אנליסט על בבילון: "כל עניין גוגל מתומחר, אין פה דבר חדש"

בבילון נופלת 8% בבורסה ברקע דיווחים על המשך קשיים בעבודה מול גוגל ■ האנליסט בני דקל: "הכל ידוע, העיתוי לא מובן לי. בשיקלול הפגיעה בצמיחה אל מול המתחרים וצבר הלקוחות, מדובר בפגיעה של אחוזים בודדים, אם בכלל"

בבילון נופלת היום (א') במחזור ניכר בשוק ברקע דיווחים בכלי התקשורת על המשך הקשיים מול גוגל, כביכול על הנחיות חדשות של גוגל המאיימות לפגוע ברווחי החברות המתקינות תוכנות חינמיות וסרגלי כלים במחשבים של גולשי האינטרנט. "גלובס" שוחח עם מנכ"ל החברה אלון כרמלי, וכן עם בני דקל, אנליסט בכיר בבנק אגוד.

דקל מציין בתחילת השיחה כי "אין פה שום דבר חדש. הדרישה של גוגל ידועה כבר מספר חודשים, והידיעה היום היא מיחזור, הכל ידוע. העיתוי לא מובן לי. כל העניינים מול גוגל מתומחרים כבר במחיר המניה".

דקל מנתח את המצב ואומר כי "זה קודם כל פוגע בשותפים של בבילון ולא בבילון עצמה, כמו אתרי הורדה בחינם של משחקים. אולי לבבילון יהיה קשה יותר לצמוח אבל גם העלות שלה לאותם שותפים תרד מאוד. כמו שלבבילון יהיה קשה לצמוח, לכולם יהיה קשה לצמוח, בעיקר לקטנים. בבילון נמצאת היום באזור ה-9% מהחשיפות באינטרנט, ובהחלט נחשבת לגדולה".

דקל מוסיף כי "אותו לקוח קיים יישאר עם בבילון יותר זמן, כל לקוח שהיא 'רכשה' בעבר ייצור לה כעת יותר הכנסות כי הוא יישאר איתה יותר זמן. בשיקלול הפגיעה בצמיחה אל מול המתחרים וצבר הלקוחות, מדובר בפגיעה של אחוזים בודדים, אם בכלל".

בסיכומו של עניין, דקל דבק בהמלצת "תשואת שוק" על מניית החברה במחיר יעד של 72 שקל, פרמיה של מעל 200% על מחיר השוק היום בבורסה.

מנכ"ל בבילון: "לא קרה שום דבר חדש"

כרמלי מציין בתחילת דבריו ש"לא קרה שום דבר חדש בשבועיים האחרונים, ומה שגוגל עושה זה טוב לתעשייה. כמות המפרסמים גדלה, וזה שוק בלי רגולציה ולכן מי ששם את הרגולציה זה גוגל, מיקרוסופט, פייסבוק וכן הלאה. אלה שהיו בסדר ירוויחו ואלה שלא - ייעלמו או יישרו קו. אני בצד של 'הבסדר'".

כרמלי אומר כי "בפרמטרים כלכליים זה טוב לי", ומוסיף כי "אחנו המתרגם הכי גדול ברשת, אחוז מטראפיק החיפוש בעולם עובר דרכינו, ואנחנו בין הגדולים שעובדים עם גוגל".

בשולי הדברים העיר כרמלי כי "העסק לא השתנה והתחזיות לא השתנו. אינטרנט נקי יותר הוא טוב יותר לבבילון. אין שום שינוי בתוכניות של בבילון לגבי ההנפקה בתחילת השנה".