חוזה ב-40 מיליון דולר לאלביט מערכות: תספק מצלמה ללוויין ריגול איטלקי

מאפשרת לזהות עצמים בגודל של כ-50 ס"מ מגובה שיוט של כ-600 ק"מ

חברת אל-אופ, מקבוצת אלביט מערכות, תספק את המצלמה שתשמש את לוויין הביון שהתעשייה האווירית תבנה לממשלת איטליה. אלביט מערכות דיווחה היום (ד') כי היקף העסקה - שכולל את הייצור, ההספקה והגשת השירותים הנלווים - מסתכם בכ-40 מיליון דולר.

מדובר במצלמה מדגם יופיטר, שאל-אופ התקינה גם בחלק מלווייני הביון הישראליים מסדרת "אופק". למצלמה רזולוציה גבוהה, שמאפשרת לה יכולות צילום מרשימות ביחס למצלמות חלל מהדור הקודם, ובכוחה לאפשר ללוויינים שימושים צבאיים ואזרחיים נרחבים. בין השאר, באמצעות המצלמה המתקדמת, ניתן לזהות עצמים בגודל של כ-50 ס"מ מגובה שיוט של כ-600 קילומטר.

במסגרת העסקה סוכם כי המצלמה שתותקן על הלוויין האיטלקי, שמכונה OPTSAT 3000, תסופק בתוך כ-3.5 שנים. הלוויין עצמו ייבנה במפעל חלל של התעשייה האווירית, וזאת לאחר שבקיץ האחרון סיכם משרד הביטחון את פרטי העסקה עם משרד ההגנה האיטלקי.

עסקת הלוויין נעשית בתמורה להחלטה של משרד הביטחון מהשנה האחרונה, על רכש של מטוסי האימון העתידיים של חיל האוויר מדגם M-346 מחברת איירמקי. בתמורה לרכש המטוסים, התחייב משרד ההגנה האיטלקי על רכש הלוויין ורכש של שני מטוסי התרעה, מתוצרת התעשייה האווירית. היקף רכש הגומלין זהה להיקף רכש המטוסים באיירמקי - כמיליארד דולר.

מינויים חדשים

מוקדם יותר הודיעה אלביט על סבב מינויים בצמרת החברה. בסוף מארס 2013 צפוי לפנות יוסי אקרמן את תפקידי המנכ"ל ונשיא החברה, לטובת בצלאל (בוצי) מכליס שמכהן כיום בתפקיד מנכ"ל חטיבת היבשה והתקשוב. את מקומו של מכליס, יתפוס אל"מ במיל' יהודה (אודי) ורד, אשר הצטרף לאלביט בשנת 2003 ומכהן כיום כסגן נשיא לפתרונות שרות בחברה וכסמנכ"ל שיווק בחטיבת היבשה. טרם הצטרפותו לאלביט, שירת ורד במשך 24 שנים בחיל האוויר במגוון תפקידים.

בתוך כך, הודיע גם איציק גת, מנכ"ל אלישרא בשבע השנים האחרונות, כי בכוונתו לפרוש מהתפקיד בתחילת 2013. את מקומו בראש החברה שמייצרת מערכות לוחמה אלקטרוניות יתפוס אדגר מימון, אף הוא איש חיל האוויר. מימון, שגם הוא אל"מ במיל', שירת במשך 26 שנים בחיל האוויר במגוון תפקידים בכירים, ובכללם ראש חטיבת הנדסת מערכות תקשוב בחיל. לאחר פרישתו הצטרף מימון בשנת 2004 לאלישרא, שם הוא מכהן היום כסמנכ"ל שיווק ופיתוח עסקי.