בלוגר: אלך לכלא אם משהב"ט יחשוף נתוני אמת על חללי צה"ל

הבלוגר "אישתון" פרסם תחקיר על חללי צה"ל, לפיו קיים פער בין מספר החללים המדווח על-ידי המדינה לבין זה המדווח על-ידי משרד הביטחון

האם בלוגר, שפרסם לפני כחצי שנה תחקיר על חללי צה"ל ונסיבות מותם האמיתיות, ואשר נחקר באחרונה על-ידי משטרת ישראל והמשטרה הצבאית, בדרך לכלא? כך, לפחות מצהיר אותו בלוגר, אישתון, בפוסט שכתב אמש (ב') בעמוד הפייסבוק שלו. זאת, בתנאי שמשרד הביטחון יחשוף את הנתונים האמיתיים סביב תחקיר שפרסם על חללי צה"ל.

תחילת הסיפור במאי השנה, עת פרסם "אישתון" סדרת פוסטים, בהם חקר וניתח לעומק את מספר חללי צה"ל בשנה החולפת לפי נתוני משרד הביטחון, שטען ל-126 חללים.

מהתחקיר עלה כי קיים פער בין מספר החללים המדווח על-ידי המדינה, לבין זה המדווח לתקשורת על-ידי משרד הביטחון. עוד עלה חשד מהתחקיר כי מספר המתאבדים בצבא גבוה מהמדווח.

לפני כשבועיים עוכב הבלוגר לחקירה על-ידי המשטרה ומצ"ח, כשעל-פי ההערכות, נושא החקירה קשור לנושא פרסום התחקירים וכן, בין היתר, לעובדת המסמכים הצבאיים שנחשפו בהם.

"מחיר הוגן"

אמש פרסם הבלוגר פוסט בפייסבוק, שבו הוא קורא למשרד הביטחון לשחרר את המידע על 126 החללים, ואם יעשה זאת, הוא מוכן ללכת לכלא.

"היום, 7 חודשים אחרי יום הזיכרון, קחו לכם 24 שעות", כתב אישתון בפייסבוק. "אם תשחררו עד מחר בערב רשימה עם 126 שמות ורשימה מקבילה עם 126 סיבות מוות לצד התאריכים של האירוע, שהתוכן שלהן אמיתי, ותתחייבו לשחרר את הרשימות מאז קום המדינה תוך שבוע, וכמו כן תוציאו הודעה רשמית של משרד הביטחון כי מעתה תשחררו את כל הרשימות העתידיות, אני אודה באשמה בסעיפים המיוחסים לי כרגע, ואשב בכלא מבלי להגיש ערעור (למרות שאינני אשם). מילתי היא שבועתי".

עוד כותב אישתון בפוסט כי "מילא שהרשימה הזאת הייתה צריכה להיות זמינה עוד ביום כיפור, כאשר טענו במשרד הביטחון כי יש 126 חללים, אלא שוודאי שהיום, 7 חודשים לאחר מכן, היא בטוח וחייבת להיות זמינה. זה עד כדי כך קל, אבל אף אחד לא נותן את המידע הזה. ממשיכים לחקור אותי שוב ושוב על עבירות טכניות ושוליות, שגם אם אתם לא מסכימים עם הדרך בה פעלתי, אתם חייבים להבין את ההבדל בין גודל החשיבות של ה'עבירה' שלכאורה ביצעתי כיחיד, אל מול המחדל והחוסר במידע העצום, מצד המדינה".

את הפוסט הוא מסכם, בדברים: "אני לכלא, המידע לחופש - זה נראה לי מחיר הוגן".

הודעה מתוך הבלוג של אישתון
 הודעה מתוך הבלוג של אישתון