אינסוליין מזנקת ב-8% לאור תוצאות טובות בניסוי רפואי

החברה השיגה את היעדים בניסוי רפואי שהיא עורכת בגרמניה במוצר ה-InsuPad שהיא מפתחת ■ המניה נכנסת למדד הביומד

חברת הביומד אינסוליין מדווחת היום (א') על תוצאות חיוביות של ניסוי ביניים הנערך בגרמניה. מניית החברה נכנסת למדד הביומד בבורסה בת"א. אינסוליין מפתחת מוצרים לשיפור האפקטיביות של אינסולין המוזרק לחולי סוכרת.

החברה הודיעה היום כי ניתוח תוצאות הביניים של ניסוי BARMER להשגת שיפוי ביטוחי למוצר ה-InsuPad בגרמניה עולה כי היעד העיקרי של הורדת צריכת האינסולין לארוחות (prandial insulin) בלפחות 10% בקבוצת הניסוי - הושג בהצלחה יתרה תוך שמירה על פרמטרי הטיפול בסוכרת.

ניתוח תוצאות הביניים, אשר הוגדר בניסוי מראש, מתייחס ל-78 נבדקים מתוך 150 נבדקים אשר משתתפים בניסוי ב-13 מרכזים בגרמניה, כשהחוקר הראשי הוא פרופ' תומס הק מהמרכז הרפואי בד-מרגנטיים.

בניסוי השתתפו קבוצת ניסוי שהשתמשה במוצר ה-InsuPad באופן יומיומי במשך 3 חודשים (40 נבדקים במסגרת תוצאות הביניים) וקבוצת בקרה שקיבלה טיפול באינסולין ללא שימוש ב-InsuPad באותה תקופה (38 נבדקים במסגרת תוצאות הביניים).

תוצאות הביניים מראות הורדת צריכת אינסולין לארוחות של 30.3% (200% יותר מהמינימום הנדרש בניסוי) בקבוצת הניסוי ביחס לקבוצת הבקרה, במובהקות סטטיסטית של מעל 99.9% לעומת הנדרש (מעל 95%).

"תוצאות אלו מוכיחות כי לא זו בלבד ששימוש יומיומי ב-InsuPad מביא לחיסכון בכמות האינסולין, אלא שזה מושג תוך שיפור באיזון הסוכר וירידה משמעותית במספר מיקרי ההיפוגליקמיה", אמר המנכ"ל רון נגר. "זוהי בשורה משמעותית למטופלים, למטפלים ולמבטחים המנסים לקבל טיפול טוב יותר תוך חיסכון בעלויות ישירות ועקיפות. אם תוצאה זו תישמר גם בשאר הניבדקים אשר יסיימו את הניסוי עד סוף פברואר 2013, יש סיכוי גבוה כי תיסלל הדרך לקבלת שיפוי ביטוחי".