המפכ"ל דנינו: צימצמנו מיליון דוחות מאז ביטול המכסות

על רקע הצבת עשרות מצלמות מהירות שיסחטו מהנהגים עשרות מיליוני שקלים בדוחות, במשטרה מתגאים: "עם הירידה במספר הנפגעים וההרוגים בתאונות דרכים, חסכנו מאלפי משפחות במדינה שנים של סבל וייסורים"

בחודשים האחרונים הציבה משטרת ישראל עשרות מצלמות מהירות חדשות ברחבי הארץ, במסגרת מערכת האכיפה האוטומטית א-3. המצלמות האלה כבר "שאבו" בחודשים האחרונים עשרות מיליוני שקלים מנהגי ישראל בדוחות וקנסות, והן צפויות להזרים לקופת המדינה עוד עשרות אם לא מאות מיליוני שקלים בשנים הקרובות.

על רקע העובדות האלה, מתפארים היום (ג') מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, ומפקד משטרת התנועה, ניצב ברונו שטיין, כי כמות הדוחות דווקא ירדה בשנה וחצי האחרונות במיליון דוחות (!), מאז שבוטלו מכסות הדוחות שהוטלו על שוטרי התנועה.

"מטרת המשטרה היא להילחם מלחמת חורמה בתאונות הדרכים ולעשות ככל שניתן למנוע הרוגים ונפגעים, ולא לתת דוחות לאזרחים שומרי חוק שלא אותתו או שלא נשאו מסמכים", נכתב בדף הפייסבוק של משטרת ישראל היום. "בשל כך, התפנו השוטרים להתעסק בעברייני התנועה האמיתיים - אלה המסכנים את האזרחים בנהיגה פרועה, בשכרות, בפסילה ועוד".

המפכ"ל דנינו, שדיבר היום עם שוטרי התנועה במשטרת התנועה הארצית מחוז צפון, הוסיף כי "לא זכורה לי ירידה כזאת - אמנם המדינה כביכול הפסידה 200 מיליון שקל מהכנסת הדוחות - אך עם הירידה במספר הנפגעים וההרוגים, חסכנו מאלפי משפחות במדינה שנים של סבל וייסורים. הדוח הוא אמצעי ולא מטרה. הנתונים האלה הם הפרס הכי גדול שיכולנו לתת למדינת ישראל".

מפקד משטרת התנועה, ניצב ברונו שטיין, הוסיף במהלך הסיור כי "השינוי הוכיח את עצמו. בשנה האחרונה רשמנו מיליון דוחות פחות - אולם 86% דוחות יותר נרשמו על מהירויות גבוהות המסכנות חיים. שוטרי התנועה התפנו לעבודה מול העבריינים, והעובדות בשטח מדברות - השנה נרשמו 4,000 נפגעים פחות בתאונות הדרכים ובנוסף כ-100 הרוגים פחות".