סגירה מעורבת בת"א; אי.די.בי צנחה 11%, מודיעין עוד 20%

הערכות: כמויות הגז בקידוח "ישי" בשטחי פלאג'יק נמוכות מהאומדנים ■ מודיעין לא מוצאת תחתית ויוצאת להנפקה ■ המחזור הסתכם בכ-2.6 מיליארד שקל

הבורסה בתל אביב סגרה היום (ה') בירידות קלות ברקע פקיעת אופציות המעו"ף לחודש דצמבר לקראת סיומו של שבוע מסחר תנודתי מאוד באחד העם. אופציות המעו"ף פקעו בירידה של 1.7% בשער קובע של 1,165.74 נקודות. בוול סטריט ננעל המסחר אמש במגמה שלילית, ובמסחר באירופה ובחוזים על מדדי וול סטריט נרשמו עליות קלות. המחזור הסתכם בכ-2.6 מיליארד שקל.

סוגיית הצוק הפיסקלי ממשיכה להטריד את השווקים, כאשר הדמוקרטים בראשות הנשיא ברק אובמה והרפובליקנים אינם קרובים אפילו לסיום הפרשה. אם לא יימצא פתרון עד יום ג' הקרוב, שורה של קיצוצים והעלאות מסים בהיקף של 607 מיליארד דולר ייכנסו לתוקף ב-1 בינואר, ועשויים לדרדר את כלכלת ארה"ב למיתון.

יו"ר בית הנבחרים ג'ון ביינר משך את הצעתו לפתרון הסוגיה, לאחר שלא השיג רוב נדרש אפילו בקרב חברי מפלגתו הרפובליקנים. התוכנית שלו מכונה Plan B והיא כללה העלאת המס על העשירים המרוויחים מעל מיליון דולר בשנה.

אובמה צפוי להיפגש עם הארי רייד, מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט כדי לקדם חקיקה בבית הנבחרים. הוא ייפגש גם עם מיטש מקונול, מנהיג המיעוט הרפובליקני בסנאט, כדי לנסות להגיע עימו להסכמות. נשיא ארה"ב מעוניין להעלות את המס לאלו שהכנסתם היא 250 אלף דולר בשנה ומעלה - כך שהצדדים כאמור עדיין רחוקים מפתרון.

הזדמנות ישראלית בדרך לאכזבה?

אתמול נחשף ב"גלובס" כי כמויות הגז ברישיון "ישי" בשטחי פלאג'יק עשויות להיות נמוכות משמעותית מהאומדנים. לדברי גורמים שנחשפו לתוצאות ראשוניות של הקידוח, התגלו סימנים המעידים על הימצאות גז וכעת ממתינים לסיום הבדיקות הגיאולוגיות על מנת לקבל אומדן מדויק של הכמויות המצויות במאגר. גורמי מקצוע אחרים אמרו כי אם כמויות הגז אכן יופחתו יהיה ספק לגבי הכדאיות הכלכלית של פיתוח המאגר. נציין את הזדמנות ישראלית . [לסיפור המלא]

אי.די.בי ירדה היום לשווי שוק נמוך מ-500 מיליון שקל, הנמוך ביותר מאז 1995.

מודיעין המשיכה לרכז עניין רב ולאבד גובה לאחר שצנחה עשרות אחוזים בימי המסחר האחרונים, בין היתר בשל הודעתה כי בעקבות קשיי מימון היא תבצע את הקידוח ברישיון "גבריאלה" במקום קידוח מתוכנן ברישיון "ים חדרה". השותפות פרסמה היום את תנאי ההנפקה שלה. תציע 270 מיליון יחידות השתתפות במחיר של 28 אגורות, דיסקאונט של 17% על מחיר הבסיס הבוקר בבורסה, ועוד 135 מיליון כתבי אופציה (סדרה 11) למימוש בסוף ספטמבר 2013 במחיר של 60 אגורות ו-135 מיליון כתבי אופציה (סדרה 12) למימוש ב-26 בינואר 2013 במחיר של 30 אגורות. (לסיפור המלא)

פרוטאולוג'יקס הודיעה היום כי הגיעה להסכמה עם הנהלת טבע על סיום שיתוף הפעולה עם טבע לפיתוח מולקולות. מולקולות אלו קשורות לטיפולים שונים במחלת הסרטן ובמחלות דלקתיות.

רדהיל דיווחה כי פרסמה את מסמכי הרישום הפומביים לצורך תחילת המסחר בניירות הערך של החברה בנאסד"ק היום. החברה מדווחת עוד כי קיבלה את אישורי הבורסה בוול סטריט וה-SEC, וניירות הערך שלה ייסחרו באמצעות ADR תחת הסימול "RDHL".

פלוריסטם עדכנה היום כי החלה בשלב האחרון והסופי של בדיקת מתקני מפעל הייצור החדש בחיפה, לפני מסירתו על ידי החברה המבצעת. נזכיר כי לפני מספר שבועות הודיעה החברה כי החלה בסדרת בדיקות איכות מחמירות במטרה לוודא שהמפעל עומד בתנאי ייצור נאותים, החיוניים לייצור של תרופות תאיות. כעת נכנסת החברה לשלב האחרון של בדיקות אלה, הכוללות בין היתר תהליך תיקוף של מערכות המים, האוויר והחדרים הסטריליים.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]