותפת. ניתן להתחבר למערכת מכל חיבור אינטרנטי ולהמשיך לעבוד. ניתן להוציא חשבונית בכל עת (גם מהממ"ד), להוסיף חתימה דיגיטלית ולשלוח חיוב ללקוח באימייל ללא דחיות ועיכובים בגלל "המצב".
  2. שתפו עמיתים בעסקאות "חמות" - מחסור בכוח אדם בגלל גיוס לשירות מילואים, השבתת קווי תחבורה ציבורית, או סגירת מרחבים ציבוריים גורמים לכך שלא כל העובדים יכולים להגיע למקום עבודתם. העסק אמנם ממשיך לפעול אבל נכנס למצב של האטה. מצב זה אינו הכרחי וניתן למזער אותו במידה וכל המידע מאוחסן במערכת ניהול ידע מרכזית, מה שמאפשר לעסק לעבוד בשיתוף. לדוגמה: כל עובד ממחלקת מכירות יכול לזהות הזדמנויות ולסגור עסקאות "חמות", גם אם אותו אדם שבדרך כלל מטפל בפעולות אלה גויס אמש למילואים.
  3. תנו למחשב לעזור בקריאות השירות - עסקים חשופים לפגיעה במוניטין במיוחד אם קיימת מחלקת תמיכה (help desk) שלפתע אינה מסוגלת לספק שירות לאותה כמות של קריאות. לצד ההבנה וההתחשבות של הלקוחות, לרבים מהם יש צרכים ודרישות שלא תמיד סובלים דיחוי. למרבה הצער, המשמעות היא שמידי יום העסק צובר מספר מסוים של לקוחות לא מרוצים. יחד עם זאת, עם מערכת ניהול ידע ומסמכים ניתן לצמצם את הנזק בעזרת "אוטומציה": ניהול אוטומטי של קריאות מסוימות, מתחילתן עד סופן. כך מתאפשרת תמיכה ברמה דומה.
  4. היעזרו בהרבה יותר דו"חות - בין מטחי טילים ופיגועים, לבין דיווחים על הסכמי הפסקת אש או כניסת כוחות רגליים לעזה - קשה לדעת מה ילד יום. לאור התנודות הללו תוכניות עסקיות, דו"חות והחלטות עלולים לאבד רלבנטיות במהירות, והעסק יכול להיקלע למצב של פעילות שלא מתאימה לנסיבות החדשות. חוסר יציבות מגביר את הצורך בהרבה יותר שליטה על המידע. מערכת ניהול ידע ומסמכים נותנת לכך מענה יעיל בעזרת מערכת דו"חות שמספקת ניתוחי מידע עדכניים בלחיצת כפתור, וכלים שמקצרים תהליכי קבלת החלטות.

תוכנות ניהול ידע ומסמכים קיימות בשפע וחשוב לאפיין נכון את הצרכים לפני הרכישה. אין ספק שהבסיס התפעולי של עסקים, בעידן זה, קשור בצורה הדוקה לטכנולוגיות ניהול מידע. חברות שמבינות כיצד להשתמש בהיצע הטכנולוגי שורדות היטב גם בנסיבות המיוחדות של מלחמה. בהצלחה!

כותב המאמר:

אשר גליקמן, מנכ"ל חברת- MPL חברה העוסקת במערכות ניהול ידע ומסמכים,
וניהול "משרד ללא נייר". MPL מתמחה בפיתרונות יחודיים למגזר הפרטי, המוניציפאלי, המוסדי, וההנדסי.

גלובס לחודש היכרות – כל הכתבות, המאמרים וטורי הדעה אצלך מדי ערב >>
 

 
 
 
מהפכה בטכנולוגיית המידע: צפו בסביבת העבודה החדשה
(The New Collaboration Workspace) ■ מהפכה זו מונעת ע"י מספר מגמות כגון גידול אדיר במספר הטלפונים החכמים, מחשבי לוח וטכנולוגיות רבות נהיות פשוטות יותר והמעבר לשירותים מבוססי ענן
טיפים לעסקים: כך תקימו את הרשת הנכונה לעסק שלכם
טיפים לבחירת הרשת הנכונה לעסק שלכם
מגמה חדשה: ליסינג גם לציוד תקשורת
מגמת רכישת הציוד בליסינג מעמיקה בשוק התקשורת בישראל
 
 
המדריך להישרדות בזמן מלחמה
4 טיפים לעסקים קטנים-בינוניים
שאלות ותשובות: זכויות העובדים באזור הלחימה בדרום
על רקע מבצע "עמוד ענן", משרד התמ"ת פרסם מקבץ שאלות ותשובות בנושא זכויות וחובות העובדים ■ האם עובד הנעדר מהעבודה בגלל המלחמה זכאי לפיצוי?
התמ"ת מפעיל מוקד לפניות הציבור בנוגע לזכויות עובדים במצב חירום
המוקד ייתן מידע בנושאים הנוגעים למערך מעונות היום, הנחיות לעובדים במפעלים חיוניים וחובת התייצבות במקומות עבודה, מידע וסיוע לעסקים קטנים ועוד
שלום שמחון חתם על צו לגיוס עובדים במפעלים חיוניים
עקב המצב בדרום, חתם שר התמ"ת על צו המאפשר גיוס עובדים במפעלים למתן שירותים קיומיים באזור שחלה עליו הכרזת שר הביטחון בדבר מצב מיוחד בעורף
 
 
דרושים עובדים בינוניים
" שהמנהלים אינם מבינים כי אתגר השירות אינו למצוא עובד נדיר באיכויותיו, אלא בניית מודל שירות המאפשר לעובד הממוצע לתת שירות מעולה באופן שגרתי"
מבחן המרשמלו של המנכ"ל והדירקטוריון
למרות שמנהלי חברות מבינים את חשיבות השירות ויצירת אמון עם הלקוח, הם אינם עומדים בפיתוי למקסם את הרווחים בטווח הקצר גם במחיר שבירת האמון עם הלקוחות
למי שייך הפטנט- לעובד או למעסיק?
עד לא מזמן התשובה לשאלה זו הייתה ברורה - למעסיק כמובן. אולם, לפני מספר שבועות דן בית המשפט העליון בסוגיה ומתברר כי התשובה לשאלה זו איננה כה ברורה.
תעודת ביטוח למפתחי אפליקציות
אילו אמצעים עומדים בפני מפתח התוכנה כדי להגן על יצירתו?
 
תוכן מקודם